11 Reacties

3 weken geleden

Hoi, ik heb 1x een cryoterugplaatsing gehad in een kunstmatige cyclus en 1x in een natuurlijke. Helaas zonder succes nog. Voordelen van kunstmatige cyclus: alles staat ingepland, geen/weinig verrassingen qua cyclus. Nadelen: bij de medicatie die ik had heb je geen eigen eisprong dus geen natuurlijke kans. Daarnaast moest ik tot 3x per dag een capsule inbrengen en 2x per dag 2 pillen innemen. (Dit bouw je op). Natuurlijke cyclus is natuurlijk fijn als het kan. Geen gedoe met pillen. Maar die maand was mijn luteale fase opeens korter. Had toen het gevoel dat de terugplaatsing niet echt de kans had gekregen om in te nestelen. Na overleg met de arts gebruiken we voor de 3de terugplaatsing nu alleen uterogestan 2x daags ter ondersteuning van de natuurlijke cyclus, van ovulatie tot testdag. Dus ik zou zeggen goed samen en met de arts bespreken en kiezen wat prettig voelt. Succes🍀🤞

2 weken geleden

Ik kreeg de tp in mijn natuurlijke cyclus. In de aanloop naar mijn eisprong kreeg ik echo's en toen er een rijp eitje klaarstond een triggershot, een paar dagen later was de tp. Op die manier was het toch een klein beetje te timen. Na de tp kreeg ik Duphaston tot de testdatum. Werkte prima (aan ben ik helaas niet zwanger geraakt)

4 dagen geleden

Hoi! Ik heb in februari een verse terugplaatsing gehad wat helaas uitliep in een miskraam. Wij gaan nu voor de natuurlijke cyclus met ovitrelle omdat ik heel erg beroerd werd van de utrogestan. Als deze tp mislukt is het idee om wel voor de kunstmatige cyclus te gaan

3 dagen geleden

Reactie op GrappigeKaketoe409292

Hoi! Ik heb in februari een verse terugplaatsing gehad wat helaas uitliep i ...
Utrogestan is toch progesteron? Ik kreeg Duphaston en had daar ook echt last van. Ik lees daar eigenlijk heel weinig over hier.

3 dagen geleden

Reactie op HkwHgl

Utrogestan is toch progesteron? Ik kreeg Duphaston en had daar ook echt las ...
Jaa klopt!

3 dagen geleden

Jaa klopt!
Hebben ze daar geen alternatief voor?

3 dagen geleden

Reactie op HkwHgl

Hebben ze daar geen alternatief voor?
Afgelopen keer al voor gebeld en dat hadden ze niet. Moest gewoon de 2 weken volhouden. Ook gedaan maar met de kunstmatige cyclus is het een stuk langer dat je het moet gebruiken. Nu alleen hopen dat die cyclus niet nodig is🤞

3 dagen geleden

Afgelopen keer al voor gebeld en dat hadden ze niet. Moest gewoon de 2 weke ...
Wat jammer zeg. Welke klachten kreeg je? Ik werd er o.a. duizelig van, echt instabiel

3 dagen geleden

Reactie op HkwHgl

Wat jammer zeg. Welke klachten kreeg je? Ik werd er o.a. duizelig van, echt ...
Heb jij voor een andere optie gevraagd? Mijnbijwerkingen waren.. Misselijk en duizelig, soms het gevoel dat ik bezopen was, veel hoofdpijn en last van m'n darmen

2 dagen geleden

Heb jij voor een andere optie gevraagd? Mijnbijwerkingen waren.. Misselijk ...
Ik heb daar eigenlijk niet om gevraagd maar mocht ik nog een ronde gaan doen, ga ik dat wel checken. Ik ben al boven de veertig dus dan is extra progesteron sowieso handig helaas. Zo te horen was het bij jou helemaal pittig! Deze ronde dus helemaal zonder?

2 dagen geleden

Hoi! Ik heb in februari een verse terugplaatsing gehad wat helaas uitliep i ...
Dit herken ik. Ik heb in 2023 een verse tp gehad in kunstmatige cyclus met ovitrelle (zoontje van nu 16mnd🥰) en nu in natuurlijke cyclus afgelopen zaterdag cryo-tp voor een tweede kindje, met ondersteuning door utrogestan 3x daags. Man man man, dat heb ik geweten🥴 Enorme verstopping, opgeblazen gevoel, vermoeidheid, misselijk. Doe mij maar de ovitrelle mocht er nog een volgende keer nodig zijn. Ik ben te gevoelig voor utrogestan. Maar niet iedereen heeft zo veel bijwerkingen. Verder vond ik cyclus overnemen al met al wat duidelijker, maar goed nu het in eigen cyclus is, stel dat zou lukken, dan ben ik daar wel enthousiast over haha. Maar als deze niet blijft plakken, dan niet. 😉