11 Reacties

10 dagen geleden

Hoi Anne, dat is toch best lang en vervelend! Ik ben in februari 2024 gestopt met de normale pil, nu op de 8 weken en ook nog niet gemenstrueerd. Ik ben vorige week begonnen met de teunisbloemolie 2 maal per dag (ligt aan de dosering). 1 dag erna kreeg ik met het vegen lichtroze slijm maar daar bleef het ook bij. Nu is alles gewoon helder en heeft (nog) niets gedaan. ik hoor ook over de tarwekiemolie (zou je cyclus of overhoop gooien of juist zorgen voor positieve resultaten). Dat zou je moeten uitzoeken...

10 dagen geleden

Het is zo wisselend per persoon en niet in te schatten jammer genoeg.. Ik ben zelf in december gestopt (na 9 jaar) met de pil omdat ik toen mezelf de tijd wilde geven met ontpillen voor dat we echt aan onze kinderwens zouden beginnen. Maar de menstruatie kwam (al) met 40 dagen, is nog wat onregelmatig maar ik had echt verwacht dat ik ook nog lang geen menstruatie zou krijgen..

10 dagen geleden

Reactie op SY1999

Hoi Anne, dat is toch best lang en vervelend! Ik ben in februari 2024 gesto ...
Ja dat vond ik zelf dus ook.. En je word toch onzeker als je lijf zo lang niet werk ( zo als het zou moeten). Pff jemig dan denk je dat het werkt dus en dan blijft de menstruatie nog uit, wat vervelend voor je! Merk je lichamelijk verder ook geen verandering ? Dankjewel voor de tips!! ik ga eerst eens kijken wat de teunisbloemolie doet, en zou mij even verdiepen in tarwekiemollie.

10 dagen geleden

Reactie op Kuskus

Het is zo wisselend per persoon en niet in te schatten jammer genoeg.. Ik b ...
Ja bizar je leest zoveel verschillende verhalen bij de 1 gaat het heel snel en bij de ander duurt het echt lang voordat er iets opgang komt. Zat jij aan de normale anticonceptie of had je ook de prikpil? Wel fijn voor je dat je lichaam de boel zo snel weer heeft opgepakt! Heb je ook geen last gehad van het ontpillen?

10 dagen geleden

hi! ik heb in juli 2023 mijn laatste prikpil gehad en in december en januari echt veel buikpijn gehad, leek idd ook alsof het ging gebeuren maar dat gebeurde steeds niet! huisarts zei ook dat het wel een jaar kon duren.. na wat aandringen heb ik eind maart/begin april een kuur primolut gekregen. hierdoor kreeg ik een doorbraakbloeding en wacht ik nu op (hopelijk) mijn eerste eisprong

9 dagen geleden

Reactie op Annee_x

Ja dat vond ik zelf dus ook.. En je word toch onzeker als je lijf zo lang n ...
Nee lichamelijk merk ik niets. Wel van het ontpillen klachten gehad maar daar bleef het bij😅

9 dagen geleden

Reactie op lotte5296

hi! ik heb in juli 2023 mijn laatste prikpil gehad en in december en januar ...
Jeetje voor jou dus al echt bijna 12 maanden geen menstruatie.. ik vind dat nog al heftig hoor en al helemaal omdat het zo genormaliseerd word, het is toch niet normaal dat jouw lichaam er zo lang over doet om de hormonen weer op de rit te krijgen.. Maar wat fijn dat ze dan na wat aandringen toch iets zijn gestart! Is het bekend met die kuur dat het dan sowieso weer op gang komt? Of is dat ook maar afwachten? Ik hoop voor je dat je snel je eerste eisprong hebt!

9 dagen geleden

Reactie op Annee_x

Ja bizar je leest zoveel verschillende verhalen bij de 1 gaat het heel snel ...
Ik had de gewone pil indd, ik voelde me 2 maanden ‘zwanger’ zonder dat ik dit was. Ik was veel misselijk, duizelig en veel hoofdpijn. Dit was ook ineens over eigenlijk na 2/2,5 maand.

9 dagen geleden

Reactie op Annee_x

Jeetje voor jou dus al echt bijna 12 maanden geen menstruatie.. ik vind dat ...
volgens mij is er nooit zekerheid.. ben het met je eens hoor, al lees ik wel dat de prikpil echt troep is.. vanmorgen positieve ovulatietest dus ik ben erg blij!

9 dagen geleden

Reactie op lotte5296

volgens mij is er nooit zekerheid.. ben het met je eens hoor, al lees ik we ...
Wat fijn!! 🤩