1178 Reacties

vorige maand
Hoi Teddy,
Ik zit momenteel ook aan het lange schema :).
Ook 3 weken totaal dr pil gezeten, met de decapeptyl ben ik nu anderhalve week onderweg. Wat een nare spuit is het he? Vind hem pijnlijk en branden als je hem te snel spuit.
De gonal-f is gelukkig niet zo vervelend, je wordt er alleen emotioneel van (teminste in dan 🙃). Komende vrijdag mag ik er Gonal-f bij gaan spuiten.
Halve wege maart zal ik de punctie ergens hebben.
Vind het spannend, dit is onze 2e ronde, ronde 1 heeft helaas geen zwangerschap opgeleverd.
Het hele traject is ook overweldigend. Het is fijn om hier met mensen te delen hoe het gaat🌸

vorige maand
Goedemorgen!
Wij zijn momenteel ook bezig. Wel een kort schema dus ik verwacht 3 maart ongeveer de punctie te krijgen.
Wij doen gene verder tp dus verwacht eind maart een cryo tp te krijgen.
Hoe voel je jezelf met de medicatie? Spannend een eerste keer zeg! Zijn jullie al lang bezig?

vorige maand
Hoi! Ik ben ook bezig, is mijn tweede ronde. Ik heb een kort schema. Vorige keer had ik 10 mooie eiblaasjes en daar zijn 7 embryo's uit gekomen. Helaas zegt kwantiteit dus niet alles.... Ik ben vorige week weer gestart, en verwacht eind deze week, begin volgende week de punctie. Gisteren controle echo gehad, en toen werd gezien dat er maar 1 goed groeit, en een paar zijn nog twijfelachtig. Maar die 10 van vorig jaar ga ik sowieso niet halen. En ondanks dat ik weet dat kwaliteit het belangrijkste is, is dat toch een teleurstelling...

vorige maand
Reactie op Babywensbijcf
Hoi Teddy,
Ik zit momenteel ook aan het lange schema :).
Ook 3 weken totaal ...
Bedankt voor je reactie, fijn dat we kunnen kletsen❤️. Dan liggen wij qua planning niet ver uit elkaar. Poeh, ja ik had het niet verwacht. Hadden in het zkh met de gonal-f spuit geoefend, daar voelde ik niks van dus had eigenlijk die verwachting met decapeptyl. De naald gaat er moeilijk in, alsof mijn huid een springkussen is en de naald terug bounced. Bij de tweede keer gaat hij er dan in, misschien doen we het iets te zacht of heb ik een wat dikkere huid, geen idee. En de vloeistof prikt en brand inderdaad. Benieuwd naar de gonal-f, kan mij voorstellen dat je er emotioneel van wordt want er gaan zoveel hormonen je lichaam in om die eitjes te laten rijpen🥲. Had je de vorige punctie alleen een bevruchting wat een verse terugplaatsing werd? Hopelijk deze keer goede resultaten en een embryo die gaat nestelen🍀. Ga je een verse tp doen? Ik ben benieuwd hoe ik mij voel na weken medicatie en een punctie, kan mij ook goed voorstellen dat mijn lichaam er niet op zit te wachten en het mislukt. Hoor verhalen dat klinieken juist aanraden die ronde over te slaan en de volgende rond een cryo terug te plaatsen zodat alle medicatie uit je lichaam is. Hangt natuurlijk ook af van het aantal bevruchtingen.

vorige maand
Reactie op Evanaomi86
Goedemorgen!
Wij zijn momenteel ook bezig. Wel een kort schema dus ik verwa ...
Goedemorgen, bedankt voor je reactie! Spannend, dan is het al bijna zo ver. Spuit jij ook decapeptyl en gonal-f? En kies jij ervoor om je lichaam rust te geven na de punctie? Daar denk ik dus ook over na, al hangt het ook wel af van het aantal bevruchtingen.
Ik merk dat mijn lichaam echt van slag is door in ieder geval de pil, veel krampen, af en toe wat bloedverlies. Voel me emotioneel ook een beetje labiel🤣. De decapeptyl nu pas 2x gespoten dus geen idee of dat nu iets doet. Hoe gaat het jou af?
Verder was het voor ons eigenlijk heel onverwachts dat we hieraan begonnen. Paar jaar geleden een miskraam gehad, bleef daarna nog een tijd bloeden dus meerdere onderzoeken gehad en alles was goed plus eileiders volledig doorgankelijk. Toen hebben we het een hele tijd niet meer geprobeerd, daarna elke keer een paar maanden af en aan wat serieuzer. Tot eigenlijk september afgelopen jaar weer echt serieus. In dec toch wel even de ha gebeld of het wel ok was dat er in de tussentijd geen zwangerschap meer geweest was ondanks we het niet altijd even serieus probeerden en hij stuurde ons eigenlijk meteen door naar het zkh. Daar kwamen we tot de ontdekking dat beide eileiders door onverklaarbare redenen gevuld waren met vocht, althans in ieder geval 1 en bij de ander zat ook iets maar kon ook een poliepje zijn. Toen spraken we over iui, en planden een kijkoperatie en operatie in voor het verwijderen van de ene eileider en te kijken wat aan de andere kant zat. Helaas bleek dat ook vocht te zijn en waren beiden eileiders volledig geblokkeerd waarna hij overging tot verwijdering van beiden waardoor ivf onze enige optie was. Echt een rollercoaster! En hoe is het bij jullie verlopen?❤️

vorige maand
Reactie op Ster24
Hoi! Ik ben ook bezig, is mijn tweede ronde. Ik heb een kort schema. Vorige ...
Hoihoi🥰, bedoel je dat van de eerste ronde een verse terugplaatsing van hebt gehad en de rest niet ingevroren kon worden? Of konden ze allemaal niet teruggeplaatst worden? Kan me voorstellen dat jij je daar zorgen om maakt, maar het is hierin inderdaad wel zo dat kwaliteit boven kwantiteit gaat. Liever weinig van hoge kwaliteit dan veel die allemaal net niks zijn. Het zullen spannende dagen voor je worden, ik zal voor je duimen🤞🍀

vorige maand
Wij eindelijk gisteren gestart met ons 7de icsi traject na een valse start vorige maand...

vorige maand
Reactie op TEDDY23
Bedankt voor je reactie, fijn dat we kunnen kletsen❤️. Dan liggen wij qua p ...
Jaa de decapeptyl vind ik ook kocht vervelend, maar het is voor het goede doel🤞.
Vorige ronde had ik 5 rijpe eitjes, 4 embryo's, waarvan 1 3-daagse tp, deze bleef helaas niet plakken, de andere 3 ontwikkelde niet goed door naar dag 5 dus konden niet ingevroren worden.. toen was onze 1e icsi al ineens voorbij..
Ik heb niet zo n hoog amh dus nauwelijks tot geen risico op overstimulatie. Ik hoop vooral dat we weer embryo's hebben.. bij ons zijn ze nog wel fan van een tp op dag 3, en in mijn geval wil ik dat ook graag. Ben te bang dat ze weer niet doorgroeien naar dag 5.. dan heb ik in iedergeval toch 1 kans gehad weer.. maar he, nieuwe ronde dus nieuwe kansen. Hopen dit keer op een betere uitkomst🙏
De punctie zelf vond ik nier bepaald prettig, maar het is het waard! En of je terugplaatsing krijgt; ligt beetje bij welke kliniek je zit. Ik hoor wel steeds meer geluiden dat ze toch liever een maandje wachten, wat ik ook goed snap. Succes vanavond weer spuiten!💉🌸

vorige maand
Reactie op Lindsaytje
Wij eindelijk gisteren gestart met ons 7de icsi traject na een valse start ...
7e ronde... wat ontzettend pittig! Jullie hebben al een lange weg afgelegd..
Zijn jullie onder behandeling in Nederland of buitenland? Succes en veel geluk deze ronde, ik duim voor je!🌸

vorige maand
Reactie op TEDDY23
Hoihoi🥰, bedoel je dat van de eerste ronde een verse terugplaatsing van he ...
Hoi Teddy, ik heb al 7 terugplaatsingen achter de rug. De verse is niet blijven plakken, en de twee daarna wel. Mijn eerste zwangerschap is geëindigd in een zwangerschapsafbreking met 23 weken ivm een slechte 20 weken echo. Mijn tweede zwangerschap werd een miskraam met 8 weken. En de 4 embryo's daarna zijn niet blijven plakken.

vorige maand
Reactie op Babywensbijcf
Jaa de decapeptyl vind ik ook kocht vervelend, maar het is voor het goede ...
Precies! Het is voor een goed doel, ik ga vandaag de huid koelen. Wellicht helpt dat iets.
Ah oke, dan gaat het ineens snel. Ik hoop ook voor je dat er genoeg embryo’s zijn die deze keer wel ingevroren kunnen worden🙏🍀.
Ik ga de punctie onder volledige sedatie doen (mits dat op ma-do zal plaatsvinden), dus ik hoop dat ik er niet veel last van zal hebben.
Dankjewel! Jij ook❤️

vorige maand
Ik begin maandag met decapetyl. Hiervoor ook gehad, probeer het beetje als een dartpijl erin te doen 🤣 haha

vorige maand
Reactie op TEDDY23
Goedemorgen, bedankt voor je reactie! Spannend, dan is het al bijna zo ver. ...
Jeetje wat heftig met beide eileiders. Dat zal ook wel even pittig zijn geweest om te verwerken!
Ik slik provera als remmer en spuit ovaleap en meriofert als stimulatie. Decapeptyl gebruik ik voor de punctie omdat wij dus al weten dat we geen verse tp doen dan hoef je geen hcg spuit te gebruiken.
Mijn lichaam wilt na een stimulatie fase altijd weer zo snel mogelijk terug naar "originele staat" en ontgift zich zelf soort van en dan heeft het geen energie meer voor een innesteling. 2 keer geprobeerd en beide keren te vroeg mijn menstruatie ondanks de progesteron en ik ben altijd heel regelmatig in mijn cyclus dus dat was voor mij een duidelijkheid signaal.
Morgen echo dus ben echt heel benieuwd hoeveel erg groeit en of het gelijkmatig groeit.

vorige maand
Reactie op Ster24
Hoi Teddy, ik heb al 7 terugplaatsingen achter de rug. De verse is niet bli ...
Jeetje wat een heftige tijd hebben jullie al achter de rug. Even ene digitale knuffel 🌸

vorige maand
Reactie op Evanaomi86
Jeetje wat heftig met beide eileiders. Dat zal ook wel even pittig zijn gew ...
Ja, dat was het zeker! Maar goed doordat we er helemaal in kwamen te zitten, kregen we er ook wel weer zin in om lekker door te pakken.
Wat interessant om te lezen zeg. Een hele andere aanpak dus, maar wel fijn dat je erachter bent gekomen dat dit de beste weg is voor je lichaam. Hopelijk zorgt dit dan ook voor een goed resultaat❤️.
Spannend! Laat je morgen weten hoe het gegaan is. Alvast veel succes🍀

vorige maand
Reactie op mw94
Mag ik vragen op welke manier ze hebben gezien dat er vocht in de eileiders ...
Zeker, dat hebben ze op een echo gezien. Je ziet dan een zwarte vlek in de vorm van een worst op de echo, en bij mijn linkereileider zagen ze een zwarte vlek wat dus ook vocht bleek te zijn toen ze de kijk operatie uitvoerden.

vorige maand
Reactie op TEDDY23
Ja, dat was het zeker! Maar goed doordat we er helemaal in kwamen te zitten ...
Ja het geeft ook zeker een fijn gevoel dat je nu echt iets kan doen voor jullie kinderwens ❤️
Ik houd je op de hoogte!