23 Reacties
één maand geleden
Ja ik!
Wij hebben al een mooie dochter uit 2022. Begin 2023 begonnen we aan onze wens voor een tweede. Ik was direct zwanger! Alleen helaas werd dit een miskraam in mei 2023. Toen hebben we het nog maanden natuurlijk geprobeerd, ervan uitgaande dat het nog wel een keertje zou lukken. In januari 2024 aangemeld voor icsi/pgt ivm een familaire gebalanceerde chromosomale translocatie. Uit de onderzoeken bleek ook nog eens dat mijn amh laag was (0.45). Ik heb daarom de maximale hormoonstimulatie gekregen. ICSI gestart in augustus. Helaas maar 1 rijpe eicel, geen embryo's gebiopteerd om genetisch te kunnen testen. Dus in september direct aangemeld bij cuypers en cuypers, waar we in januari zullen starten. Dan zijn we alweer 2 jaar verder 😶
Ik heb altijd de angst gehad dat zwanger worden moeilijk zou kunnen gaan ("zul je zien dat ik 1 van die 6 ben"), maar toch had ik nooit kunnen bedenken dat het zo'n traject als dit zou worden 🤔 😢
één maand geleden
Wij zeer wrs ook. Sinds okt '21 bezig en nog altijd met lege handen. 1 spontane zwangerschap gehad maar daarna niks meer. Onverklaarbare subfertiliteit was de diagnose in januari van dit jaar. Sinds toen bezig met iui waarvan deze maand de 6e inseminatie wordt als het goed is omdat er 2 gecanceld zijn maar dat is bij deze ook nog een optie ivm teveel follikels maar dat horen we wrs morgen. Als deze ronde niet lukt en het komt qua planning uit zullen we wrs nog een ronde iui doen omdat ik niet in december ivf wil opstarten, precies om redenen die jij noemt. Het lab is minder bezet en ik weet niet hoe ik ga reageren op die hormonen. Op ovaleap reageer ik op wat kleine bijwerkingen na prima maar de rest, geen idee en daar heb ik geen zin in tijdens de feestdagen. Zodra dat voorbij is zullen we dus starten met ivf als ik dan nog niet zwanger ben. Wel weet ik al dat ze bij ons alleen een lang protocol doen met decapeptyl in de 'lopende' cyclus vanaf dag 21 ofzo dacht ik en dan vanaf menstruatie ovaleap erbij en ook gonasi als trigger. Of er dan na de punctie ook utrogestan bij komt weet ik eigenlijk niet.
één maand geleden
Reactie op mrveer
Ja ik!
Wij hebben al een mooie dochter uit 2022. Begin 2023 begonnen we aan ...
Wat een rollercoaster ook! En zoals je zegt, ik denk dat heel veel die angst met zich meedragen en het lijkt wel heel onwerkelijk dat we voor deze keuzes moeten komen te staan :( heel veel succes ook 🫶
één maand geleden
Reactie op xmoo
Wij zeer wrs ook. Sinds okt '21 bezig en nog altijd met lege handen. 1 spon ...
Ik herken je idd van andere topics :( probeer de hoop voor de laatste poging iui niet op te geven, ook al is dat ontzettend moeilijk i know.. ben ook heel benieuwd hoe ik ga reageren op de nieuwe medicatie, fijn dat je wel gewoon de ovaleap dan kan gebruiken die was ik ook gewend van de iui maar dat word nu de Rekovelle. Succes 🫶
één maand geleden
Wij beginnen ook in januari/februari.
Mijn man is op dit moment op uitzending en komt rond 7 feb terug. Dus wij hebben een pauze van 3,5 maanden.
De intake hebben we samen gedaan, en hebben we gelijk laten bloedprikken.
Ik krijg binnenkort alle informatie over hoe ik alvast een begin kan maken, en dan zal ik ook horen hoe en welke medicatie ik krijg.
Wij zijn inmiddels een ruime 4 jaar bezig, waarvan dit afgelopen jaar in het teken stond van iui. Helaas 6 mislukte iui’s..
Heel veel succes!
Laten we duimen op succesvolle trajecten 🍀
één maand geleden
Hee! Ik herken je nog uit het iui topic. Wij zijn deze maand gestart met onze eerste ivf poging. Ik herken heel erg wat je zegt over de enorme hoeveelheid medicatie die we voor onze kiezen krijgen. Was voor mij ook de zoveelste drempel waar ik in dit traject overheen moest stappen. Uiteindelijk is het me reuze meegevallen. Alleen de cetrotide is nogal een gedoetje, omdat je die zelf moet bereiden. Ik had verder geen bijwerkingen. Nu klaar met de hormoonstimulatie en in afwachting van onze eerste punctie morgen.
Heel veel succes in 2025, dat het maar een vruchtbaar jaar mag worden 🤞🏻! En hopelijk kun je genieten van de verplichte maanden rust en niet te veel bezig zijn met de tijd die verstrijkt 😊. De gedachte welke dingen ik nu nog kan doen, juist omdat we nog geen kleine hebben (samen uit eten, naar concerten gaan, samen racefietsen, zonder planning leven, een verre reis maken) helpt me daar enorm bij.
één maand geleden
Reactie op Repelstieltje
Hee! Ik herken je nog uit het iui topic. Wij zijn deze maand gestart met on ...
Wat fijn om te horen dat de medicatie meevalt 🙏 hoe heb je het ervaren met de echo? Is dit vaker als met iui? Kijk je tegen de punctie op?
Hoor graag hoe het is gegaan en je ervaring! Heel veel succes 🫶
één maand geleden
Reactie op Lala-x
Wat fijn om te horen dat de medicatie meevalt 🙏 hoe heb je het ervaren met ...
Echo is eigenlijk hetzelfde geweest als met de iui. Heb er uiteindelijk maar één nodig gehad, omdat de follikels na 10 dagen al goed gegroeid waren.
De punctie zelf viel me heel erg mee. Er waren uiteindelijk nog 7 follikels extra gaan groeien, dus 21 stuks aangeprikt. Lig nu in de uitslaapkamer en de na pijn is wel pittig. Zou kunnen met dit aantal dat er toch sprake is van OHHS, dus fingers crossed dat dat niet zo is 😊.
één maand geleden
Reactie op Repelstieltje
Echo is eigenlijk hetzelfde geweest als met de iui. Heb er uiteindelijk maa ...
Oh dat is fijn dat je dan maar 1 echo gehad hebt! En dat de punctie mee viel ook prettig om te horen, had je morfine en medicatie om rustig te worden? En plaatselijke verdoving? Dit doen ze namelijk bij ons in het zkh. Wat een goede 'opbrengst' hoop voor jou dat alles goed verloopt en dat je geen ohhs krijgt! 🤞🙏🍀
één maand geleden
Reactie op Lala-x
Oh dat is fijn dat je dan maar 1 echo gehad hebt! En dat de punctie mee vie ...
Ik had alleen een cocktail van 2 paracetamol, 1 diclofenac en een oxazepam. En inderdaad plaatselijke verdoving. Daar was ik van de voren wel huiverig voor, maar ze dekken de boel goed af, zodat je de naalden niet ziet. Er zijn uiteindelijk16 eicellen gevonden. Zaad was goed genoeg voor ivf, dus nu duimen en afwachten tot dinsdag 😊
één maand geleden
Ik wil mij hier ook alvast melden.
Zit nu nog in poging nr 6 iui. Maar heb zo'n vaag vermoeden dat we toch op ivf uitkomen.
Wij zijn 2,5 jaar bezig voor ons eerste kindje en afgelopen februari begonnen met iui.
één maand geleden
Hier is alles weer ineens heel anders gegaan hana. Afgelopen donderdag vanuit iuinaar spoedivf over gegaan dus al een punctie erop zitten. 4 eicellen gevonden, 3 bevrucht en nu wachten of er één teruggeplaatst kan worden donderdag en of er evt wat in de vriezer kan. Als dat niet zo is of ik word niet zwanger gaan we in januari voor ronde 2 maar voor nu hopen er dat natuurlijk niet haha.
één maand geleden
Reactie op Lala-x
@repelstieltje, hoe ging het vandaag? 🍀
Hi lief dat je het vraagt. Helaas slecht nieuws: van de 16 eitjes waren er maar 3 bevrucht die het geen van allen hebben gehaald tot dag 3. Heel verdrietig nieuws om te verwerken op dit moment. Ze weten nog niet waar het aan ligt, volgende week donderdag hebben we een evaluatiegesprek met onze arts. Maar op dit moment is het vertrouwen echt helemaal weg helaas ☹️. Hopelijk is dat in ‘25 weer anders en kan ik hier met goede moed weer meeschrijven.
één maand geleden
Reactie op Repelstieltje
Hi lief dat je het vraagt. Helaas slecht nieuws: van de 16 eitjes waren er ...
Nee! Wat onwijs kl**e!! Helemaal begrijpelijk op dit moment dat je je zo voelt, dit verwacht je toch ook niet.. hoop dat je wellicht na volgende week met het evaluatie gesprek weer de goede moed terug hebt. Sterkte 🫶
één maand geleden
Reactie op Lala-x
Dat was vast snel schakelen 😨 hoe is de punctie gegaan en hoe heb jij het ...
Haha ja echt mega snel schakelen en ook wel constant twijfelen of we er goed aan doen nu er bijv maar 4 eicellen gevonden zijn in +- 8 follikels. Vermoedelijk zouden het meer zijn als we vanaf het begin wel als ivf hadden gestimuleerd ipv als iui.
Ik vond de punctie echt heel erg meevallen. Ik wist tot 3min voor de punctie niet eens of het door zou gaan. Zaterdag hadden we nog een echo gehad waar veel vocht te zien was dus er was grote kans op een eisprong en dan zou het alsnog gecanceld worden. Ik had zondag alvast 3x1000mg pcm geslikt (ook ivm enorme hoofdpijn als reactie op de hormonen) en mocht een uur voor de punctie 1x Oxazepam 10mg innemen. Wel gedaan maar echt niks van gemerkt haha dus denk dat ik dat een volgende keer skip.
Verder ook sochtends alvast 2 pcm ingenomen en toen bleek dat het doorging kreeg ik een infuus met 0.6 aan fentanyl. Geen idee of dat nog een beetje pijnstillend gewerkt heeft want het infuus was wat verkeerd geprikt waardoor de vloeistof niet doorliep maar ik merkte iig niks van de effecten zoals duizeligheid/sufheid en bij het verwijderen van het infuus spoot er van alles uit dus ik gok van niet haha 🫠.
Punctie zelf vond ik uiteraard geen pretje maar had echt veel erger verwacht. Scheelde denk ik ook dat het relatief weinig follikels waren maar zou voor een 2e keer wel echt minder zenuwachtig zijn denk ik haha. Vond het uitrusten na die tijd en wachten op bericht van het lab maar lang duren en wilde graag naar huis met een lekkere pittenzak op de bank want had wel flink wat buikpijn gelijk na die tijd. Terug in de auto een naproxen ingenomen en 4 uur later ging het eigenlijk weer helemaal prima haha.. Pcm spiegel wel gewoon hooggehouden uit voorzorg. Het was nog wel wat gevoelig maar echt goed te doen. Gisteren hele dag op de bank en pittenzak erop gehad en vanmorgen een rondje gewandeld, dat viel me nog wel tegen. Toch een beetje beurs achtig gevoel in mijn buik en nadat ik vanmiddag naar de bekkenfysio ben gefietst en behandeld was, vond ik het wel klaar voor vandaag haha. Weer pcm ingenomen en met pittenzak op de bank en nu gaat het wel weer. Moet nu 3x daags utrogestan inbrengen en dus maar duimen draaien dat er een terugplaatsing kan zijn..
één maand geleden
Reactie op xmoo
Haha ja echt mega snel schakelen en ook wel constant twijfelen of we er goe ...
Thanks voor je uitgebreide ervaring! Advies van ons zkh was idd ook om alvast een spiegel op te bouwen van pcm. Hoop voor jou dat deze onverwachte ivf poging positief uitpakt! Hou je ons op de hoogte? 🤞🙏