2 Reacties

5 maanden geleden

Ik moest toentertijd op cd4 oid een uitgangsecho voor start ICSI. Toen had ik ook 18 follikels. Ze waren daar juist ook heel positief over en later met ICSI hebben ze er 8 groot kunnen krijgen en kunnen oogsten. Ze hebben bij mij nooit gesproken over pcos. Heb ook een super regelmatige cyclus. Volgens mij is het normaal toch dat je meerdere follikels per cyclus heb? 1 wordt dominant en rijpt uiteindelijk tot ‘het’ eitje die cyclus.

5 maanden geleden

Ik heb PCOS met een uitblijvende dan super onregelmatige cyclus, eigenlijk nagenoeg geen cyclus. Ik.had ook rond de 18 eitjes per eierstok alleen rijpte er nooit eentje tot een ovulatie. Het hoeft niet perse dus, ik heb begrepen dat je veel follikels én uitblijvense cyclus moet hebben om te voldoen aan de criteria van PCOS. Voor een ICSI of IVF is het idd gunstig om veel follikels te hebben, want met stimulatie heb je grotere kans dat er meer ook doorgroeien. Het aantal folikkels zegt niet perse iets over de AMH, aangezien die follikels ook weer bij groeien elke cyclus en je AMH iets zegt over je voorraad.