289 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Anira

Oke, super. Maar ik ben zo bang van die punctie pf
De dames van het ziekenhuis of de kliniek zullen hun best doen om je zo comfortabel mogelijk te maken. Geef het gewoon aan dat je het heel erg spannend vind. Ze begrijpen dat echt wel! Zeker wanneer het je eerste keer is.

3 maanden geleden

Bedankt dames voor het delen van jullie verhalen. Ik sluit mij graag aan bij jullie. Momenteel midden in een MA na 1e terugplaatsing IVF, hiervoor 4x IUI gehad. Groei gestopt na 5/6wk, nog wel een hartslag kunnen zien. Het heeft helaas niet zo mogen zijn 💫 We hebben nog 1 cryo. Maar nadat ik hersteld ben moeten wij eerst een cyclus afwachten. Zal hopelijk volgende maand worden 🤞🏽 Heel veel succes voor jullie allemaal 🍀

3 maanden geleden

Reactie op Anira

Maar normaal na 10 dagen zou ik menstrueren ? We zijn langer da 10 dagen😕 ...
Ja maar jij hebt dan ook midden in je cyclus een spuit gezet, dan heb je alles ontregeld. Kan wel langer duren voor je gaat menstrueren.

3 maanden geleden

Reactie op Anira

En hoe was u puntie ?
De punctie is echt in ieder ziekenhuis ook anders. Vraag je arts hoe de procedure zal zijn. Ik krijg bijvoorbeeld een roesje. Dan ben ik er gewoon bij, maar ben ik alles gewoon vergeten. Daarna moet ik nog 2 uurtjes verplicht in het ziekenhuis blijven zodat ze me goed in de gaten kunnen houden. Ik krijg dan wat te eten en te drinken en ik mag me na een tijdje weer aankleden. Vervolgens mag ik naar huis als ik ook heb geplast en is de pijn die er nog is, te dragen met paracetamol en een warme kruik. Die dag en de volgende dag had ik nog wel echt last, maar daarna voelde het iets beurs, maar had ik geen pijn meer.

3 maanden geleden

Reactie op char8613

Bedankt dames voor het delen van jullie verhalen. Ik sluit mij graag aan bi ...
Ik hoop voor jou dat je miskraamproces goed mag verlopen. Dat je snel door de arts schoon wordt verklaard en dan weer verder mag. Ik hoop iig dat je er niet een hele lange lichamelijke nasleep bij krijgt. Mentaal is dit allemaal al pittig genoeg. Dikke knuffel

3 maanden geleden

Reactie op QMX

Ik moet eerlijk zeggen, ik keek ook op tegen de hogere dosering hormonen ma ...
Afleiding zoeken is inderdaad het beste om de wachtweken wat draaglijker te maken, maar soms ook zo moeilijk om het een beetje los te laten. Bij mij was het iedere IUI ronde ook wel anders qua last hebben van de hormonen. De ene keer merkte ik vrijwel niks en de andere keer had ik overal last van. Ik krijg de decapeptyl spuit niet. Ik ga Gonal F, cetrotide en ook ovitrelle spuiten. De gonalF en ovitrelle spuit vond ik tijdens de IUI gelukkig meevallen.

3 maanden geleden

Reactie op maria-167

Afleiding zoeken is inderdaad het beste om de wachtweken wat draaglijker te ...
Ja klopt. Ik had met iui eerst clomid tabletten en Ovitrelle injectie, daarna over op gonal f en Ovitrelle Met ivf eerst primolut moeten innemen om mijn cyclus even helemaal te resetten, daarnaast decapeptyl injecties en op een gegeven moment ook de gonal f erbij tot het moment daar was en toen nog de Ovitrelle. En na de punctie nog 3x daags utrogestan vaginale capsules. Maar de Ovitrelle en gonal f vallen zeker mee qua naaldjes. De vloeistof is ook gevoelloos. Ik vind de decapeptyl vloeistof ook pijnlijk en daarnaast is de naald wat dikker.

3 maanden geleden

Reactie op char8613

Bedankt dames voor het delen van jullie verhalen. Ik sluit mij graag aan bi ...
Jeetje wat verdrietig. Heel veel sterkte de komende tijd! Hopelijk gaat het allemaal vlot voorbij en mag je weer door. Dikke knuffel🫂

3 maanden geleden

Reactie op maria-167

Afleiding zoeken is inderdaad het beste om de wachtweken wat draaglijker te ...
Cetrotide is vergelijkbaar met de decapeptyl. Je hebt iig een middel wat je eisprong tegenhoudt, een middel wat al je eitjes laat groeien en dan een middel wat je eitjes laat springen. Tijdens de wachtweken probeer ik altijd uit te slapen, want heb met mezelf afgesproken dat ik alleen maar met ochtendurine mag testen. Al denk ik dat ik deze keer de ovitrelle er wel weer uit ga testen. In de wachtweken wil ik ook minstens 1 keer nog volledig losgaan bij de sushi tent, want wie weet kan het daarna 9 weken niet meer 😉

3 maanden geleden

Reactie op char8613

Bedankt dames voor het delen van jullie verhalen. Ik sluit mij graag aan bi ...
:( Veel sterkte en een spoedig herstel 🍀🍀

3 maanden geleden

Reactie op Emmy W

Cetrotide is vergelijkbaar met de decapeptyl. Je hebt iig een middel wat j ...
Oah Jaa heerlijk nog ff los gaan en hopen dat t daarna niet meer mag. Ik geniet nu ook nog even extra lekker van de carpaccio en de zalm etc. 😋😋

3 maanden geleden

Reactie op Emmy W

Ik hoop voor jou dat je miskraamproces goed mag verlopen. Dat je snel door ...
Dat hoop ik ook 🍀🤞🏽 20/06 weer voor een echo. Dankjewel voor je lieve woorden🫶🏽

3 maanden geleden

Reactie op QMX

Jeetje wat verdrietig. Heel veel sterkte de komende tijd! Hopelijk gaat h ...
Dankjewel 🥰 We houden hoop. 🫂🌺

3 maanden geleden

Reactie op maria-167

:( Veel sterkte en een spoedig herstel 🍀🍀
Lief🥰 Dankjewel 🫂

3 maanden geleden

Reactie op An4485

Hoi, Ik ga ook starten mef ivf! Ik ben alleen staand, 38 jaar en na 6 iui' ...
Heel veel succes🍀 Laat je weten hoe je uitgangsecho was? Duim voor je 🤞🏽

3 maanden geleden

Reactie op char8613

Heel veel succes🍀 Laat je weten hoe je uitgangsecho was? Duim voor je 🤞🏽 ...
Super lief! 🩷 De uitgangsecho was goed! Vanavond starten met de ovaleap. Vind het heel spannend hoe ik daar op ga reageren! Vanaf vrijdag de ovulatieblokker erbij spuiten.

3 maanden geleden

Reactie op An4485

Super lief! 🩷 De uitgangsecho was goed! Vanavond starten met de ovaleap. V ...
Top, das fijn 😇 Had zelf geen last van Ovaleap, eigenlijk ging ik prima met alle hormonen. Hoop dat jij er ook goed doorheen komt. Volgende echo over een week? Mocht je vragen hebben. Mag je altijd een berichtje sturen. Ik wens je veel succes 🍀🤞🏽🫂

3 maanden geleden

Dat is fijn om te horen! Hoop dat het bij mij ook meevalt. Van de utrogestan had ik bij eerdere iui's veel last. Yep, over week weer een echo! Fijn dat ik je, zonodig, een berichtje kan doen! Heel lief!! 😘

3 maanden geleden

Reactie op An4485

Dat is fijn om te horen! Hoop dat het bij mij ook meevalt. Van de utrogesta ...
Had je last van de utrogestan in de vorm van 'het is een vies goedje' of had je last van de mentale/hormonale bijwerkingen? Want als het het eerste is, zou je ook om duphaston kunnen vragen. Dat heeft dezelfde werking, maar zijn pillen die je 3x per dag slikt.

3 maanden geleden

Reactie op An4485

Dat is fijn om te horen! Hoop dat het bij mij ook meevalt. Van de utrogesta ...
Zal voor je duimen. Met de injecties gaat het goed? Spannend voor je 😇 Ook als het niet nodig is, dan mag je ook een berichtje sturen 😉 🤞🏽🍀🫶🏽🫂