87 Reacties
10 maanden geleden
Hee hallo,
Wat spannend zeg snap het helemaal.
Als goed is hoor je morgen al hoevel er bevrucht zijn of niet? Dat had ik namelijk.
Ik had 4 eitjes eruit gehaald dag erna waren er 3 bevrucht. Dag 3 is er 1tje terug geplaatst daar ben ik nu bijna 8 weken zwanger van 🥰 andere twee embryo's hebben niet meer gehaald dus zooo blij dat zwanger ben. Ik wens je heel veel succes 🍀
10 maanden geleden
Super spannend he! Hoeveel eitjes had je? Dit is ook mijn 1e IVF traject. Aankomende donderdag onze eerste echo en ik ben heel benieuwd. Ik merk wel dat ik een opgeblazen gevoel heb maar gelukkig verder niet heel veel last van de hormonen.
Ik heb twee vriendinnen waarvan 1 de eerste keer de eerste terugplaatsing zwanger is geworden en de ander van de tweede terugplaatsing. Ik moet zeggen dat ik veel steun van ze ervaar en er veel hoop uit haal. Ze hebben dus allebei ook maar 1x IVF gedaan. Dat gun ik ons ook allemaal. Hou je ons op de hoogte hoe het is gegaan?
Heel veel succes 🍀🤞
10 maanden geleden
Hi, ik zag deze groep voorbij komen en ik zou graag iets willen vragen. Toen jullie te horen kregen dat jullie in aanmerking kwamen voor IVF zijn jullie toen direct begonnen of is er eerst een periode overheen gegaan voordat je de beslissing nam? Groetjes!
10 maanden geleden
Hi, ik zag deze groep voorbij komen en ik zou graag iets willen vragen. Toe ...
Wij deden IUI en het was altijd duidelijk dat we daarna door zouden gaan voor IVF. En qua tijdlijnen ging het mega snel. Ik had vorige week dinsdag mijn IVF intake en zit vanaf vrijdag aan de hormonen en heb overmorgen mijn eerste echo🤯😂. Nu hopen dat er ook echt wat eitjes aan het groeien zijn🤞.
10 maanden geleden
Wij deden IUI en het was altijd duidelijk dat we daarna door zouden gaan vo ...
Dat is zeker snel!
Duimen voor dit traject.
10 maanden geleden
Reactie op Boysmom25
Ik doe dit traject alleen via kliniek en spermabank. Ik heb eerst 9 iui mo ...
Bedankt voor je reactie!
10 maanden geleden
Hi, oh wat spannend. En hoe vond je de punctie ? Viel het mee? Ok qua pijn? Hoeveel eicellen hebben ze eruit kunnen halen? Spannend..laat je het weten of het donderdag doorgaat ? Ik heb vandaag ook mijn medicatie opgehaald nu moet ik ergens volgende week ongesteld worden en dan gaat het voor ons ook voor de eerste keer beginnen.. wel al meerdere iui gehad.
10 maanden geleden
Hier nog iemand in de eerste ivf.
We lopen precies gelijk. Ik heb ook maamdag punctie gehad en morgen hopelijk een terugplaatsing.
Het viel mij allemaal mee. Er zijn 10 eicellen gevonden bij mij.
10 maanden geleden
Hi, ik zag deze groep voorbij komen en ik zou graag iets willen vragen. Toe ...
Wij hebben eerst een periode genomen om er goed over na te denken. Als ik jonger was geweest, had ik stap denk ik niet eens gezet en hadden we het nog langer natuurlijk geprobeerd. Zeker omdat het bij ons papier mogelijk had moeten zijn. Het is een pittig traject zowel fysiek als mentaal dus als het niet echt hoeft, had ik het graag overgeslagen.
10 maanden geleden
Hi Niya, hier ook een eerste IVF traject ingegaan. Heb vanmorgen de punctie gehad en bleek dat ik 19 eitjes had. Morgen krijgen wij bericht wat daarvan bevrucht is, erg spannend! Ik zou een verse tp hebben, maar nu het zoveel eitjes waren is het nog even spannend of dat nog steeds kan. Zaterdag naar het ziekenhuis voor bloedonderzoek en echo en aan de hand daarvan en hoe ik me voel wordt er gekeken of er een verse tp gedaan kan worden.
Nu dus afwachten… ben de uren aan het aftellen 😃
Hoe vond jij de punctie? En tot nu toe, hoe ervaar jij het IVF proces?
10 maanden geleden
Reactie op Paula177
Oh wat fijn dat het meeviel. Oh dat is aardig wat. En wanneer hoor je hoeve ...
Ik ben net gebeld door het ziekenhuis dat ik morgen een terugplaatsing heb. Maar in alle spanning ben ik vergeten te vragen hoeveel er überhaupt bevrucht waren dus dat doe ik morgen dan
10 maanden geleden
Dag allen,
Bedankt voor alle berichten, sorry dat ik nu pas reageer! Ik heb een beetje horror dag achter de rug. Gisteren was mijn terugplaatsing dag. Vanuit mijn ziekenhuis is het de bedoeling dat je een sms krijgt tussen 11-12 uur. Dan beteken het automatisch dat er een embryo is, en rest van informatie ontvang je naar de plaatsing. Als je geen sms krijgt, betekent het geen bevruchting en wordt je gebeld. Ik heb geen sms gekregen, ik was zo overstuur…
Ik kon ze niet bereiken omdat ze met lunchpauze waren. Ik was zo gefrustreerd. Uiteindelijk heb ik ze kunnen bereiken en was er zeker wel een terugplaatsing gepland! Alleen was de sms niet doorgekomen. De spanning voel ik nog in mijn lijf. Maar ik heb gelukkig een terugplaatsing gehad dus ben heeeeeel dankbaar!
10 maanden geleden
Reactie op Paula177
Hi, oh wat spannend. En hoe vond je de punctie ? Viel het mee? Ok qua pijn? ...
Hi! Oeh spannend, heel veel succes! Bij mij zijn er 8 eitjes gevonden. Uiteindelijk 3 bevrucht, 1 is er gisteren vers teruggeplaatst. De andere 2 worden vandaag opnieuw beoordeeld of ze dan ingevroren kunnen worden.
Ik moet zeggen dat mijn punctie echt heel erg meeviel. Het was ook onder sedatie, dus heb weinig van gemerkt. Na dat medicatie was uitgewerkt krijgt ik last van kraampjes en ongemakken. Maar echt heel dragelijk!
Ik had echt meer last van de bijwerkingen van de prikken. Ik had de lange schema. Ik was ontzettend depressief en emotioneel de eerste week, door de decapeptyl. Na het starten van de Gonal-F werd dit minder, maar toen volgende de fysieke klachten. Ontzettend pijn aan mijn eierstokken, was geen fijn gevoel! De punctie en terugplaatsing ging mij met gemak af.