289 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op maria-167

Wat spannend voor je de laatste ronde,. Ik hoop voor je mee dat er iets moo ...
Hoi, ik heb een tikfoutje , ik bedoelde antagonist Het is zonder decapeptyl en met cetrotide. Op CD2 starten met gonal f en dan op stimulatiedag 5 starten met cetrotide. Het is een korter schema, met meer mogelijkheden als je veel follikels rijpt (ongeacht de dosering). Eventueel als ik teveel follikels laat rijpen kan ik ipv ovitrelle een decapeptyl trigger (2 injecties deca) inspuiten en dan mag ik wel gewoon nog een punctie (maar geen verse tp dan). Op deze manier wel veel follikels, die ook lang mogen door groeien (zonder gecanceld te worden) en hopelijk dan ook een paar embryos ❤️ Bedankt ☺️ ik heb veel vertrouwen in deze laatste ronde. Omdat er nu echt gekeken is hoe mijn lichaam nou eigenlijk werkt en hoe zij er als ziekenhuis een passend schema voor konden vinden.

3 maanden geleden

Reactie op char8613

Heel veel succes 🍀🤞🏽
Bedankt 💜💜

3 maanden geleden

Reactie op Alessa_Ariana

Hoi, ik heb een tikfoutje , ik bedoelde antagonist Het is zonder decapept ...
Ahhh zo ik wist de medische term nog niet 😉 Fijn dat er nu een passend schema is gevonden en je alle vertrouwen hebt in deze ronde 🍀🍀 ik duim voor je mee!

3 maanden geleden

Ik ben inmiddels een week onderweg en volop in de hormonen en prikken. Eigenlijk ben ik niet van het klagen en zeker in het geval als je ergens bewust voor kiest, maar poeh, ik vind het zwaar! Ben totaal uit m'n doen, moe, misselijk en hoofdpijn. Ik houd erg vocht vast. En dat prikken is elke avond een ding. Het lukt wel hoor, maar het valt tegen. Morgen heb ik een echo en hoop ik dat de boel goed groeit. Zijn er meerderen die het zwaar valt of stel ik me aan? Lieve groet voor jullie!

3 maanden geleden

Reactie op An4485

Ik ben inmiddels een week onderweg en volop in de hormonen en prikken. Eige ...
Je stelt je zowiezo niet aan 😘 aangeven dat je het zwaar vindt is niet erg, het is ook niet niks allemaal! Zorg maar even extra goed voor jezelf. Laat je weten hoe morgen je echo is gegaan? 🍀🍀

3 maanden geleden

Reactie op An4485

Ik ben inmiddels een week onderweg en volop in de hormonen en prikken. Eige ...
Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik ben nu ook een week bezig. Ik ben veel misselijk, hoofdpijn en moe. Ook slapeloze nachten dus dat maakt het moe zijn nog vermoeiender. Ik merk ook dat ik erg emotioneel ben en veel moet huilen om niks. Het valt mij ook erg zwaar. Ik had het van te voren niet verwacht dat het zo zwaar zou vallen, dat vind ik ook moeilijk. 😞

3 maanden geleden

Hi allemaal, Ik sluit ook aan bij jullie. Wij zouden eigenlijk pas in de augustus starten, maar we hadden afgelopen woensdag de afspraak bij de ivf-arts en prik instructie gekregen. Ik gaf toen aan dat ik op mijn menstruatie zat te wachten en heb gevraagd of we nu mochten starten i.p.v. augustus en dat mocht! Ons verhaal tot nu toe: In januari 2019 gestopt met de pil. Na ruim een jaar niks naar het ziekenhuis. Eerste onderzoeken waren goed dus weggestuurd om een half jaar te proberen. Na 4 maanden kreeg ik de diagnose colitis ulcerosa, ging aan de medicatie daarvoor en raakte gelijk zwanger van onze dochter. Wij dachten dus altijd dat het door de colitis niet eerder gelukt is. In de zomer van 2022 gingen we voor een tweede, maar dat lukte niet. Vorig jaar naar een ander ziekenhuis voor onderzoeken. Moest ik eerst afvallen en zijn er wat onderzoeken gedaan waar niks uit kwam. Toen las ik op dit forum over een HSG en die heb ik aangevraagd. Het ziekenhuis zag er geen reden voor en wilde ons eigenlijk pas in oktober terug zien. Gelukkig hebben ze het onderzoek toch gedaan, want daaruit bleek dat 1 eileider niet toegankelijk was en dat ik endometriose heb. In april ben ik geopereerd en hebben ze beide eileiders moeten verwijderen. Ze waren te ziek om te laten zitten. Gisteren de eerste prik gezet en donderdag de eerste echo. Gelijk een vraag aan jullie: mijn man heeft gisteren de prik gezet en ik denk dat ik te hard in mijn buik heb geknepen. Nadat de naald eruit ging, lag er namelijk een flinke druppel vloeistof op mijn buik en het was geen prikgaatje, maar een sneetje. Ik ben dus bang dat de vloeistof er gelijk weer uit is gelopen. Heeft iemand dit wel eens gehad en was dit erg? Sorry voor het lange verhaal!

3 maanden geleden

Reactie op maria-167

Je stelt je zowiezo niet aan 😘 aangeven dat je het zwaar vindt is niet erg ...
Het even ventileren is al fijn...en fijn wat je zegt!🙏🏻 Ik wist dat het zwaar was en er even doorheen zitten zal er bij horen... maar toch.. Dat zal ik laten weten!

3 maanden geleden

Reactie op Raya8

Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik ben nu ook een week bezig. Ik ben veel mis ...
Zo herkenbaar... naar dat jij het ook zo moet ervaren... 😟Wat zijn hormonen toch ook monsters! Helpt het dat je niet de enige bent die het zwaar vindt? Mij wel iets... Dikke knuffel voor jou!

3 maanden geleden

Reactie op An4485

Ik ben inmiddels een week onderweg en volop in de hormonen en prikken. Eige ...
Ik ook hormonen prikken elke avond. Koppijn gaat niet over. Smorgens misselijk. En ook heel moe ! Ik vind het persoonlijk niet zwaar. Maar ben gewoon moe moe moe, en in niets zin hebben. Maar ik kan er nog mee leven zeg maar snapje ?

3 maanden geleden

Reactie op Anira

Ik ook hormonen prikken elke avond. Koppijn gaat niet over. Smorgens missel ...
Ik snap je! Die moeheid en misselijk; zo herkenbaar! Maar fijn dat het nog goed te doen is! 🩷

3 maanden geleden

Reactie op august21

Hi allemaal, Ik sluit ook aan bij jullie. Wij zouden eigenlijk pas in de ...
Jeetje, heftig verhaal! Ik hoop voor jullie dat de ivf lukt! Ik herken het niet wat je zegt. Het naaldje zet je toch loodrecht en zo gaat ie er toch weer uit? Ik knijp ook in m'n buikplooi, maar heb dan geen bloed of vloeistof. Kan je het ziekenhuis of kliniek bellen?

3 maanden geleden

Ik heb ook weleens dat ik met prikken bloed of een druppeltje vloeistof op het prikplekje zit. Ik weet niet of dat de gonalf is of dat het gewoon vocht is uit de lymfevaten. Volgensmij kan het niet zoveel kwaad

3 maanden geleden

Reactie op An4485

Jeetje, heftig verhaal! Ik hoop voor jullie dat de ivf lukt! Ik herken het ...
Ja het naaldje ging er ook gewoon goed loodrecht in en uit, maar omdat ik (denk ik) te hard kneep met beide handen is mijn huid te strak gaan staan (weer.. denk ik. Maar ik bel inderdaad voor de zekerheid het ziekenhuis ja

3 maanden geleden

Reactie op maria-167

Je stelt je zowiezo niet aan 😘 aangeven dat je het zwaar vindt is niet erg ...
De echo gehad en de 'score' was minimaal om het maar zo te zeggen. 8 eitjes, waarvan 3 echt goed op groei-schema. Vond ik een beetje tegenvallen 🙄 Dinsdag weer een echo. Hopelijk komen de andere eitjes qua groei ook nog mee...🤞🏻

3 maanden geleden

Ik heb donderdag de echo. Weet er iemand wanneer dan de volgende echo kan zijn? Ik heb zaterdag namelijk een bruiloft en ga 's ochtends daarvoor naar de kapper.. Ik ben bang dat de 2e echo op zaterdag zal zijn..

3 maanden geleden

Reactie op august21

Ik heb donderdag de echo. Weet er iemand wanneer dan de volgende echo kan z ...
De eerste uitgangsecho? Vaak pas dan een weekje later de volgende... En anders willen ze vast met je meedenken waardoor het wel lukt. Misschien vrijdag in late middag of zondagochtend?

3 maanden geleden

Reactie op An4485

De eerste uitgangsecho? Vaak pas dan een weekje later de volgende... En and ...
Nee, donderdag zit ik op dag 8 van mijn cyclus en het spuiten.

3 maanden geleden

Reactie op august21

Ik heb donderdag de echo. Weet er iemand wanneer dan de volgende echo kan z ...
Klein beetje afhankelijk van welk schema je volgt kan het hoogstwaarschijnlijk best een dag later mocht je na 2 dagen alweer terug moeten komen. Meestal willen artsen best wel met je meedenken qua afspraken.

3 maanden geleden

Reactie op An4485

De echo gehad en de 'score' was minimaal om het maar zo te zeggen. 8 eitjes ...
Hopen dat de andere eitjes zich de komende dagen ook goed gaan ontwikkelen 🤞🏻🤞🏻