15 Reacties
één maand geleden
Ik heb een tijdje in het ziekenhuis hier in nl gelopen zonder gewenst resultaat en geen prettige ervaring. Zijn op eigen initiatief overgestapt naar UZGent, beste keuze die ik ooit heb gemaakt. Na ons eerste gesprek had ik meteen al een hoop bloedonderzoeken, normale echo, schuimecho, mijn man zaadonderzoek en 3 weken later lag het plan klaar. Ik voelde me daar absoluut geen nummertje wat ik hier in nl wel had. Ze namen echt de tijd om alles te bespreken zodat je met een fijn gevoel weg gaat. Ik heb trouwens zelf ook een hoger bmi (1.58 & 75-80kg) en ze hebben er niet eens over gesproken. We hebben alle papieren van te voren wel ingestuurd. Wij reden steeds 2,5u heen en terug maar het is het zo waard geweest. Nu inmiddels 36+3 zwanger. Succes!!!
één maand geleden
Oh wauw!
Ik wil ook naar Gent.
Ik ben 32, dik 2 jaar bezig, 2 miskramen verder, en het ziekenhuis hier zegt dat alle onderzoeken goed zijn en doen niks.
Alles in mij zegt dat er iets niet goed zit. 😞
Kunnen jullie mij een klein beetje op helpen? 🙏🏻
Hoe meld in me daar aan? Via doorverwijzing huisarts neem ik aan?
En heeft iemand een idee wat de wachttijd is?
En ik ben benieuwd wat bij jullie eruit was gekomen, in de zin van; wat was er aan de hand dat het niet natuurlijk lukte? @maiss ? @natasvl
🩷🩵
één maand geleden
Reactie op Eefjeeee56
Oh wauw!
Ik wil ook naar Gent.
Ik ben 32, dik 2 jaar bezig, 2 miskramen v ...
Hoi, wij zijn sinds juni 2023 bezig (ikzelf heb al een dochter). Maar wij wilde samen ook een kind. Na lange tijd ging ik naar de huisarts en die zei dat alles goed was en dat we moesten proberen (standaard verhaal, van loslaten etc..) bleek dat mijn partner traag zaad had. Mijn partner kreeg een verwijsbrief voor Gent, wat bleek in Gent, dat ik een verwijsbrief nodig had... moest ik weer naar mijn eigen huisarts. Ik had gebeld en gezegd dat mijn partner en ik al naar Gent waren geweest en dat ik een verwijzing nodig had ivm de kosten van de ziekenfonds. In Gent waren we binnen een week aan de beurt. Echo gedaan, zaad ingeleverd en volgende week gaan we met de arts rond de tafel over de verdere procedure voor IVF en/of ICSI. Verwijzing kwam 2 dagen later aan in Gent (was gelukkig geen probleem qua kosten voor CZ)
één maand geleden
Reactie op natasvl
Hoi, wij zijn sinds juni 2023 bezig (ikzelf heb al een dochter). Maar wij w ...
Oh wauw wat een verhaal. En wat fijn om te horen dat het allemaal zo snel gaat! En jij hoort dus nog wat de oorzaak is bij jou waarom het niet wil lukken?
En wanneer heb je je aangemeld daar? Moest je lang wachten?
één maand geleden
Reactie op natasvl
Bij ons is de oorzaak sowieso traag zaad. We moesten 2 dagen wachten we kwa ...
Ah oke. Hoop dat je snel mag beginnen en het wil aanslaan! Hou je ons op de hoogte?!
13 dagen geleden
Hallo dames,
Ik vroeg mij af of jullie weten qua vergoeding hoe het zit met de fertiliteitsbehandeling / onderzoeken in Gent. Wij lopen al een jaar in het ziekenhuis in NL bij de fertiliteits afdeling en komen hier niet veel verder. Ik kan wel zwanger worden en mijn vriend zijn zaad is allemaal in orde maar het zwanger blijven is een probleem waardoor ik de afgelopen 11 maanden 3 miskramen heb gehad. In NL komen ze niet achter een oorzaak maar heb het gevoel dat ze gewoon qua onderzoeken niet zo ver zijn als in het buitenland. Mijn zorgverzekering geeft aan een contract te hebben met UZ Gent waardoor het 100% vergoed wordt met een verwijzing vanuit de huisarts of behandelend arts maar dat alle kosten het verschil van de behandelingen die duurder zijn dan in NL voor eigen rekening zijn.
7 dagen geleden
Reactie op natasvl
Wij moeten volgende week woensdag terug voor vervolggesprek. Dus ben benieu ...
En hoe was je vervolggesprek? En waarom kreeg jij een doorverwijzing naar Gent vanuit nederland?