29 Reacties

4 jaar geleden

De knipperende smiley is inderdaad nog onvoldoende om de piek aan te geven zoals je zelf ook zegt, maar hij wordt wel verwacht. Het lijkt erop dat je cyclus iets van slag is geraakt. Mijn advies is om gewoon te blijven klussen, en te meten wanneer wel de volledige smiley verschijnt, dan weet je dat je er écht dicht op zit. Een andere optie is dat jouw ovulatie slechts heel licht zichtbaar is in je urine waardoor de test niet positief wordt, al zijn dit wel uitzonderingen..

4 jaar geleden

Reactie op Laulauw

De knipperende smiley is inderdaad nog onvoldoende om de piek aan te geven ...
Maar stel dat mijn ovulatie te licht herkenbaar zijn dan zou die inmiddels toch al wel een keer terug gaan naar het open rondje neem ik aan.... dus geen hoge vruchtbaarheid meer. Maar zou je na 1,5 week “hoge vruchtbaarheid” zoals de cb test aangeeft nog doorgaan? Ja dat die van slag is uit het niets.... heel vreemd🙈

4 jaar geleden

Heel herkenbaar. Sinds wij aan de slag moesten gaan met de CB ovulatietesten, was mijn cyclus langer. Je zou bij de huisarts kunnen vragen om bloed te laten prikken. Dan kunnen ze zien of de eisprong al is geweest.

4 jaar geleden

Reactie op DeniesvanVeelen

Heel herkenbaar. Sinds wij aan de slag moesten gaan met de CB ovulatieteste ...
Ja vreemd is dat he.... ik kan me bijna niet indenken dat je bijna 2 weken een hoge vruchtbaarheid hebt voor de piek vruchtbaarheid..... Hmmm dat bloedprikken is misschien wel een goede optie voor de volgende cyclus. Thnx!

4 jaar geleden

Reactie op Rietje2904

Maar stel dat mijn ovulatie te licht herkenbaar zijn dan zou die inmiddels ...
Dat is moeilijk te zeggen. Heb je vanochtend nog de knipperende smiley gehad? Dan ben je al 9 dagen onzeker wanneer de piek komt. Ik ben het met je eens, maar het lichaam kan soms onvoorspelbaar zijn.. Wie weet is morgen ineens het open rondje terug, of komt alsnog de vaste smiley. Ik zou zeker doorgaan totdat je weer een open rondje ziet, dan is het zeker weten afgelopen met je vruchtbare dagen voor deze cyclus. Mijn vriendin en proberen zwanger te worden via de vruchtbaarheidskliniek, daar adviseren ze ook pas bij een vaststaande smiley om te insemineren. Alsdus hen is de knipperende niet betrouwbaar kun je daar geen conclusies op baseren en wordt er ook geen inseminatie verricht. In jullie geval kun je onbeperkt proberen, en aangezien spermacellen 5 dagen kunnen overleven liggen ze al op de loer voor het moment dat de eisprong wel ineens is..

4 jaar geleden

Reactie op Rietje2904

Ja vreemd is dat he.... ik kan me bijna niet indenken dat je bijna 2 weken ...
Sommige vrouwen hebben nu eenmaal een lange 'aanloop' schijnt 😅

4 jaar geleden

Reactie op Laulauw

Dat is moeilijk te zeggen. Heb je vanochtend nog de knipperende smiley geha ...
Ja vanmorgen idd weer de knipperende smiley. Ja is ook zo bij de vaststaande smiley heb je gewoon de meeste kans.... nu is die kans er ook wel maar moet je zoveel geluk hebben. Maar 5 dagen ja? Oh dat wist ik niet🙈 haha actieve zwemmertjes😅 Dankjewel voor je reactie, lief! Ik ga blijven testen tot of de vaststaande smiley komt of het open rondje. Jullie ook heel veel succes 🙏🏻 hopelijk mag het (snel) positief zijn voor jullie☺️

4 jaar geleden

Reactie op Laulauw

Sommige vrouwen hebben nu eenmaal een lange 'aanloop' schijnt 😅
Hahahaha ja blijkbaar..... maar overal lees je van die verhalen dat veel vrouwen precies weten wanneer de ovulatie is en binnen een paar dagen die smiley hebben.... maar de andere langere verhalen ben ik weinig tegen gekomen🙈

4 jaar geleden

Reactie op Rietje2904

Hahahaha ja blijkbaar..... maar overal lees je van die verhalen dat veel vr ...
Ik begrijp je onzekerheid maar houd vol! Jullie komen er wel 😊 veel succes

4 jaar geleden

Ik heb vaak iets van 10 dagen hoge vruchtbaarheid gehad, waarop op de 11e dag piekvruchtbaarheid. Maar ook wel dat ik op de 7e dag ovuleerde. Wat ik heb geleerd is dat mijn eisprong elke maand anders was bij je regelmatige cyclus. Dus lekker regelmatig vrijen en je ovulatie monitoren.

4 jaar geleden

Heel herkenbaar hoor! Ik heb deze cyclus vanaf dag 11 getest, omdat ik vorige maanden mijn eisprong had tussen dag 13-17. Uiteindelijk 3 dagen een leeg rondje gehad, 9 dagen een knipperende smiley en dan pas een vaste. Het feit dat hij knippert wilt zeggen dat je oestrogeen (als ik het goed heb) omhoog gaat, maar hier kan hij dus al heel snel op reageren. Hij wordt pas vast vanaf je LH ook piekt. Ik deed er ook nog testjes van de action bij 's avonds en die was 2 dagen voor de vaste smiley al wel aan het oplopen. Avond voor de vaste smiley had ik een knaltest van de action.

4 jaar geleden

Reactie op Ceyda

Ik heb vaak iets van 10 dagen hoge vruchtbaarheid gehad, waarop op de 11e d ...
Okeej dankjewel voor je berichtje. Geeft moed. Ik dacht echt van Huh?! Al 9 dagen hoge vruchtbaarheid dat kan toch niet🙈 haha wel dus. Thnx

4 jaar geleden

Reactie op Chacha-24

Heel herkenbaar hoor! Ik heb deze cyclus vanaf dag 11 getest, omdat ik vori ...
Oh gelukkig! Ik dacht al, lees overal dat het maar een paar dagen is, vandaag dag 11 en dacht echt huh dit kan toch niet normaal zijn dat ik nogsteeds die knipperende smiley zie.... dankjewel voor je berichtje en het delen van jouw info☺️ helpt alles iets beter te snappen

4 jaar geleden

Hoooii! Toevallig heb ik deze cyclus precies hetzelfde. Begonnen met de testen op dag 10 en op dag 11 begon hij te knipperen eindstand op dag 23 knipperde hij nog steeds.. helemaal klaar was ik ermee. Het maakt je ook super onzeker. Ik heb voor de zekerheid ook een action ovulatietest gedaan op dag 23 omdat ik wel echt het gevoel had dat mijn ovulatie eraan kwam, dit merkte ik onderanderen aan mijn afscheiding. Ik vind de paarse clearblue testen wel misleidend, want ik had dus 13 dagen een knipperende smilie. Ik ben er toen ook mee gestopt het maakte me alleen maar gefrustreerd! We gaan weer afwachten🤗

4 jaar geleden

Reactie op jessdear

Hoooii! Toevallig heb ik deze cyclus precies hetzelfde. Begonnen met de tes ...
Nou idd! Frustrerend hè.... Zag je wel ander resultaat op die van de action? Hier nu op dag 24 en nogsteeds sinds dag 12 een knipperende smiley.... ik snap er echt helemaal niks van. Zou je dan echt al 12 dagen een hoge kans op zwangerschap hebben?? Kan toch niet? 🤔🤔🤔 Die paarse zijn idd mega gevoelig en merken volgens mij ieder mini mini mini beetje al op 😩

4 jaar geleden

Reactie op Rietje2904

Nou idd! Frustrerend hè.... Zag je wel ander resultaat op die van de action ...
Ja zeker op dag 23 was de action test positief en ik gebruikte ook een sensitest en die was ook donker, maarja toch onzeker door die knipperende clearblue. Ik was er echt super gefrustreerd door😢 Maaaaaar we hebben het gewoon regelmatig gedaan en heb besloten om op mijn gevoel af te gaan en dat was echt die di,wo of donderdag. Ben benieuwd hoe het bij jou uitpakt de komende dagen!!

4 jaar geleden

Reactie op jessdear

Ja zeker op dag 23 was de action test positief en ik gebruikte ook een sens ...
Jaaaa ik heb ook de dunne strookjes van sensitest vanmorgen gedaan en zo’n soort casette houder en die gaven wel een streepje aan maar nog lang niet zo donker als het controle streepje. Ja wij ook regelmatig.... wie weet gaat t lukken maar idd die knipperende smiley maakt je best heel erg onzeker. Duimen ook voor jullie🤩 spannend!

4 jaar geleden

Reactie op Rietje2904

Jaaaa ik heb ook de dunne strookjes van sensitest vanmorgen gedaan en zo’n ...
Ja en het is verwarrend omdat ze natuurlijk allemaal op een ander moment genomen moeten worden, maar jou streepje ziet er idd nog niet uit als een piek. Ik had mijn Sensitest met ochtend urine genomen, omdat ik overdag heel veel thee drink op werk en dit waren mijn ma,di en wo nou volgens mij best positief toch? Ach uiteindelijk komt het wanneer het komt wat dat betreft blijft het een groot raadsels!!! Ik ga voor jou duimen

4 jaar geleden

Reactie op jessdear

Ja en het is verwarrend omdat ze natuurlijk allemaal op een ander moment ge ...
Zo echt wel! Die zijn heel positief!! Vooral de onderste 2. Ja idd de cb moet juist met ochtend urine, de sensitest liever niet.... maar idd als je veel thee drinkt dan is dat ook weer niet handig😂 Ja kan er bijna een hele studie op los laten hè

4 jaar geleden

Mijn ovulatie test vandaag! 😀😀