32 Reacties
2 jaar geleden
kan geen kwaad, zelfs als het raak is komt het zo vroeg nog niet bij het kleintje. bij mn jongste kwam ik met 20w pas achter de zwangerschap, ik drink zelden, maar hij heeft kerst, nieuwjaar en carnaval overleefd 🙈 is nu een gezonde kleuter van 5!
2 jaar geleden
Nee ik ervaar dit zelf niet alleen probeer voor alles voor te bereiden mocht het een keer voorkomen. Sinds vorige maand zijn wij bezig om zwanger te worden alleen het is nog niet gelukt. Ik krijg stress waarom het niet lukt. Wat ik doe is natuurlijk ook niet goed.
Maar even terugkomend op jouw vraag, alcohol vrij wijn klinkt goed. Ik denk niet dat het opvalt bij de rest.
2 jaar geleden
Reactie op Sari30
Nee ik ervaar dit zelf niet alleen probeer voor alles voor te bereiden moch ...
Dan moet je echt proberen om zeker niet aan allerlei ‘ramp’ scenario’s te denken.
Jullie zijn pas net begonnen. Geniet van elkaar. Gebruik eventueel ovulatietesten om je kansen te vergroten. Maar stress alsjeblieft niet nu het 1x niet is gelukt. Stress werkt juist averechts inderdaad. En geef het de tijd. Iedereen met een kinderwens is liever vandaag dan morgen zwanger, maar zo werkt het helaas niet.
Geniet, relax en geef het tijd.
2 jaar geleden
Reactie op Macy92
Ja dat is zo inderdaad. Maar ik zit er meer mee of heten eventuele innestel ...
Ah zo, ja dat weet ik eigenlijk niet. 🙈 je kunt ook ice tea green in een wijnfles gooien! (ik heb een alcohol verslaafde moeder, die deed vroeger het omgekeerde, witte wijn in een ice tea green flesje valt nauwelijks op als je het niet weet!)
2 jaar geleden
Mijn schoonzus heeft toen in een ‘normale’ fles wijn een alchohol vrije ingedaan. Niemand heeft het toen doorgehad want tegenwoordig smaakt het praktisch het zelfde 😆
2 jaar geleden
Ik had mijn ovulatie op 26 december en toen bewust nog wel met de feestdagen een glaasje gedronken. Wij waren al even bezig en zaten in een traject, en daarom wou ik toen een glaasje champagne/wijn niet afslaan. De familie was niet op de hoogte van onze kinderwens, en ik wou het ook niet laten opvallen. De weken met Kerst en Nieuw dus wel af en toe gedronken en op 6 januari had ik een licht positieve test. Het glaasje heeft de innesteling dus niet in de weg gestaan.
De gyn zei dat als je vruchtje sterk genoeg is, het een glaasje wel overleeft. Een zwak vruchtje heeft hoe dan ook weinig slaagkans.
Ik zou zeggen: geniet van speciale gelegenheden.
2 jaar geleden
Reactie op LauraVI95
Ik had mijn ovulatie op 26 december en toen bewust nog wel met de feestdage ...
Wat grappig ik heb precies hetzelfde gehad alleen een jaar eerder dus in 2022 drankje gedaan met kerst en 6 januari ook licht positief getest, papa wilde het niet geloven dus 8 januari nog een test gedaan was een knaller. Nu een vrolijke kleine meid van bijna 9 maanden oud 🥰.
2 jaar geleden
Ik zou idd ook geen drankje drinken. Dus zou voor alcoholvrije wijn gaan en die overgieten in een echte wijn fles
2 jaar geleden
Ik denk dat je het groter maakt dan nodig is. Mannen valt zulke dingen niet op, of jij nu drinkt of niet. De enige die het misschien opvalt is je vader. En iemand met gezond verstand gaat echt niet in een groep vragen van "Ben je zwanger? je drinkt niet?".
Het zal ook altijd een verassing zijn. Zelfs al zouden ze weten dat jullie aan het proberen zijn. Want je weet gewoon weg niet wanneer het raak is. Er zijn mensen die hun ouders of naasten vertellen dat je in een fertiliteitstraject zitten, en toch blijft het een verassing wanneer het nieuws word medegedeeld. Het maakt het niet een mindere verassing.
Dus zelfs als er vrouwen zijn die iets zouden vermoeden. Die zijn het daarna ook weer direct vergeten. Het valt misschien op in het moment, maar daarna gaat beetje cru gezegd het leven gewoon weer door 😅 Meeste mensen vertellen het ook pas na 12 weken of na de eerste echo. Die gaan er echt niet zolang mee bezig zijn. Enige wat kan gebeuren is dat op het moment dat je het verteld, dat zij zich dan herinneren van "ohja je dronk niet op je verjaardag" en dat is meer omdat ze dan gaan terug rekenen dan dat ze er mee bezig waren. En zullen alsnog verrast zijn.
En ook vanaf het andere perspectief. Of ik nou een vermoede zou hebben dat mijn vriendin zwanger zou zijn of niet op het moment dat ze het mij zou vertellen. Zou ik vooral blij zijn of ik nu een vermoede had of niet. Veranderd niks aan het leuke nieuws. En het blijft altijd verassend nieuws 😊
2 jaar geleden
Ohh en btw, zelfs als je niet verteld hebt dat jullie aan het proberen zijn. Zullen mensen het sowieso wel denken 😅. Je wordt 32...ik ben ook net 30 geworden. Vanaf een bepaalde leeftijd, zeker als het koppel al gesettled is. Ga je er gewoon al van uit dat ze al aan het proberen zijn. Die verwachtingen zijn er al.
2 jaar geleden
Ik zou ook niet drinken. Andere optie is zeggen dat je een blaasontsteking hebt een aan de antibiotica zit of zo iets dergelijks