38 Reacties

één jaar geleden

Hallo! Heel veel succes de komende weken! Wij zijn 6 april gestart met ons ICSI traject, ik heb afgelopen maandag de punctie gehad en aankomende donderdag een verse 3daagse embryo terugplaatsing🍀

één jaar geleden

Heel veel succes, ik ben bijna uitgerekend van onze dochter ook vanuit een icsi traject. Ook hebben wij nu een zoon van bijna 3 jaar ook een icsi kindje. Enige wat ik je kan meegeven, misschien wil je het advies niet maar ik denk dat het bij mij geholpen heeft. Ik dronk na de punctie elke dag een glas granaatappelsap, in granaatappel zit een stofje dat zorgt dat de baarmoeder goed doorbloed is en een embryo houdt van een goed doorbloede baarmoeder. Ook at ik veel fruit zoals druiven appels banaan bij de eerste en derde icsi trajecten tijdens het spuiten en bij beide trajecten waren de eicellen behoorlijk groot zei ze en dat bleek ook weer goed te zijn. Bij het tweede traject had ik kleine eicellen waardoor er een slechte embryo was ontstaan, die was niet blijven zitten dus misschien helpt het. Ik duim met je mee dat het allemaal mag lopen zoals bij mij en je gelijk zwanger mag raken van de tp.

één jaar geleden

Succes, ik zit nu in de wachtweken na een verse TP van een 3-daags embryo. Het gevoel wat je beschrijft herken ik. Voor mij kon de 2e punctie niet snel genoeg beginnen, toen was het zover en dacht ik o damn weer spuiten en oh nee die echo's, laat die punctie maar snel zijn. Toen was ik bij de 2e echo op het ziekenhuis en had ik ineens een explosieve groei gehad waardoor ineens 2 dagen later de punctie werd ingepland en toen dacht ik van nee wil ik niet.... Is denk ik ook een natuurlijk gevoel je wil beginnen en dan voelt het raar.

één jaar geleden

Reactie op chantal1712

Hallo! Heel veel succes de komende weken! Wij zijn 6 april gestart met ons ...
Hey dankjewel! Hoe vond je de punctie gaan? Heb je een roesje gehad en zo ja hoe heb je dat ervaren? Wat spannend allemaal! Ik duim voor jullie ☺️

één jaar geleden

Heel veel succes, ik ben bijna uitgerekend van onze dochter ook vanuit een ...
Hey! Volgensmij zaten wij samen in de geboorteclub mei 2020. Mijn dochter wordt rond mijn punctie 3 jaar. (Volgende maand) Super bedankt voor je tip. Ik ga het zeker proberen!! Dankjewel

één jaar geleden

Reactie op Rooslm1990

Succes, ik zit nu in de wachtweken na een verse TP van een 3-daags embryo. ...
Ja ik herken mij precies in je woorden! Wie weet betekent die explosieve groei veel goeds en word je deze maand zwanger!!! 🤞🏼

één jaar geleden

Reactie op Alessa_Ariana

Hey! Volgensmij zaten wij samen in de geboorteclub mei 2020. Mijn dochter w ...
Oh dat zou kunnen hoor. Mijn zoon is van 7-7-2020. Punctie had ik in okt 2019. Ja indd je kan het altijd proberen, baat het niet schaadt het niet denk ik maar haha.

één jaar geleden

Reactie op Alessa_Ariana

Hey dankjewel! Hoe vond je de punctie gaan? Heb je een roesje gehad en zo j ...
Ik heb echt lopen stressen voor de punctie. En echt, het is me zo meegevallen! Ik heb de punctie met alleen diclofenac 50 mg, en de lokale verdoving. Ik twijfelde over het infuus met rapifen (morfine-achtige pijnstiller) dus ze hebben het infuusnaaldje wel gezet en in overleg met de arts en verpleegkundige besloten om het eerst zonder te proberen, als ik het niet trok mocht ik gewoon vragen voor de rapifen (dat werkt snel, want het word in je bloedbaan gespoten). Bij het aanprikken moest ik 2seconden inademen en op 3 even vasthouden, ik voelde wel dat ze de eierstok inging, maar pijn? Nee, het was meer een stompje ofzo. Eenmaal in de eierstok moest ze wat bewegen met de naald om de follikels aan te prikken, maar ook dit vond ik geen pijn doen. Het mij dus echt 100% meegevallen! En er zijn 8 eicellen gevonden! Meer als verwacht😁 ik had maar 2 grote follikels van 22 en 20 mm, de rest allemaal net onder de norm, maar deze hebben we wel aangeprikt. Mijn advies: luister naar je gevoel, weet je het niet geef het aan, ze kunnen echt wel goed inschatten of je het trekt of niet!

één jaar geleden

Reactie op chantal1712

Ik heb echt lopen stressen voor de punctie. En echt, het is me zo meegevall ...
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord en voor je advies! Heb je erna nog veel pijn ervaren? En hoeveel embryos zijn er ontstaan? ☺️

één jaar geleden

Reactie op Alessa_Ariana

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord en voor je advies! Heb je erna nog v ...
Nee ik heb totaal geen last van napijn. Ondanks dat ik me goed voelde heb ik wel het advies gevolgd om gister rustig aan te doen, bloedverlies is sinds vanmiddag ook opgehouden. Ik hoor donderdag bij de terugplaatsing pas hoeveel embryo's er zijn ontstaan... dat is ook in elk ziekenhuis anders.

één jaar geleden

Reactie op chantal1712

Nee ik heb totaal geen last van napijn. Ondanks dat ik me goed voelde heb i ...
Was bij mijn ziekenhuis ook dat ik pas het aantal embryo’s hoor bij de terugplaatsing en later nog een brief kreeg hoeveel cryos er zijn

één jaar geleden

Heel veel succes, ik ben bijna uitgerekend van onze dochter ook vanuit een ...
Hoihoi Welke granaatappelsap had je? Ik heb van healthy people in huis want de pure kreeg ik echt niet weg....

één jaar geleden

Reactie op S1994-

Hoihoi Welke granaatappelsap had je? Ik heb van healthy people in huis wan ...
Hoi, ik gebruikte deze van de ah. Nam elke avond een groot glas en smerig dat ik het vond maar probeerde het in één teug weg te krijgen haha

één jaar geleden

Wij starten ook met icsi. We waren gestart met de spuiten etc alleen toen kregen mijn vriend en ik corona en werd de ronde afgebroken want corona heeft slechte invloed op zaad dus moesten we 3 maanden wachten... En nu is het gelukkig weer bijna zover en mag ik bij mijn eerstvolgende menstruatie starten met de pil voor 2 weken😊 ik verwacht dat dit eind deze week zal zijn.

één jaar geleden

Wij gaan ook het ICSI traject in. Heel spannend maar wel blij dat er (voor mijn gevoel) nu eindelijk wat gaat gebeuren. Spontane zwangerschap heb ik ondertussen wel een beetje opgegeven. Ik zit nu rond mijn eisprong, dus waarschijnlijk over 2 weken beginnen. Kunnen ze de cyclus waarbij ze de punctie doen ook na een paar dagen direct de terugplaatsing doen? Of kan dat pas een cyclus erna?

één jaar geleden

Reactie op Arnean

Wij gaan ook het ICSI traject in. Heel spannend maar wel blij dat er (voor ...
In principe is de doelstelling altijd een terugplaatsing in de cyclus van de punctie. Dus binnen 3 of 5 dagen. Eigenlijk is het alleen een cyclus wachten als je echt overstimulatie hebt gehad omdat er dan ook een gezondheidsrisico aanwezig is

één jaar geleden

Thanks! Goed om te weten. Ben heel benieuwd

één jaar geleden

Reactie op Arnean

Wij gaan ook het ICSI traject in. Heel spannend maar wel blij dat er (voor ...
Dat gebeurt bij mij 3 dagen na de punctie!!! En als het dan niet lukt dan een rust maand en de maand erna in eigen cyclus een terugplaatsing met cryo (mochten we die dan hebben)

één jaar geleden

Hi allemaal, 3 mei krijg ik uitleg wat betreft het prikken en daarna mag ik ook gaan starten op de tweede dag van mijn menstruatie. Dit zal rond 10 mei zijn. Als het goed is moet ik zo’n 8 dagen prikken dus ik verwacht rond 25 mei ergens een terugplaatsing. Best spannend allemaal maar zo veel zin in! Hopelijk allemaal goed nieuws in mei/juni!

één jaar geleden

Bedankt voor de tip van de granaatappelsap! Heb het gelijk besteld! @Karina32