84 Reacties

2 jaar geleden
Wat een fijn topic! Hier inmiddels actief bezig sinds september 2022. Ik zit wel in een traject vanwege pcos en gebruik hormonen omdat ik geen eisprong van mezelf heb. Sinds september 6 eisprongen gehad (waarvan 1 gemist). Ook een HSG onderzoek gehad. Ik vraag mij af waarom het dan nogsteeds niet lukt, desondanks we het elke keer goed timen!
Vooral heel frustrerend en soms heb ik even geen hoop. Vooral wanneer de rode duivels zich weer laten zien.

2 jaar geleden
Hii, toevallig zat ik hier vandaag aan te denken. Ik ben nu 7 maanden gestopt met de pil en precies vandaag weer ongesteld geworden. Het is zo gek ik ken niemand om me heen die er langer dan Max 2 maanden over gedaan heeft en dan hoor je “ja wij waren binnen een week zwanger” en dat is zo gek. Ik kan er best goed mee omgaan maar merk toch dat als ik weer richting de tijd van ongesteld ga dat ik er dan wel meer mee zit.

2 jaar geleden
Hi,
Ik snap je helemaal. Wij zijn sinds oktober bezig voor een eerste kindje.. 28 juni mochten we in poging 8 eindelijk een positieve test zien. Helaas is dat een miskraam geëindigd. Ik hoop nu ontzettend dat het heel snel weer raak gaat zijn, al geeft dan natuurlijk weer onnodige druk en stress.
Het enige fijne vinden we nu wel dat we iig weten dat “het werkt” voor zover dat iets zegt aangezien het ook snel weer mis ging. Anders waren we van plan na de zomer naar de huisarts te gaan.
Vind het ook lastig dat andere mensen “zo snel” zwanger raken. Natuurlijk blij voor hun, maar daardoor ga ik nog meer aan ons zelf twijfelen..
Zo’n lastige periode dit.. Je denkt er van te voren wel over na, maar het is toch zo anders als je er midden in zit.
Hopelijk snel geluk voor jou!

2 jaar geleden
Wij zijn sinds vorig jaar november bezig met medicatie omdat ik pcos heb. Maar we waren al gestopt met de pil sinds december 2021. Toen we gestart zijn met de medicatie ben ik de 1e keer direct zwanger geworden maar helaas is dat toen een miskraam geworden. Steeds ook maar geloven na die tijd dat het ons ook niet ging lukken. We hebben een kleine pauze ingelast omdat wij volgend jaar willen trouwen. Dus even 2 maand geen hormonen in mijn lichaam. Nu hebben we een heel klein wondertje gehad deze maand en nu ben ik 5 weken zwanger van ons 1e kindje. Maar ik snap jullie gevoel heel goed dat je het idee hebt dat het bij een ander zo lukt en bij jezelf niet.

2 jaar geleden
Hier bezig sinds december 2021. Door pcos had ik in 2022 maar iets van 3x een eisprong. In november 2022 had ik een positieve test in handen. Nog net voordat we een plan gingen maken bij de fertiliteitsarts. Helaas geëindigd in een vroeggeboorte met bijna 22 weken zwangerschap.
Nu weer aan het proberen. We gaan de tweede ronde in en hopen dat die niet te lang op zich laat wachten. Voor nu heb ik wel de hoop dat het zonder traject gaat lukken. Want dat is de vorige keer ook gelukt. Maar het is wel spannend wanneer het nu weer gaat komen.

2 jaar geleden
Heehoi, op zich is een halfjaar nog binnen de normale perken, maar ik begrijp maar al te goed dat dat heel naar is om mee te maken. We zitten ondertussen op anderhalf jaar (ik ben maar gestopt met tellen). Regelmatige cyclus, man is gewoon gezond maar ik heb een milde darmontsteking die mogelijk een klein beetje effect heeft. Mijn arts vindt het prima om met mijn milde activiteit wel te proberen, zeker omdat ik vrij weinig symptomen ervan ervaar. Maar vanwege mijn situatie hebben we besloten nog niet een traject in te gaan tot oktober. We hopen natuurlijk dat het daarvoor nog lukt 😊

2 jaar geleden
Hier heeft het 3 jaar geduurd voor dat we zwanger waren van Maud en dat zij wel gezond en wel op deze aarde wou komen (meerdere miskramen gehad tot 17weken zwangerschap)....
Wij waren de eerste keer pas na n jaar zwanger.
Vrienden van ons zijn na 7 jaar behandelingen en trajecten nu ongewenst kinderloos, dus ik (en heel veel van ons) mogen best in onze handjes knijpen dat we binnen een bepaalde aantal maanden cq jaren zwanger zijn en dat we een kindje mogen krijgen en dan is (sorry) een half jaar nog niks 🙈
Ik vergelijk ons traject wel is met die van hun en dan denk ik van nou dan hebben wij t nog best makkelijk gehad ondanks alle tegenslagen.
Wij gaan nu voor een 2e en wij verwachten gewoon dat t minimaal weer n jaar zal gaan duren of misschien nog wel langer.

2 jaar geleden
Wat een fijn topic! Hier ronde 9 en tot op heden geen 1 keer zwanger geweest. Veel mensen om mij heen worden binnen een paar maanden zwanger, dus ik begrijp jouw gevoel helemaal. Het voelt ook best alleen….
Verder heb ik een regelmatige cyclus en elke maand positieve ovulatietesten. Helaas wil het gewoon niet lukken… maar we houden hoop. 🍀 nu weer op het wachtbankje.

2 jaar geleden
Hi!
Bij ons heeft het 2 jaar geduurd voordat ik zwanger werd.
anderhalf jaar op de natuurlijke manier geprobeerd uiteindelijk de stap genomen om een onderzoek te doen.
Daaruit bleek dat ik pcos heb, ik kreeg toen de keuze om het zelf nog te proberen of met behulp van medicatie.
Ik heb ervoor gekozen om met behulp van de medicatie letrozol te proberen zwanger te worden, na 4 rondes met letrozol heb ik 5 dagen geleden eindelijk een positieve test in handen mogen hebben!
Ik vond het vaak erg moeilijk en raakte de hoop kwijt, vroeg mij zelf vaak af waarom het mij niet lukte en andere wel, maar ben achteraf blij dat ik me zelf heb laten onderzoeken anders had ik niet geweten dat ik pcos had en het daardoor niet lukte.

2 jaar geleden
Wij zitten nu in maand 6, in 2de ronde wel zwanger geworden maar niet goed afgelopen.

2 jaar geleden
Wat fijn om andere ervaringen te lezen! Vervelend dat er hier meerdere vrouwen last hebben van pcos of miskramen hebben gehad. Zo jammer dat niet iedereen die een kindje wil die gewoon kan krijgen en het soms zo’n pijnlijk proces wordt. Zelf heb ik een regelmatige cyclus met elke maand een eisprong, maar de onzekerheid voor de toekomst of angst wat sommige hier al beschrijven (jaren bezig zijn voor het zover is) kan dan alsnog wel opspelen. Uiteindelijk is elke situatie natuurlijk relatief, maar hoop voor iedereen die er al even op wacht binnenkort goed nieuws ❤️🍀

2 jaar geleden
Reactie op Zwaantje28
Hi!
Bij ons heeft het 2 jaar geduurd voordat ik zwanger werd.
anderhalf ja ...
Wat een fijn en hoopvol bericht! Gefeliciteerd! Wordt al die tijd wachten toch beloond! Geniet van je zwangerschap!

2 jaar geleden
Reactie op Unbelievable018
Wat een fijn topic! Hier ronde 9 en tot op heden geen 1 keer zwanger gewees ...
Jouw situatie klinkt precies hetzelfde! Elke keer proberen is eigenlijk als dobbelen met een dobbelsteen. Alleen als je 6 gooit is het raak, dus wellicht hebben we allebei gewoon domme pech en moeten we er langer op wachten. Veel geluk voor deze ronde! 🍀

2 jaar geleden
hier ronde 11 … Vind het soms ook zwaar elke maand die teleurstelling terwijl het lijkt alsof iedereen om je heen wel zwanger word. Momenteel ben ik ookal doorgestuurd na de gynaecoloog en heb ik al verschillende onderzoeken gehad en gelukkig ziet alles er goed uit.
ik hoop dat het misschien deze maand lukt🤞🏼 vooral omdat ik voor het eerst eindelijk me eisprong heb gevonden.. vond dat altijd zo lastig.. maar nu ik regelmatig in het ziekenhuis ben en zij mij helpen hoop ik dat het een keer lukt🥰

2 jaar geleden
Reactie op MitsuEvoIIX
Hier heeft het 3 jaar geduurd voor dat we zwanger waren van Maud en dat zij ...
Wat verdrietig van jullie miskramen en dat het zo lang heeft geduurd voor de eerste. Hopelijk gaat het nu sneller voor jullie bij de tweede! Wat jouw vrienden is overkomen is mijn grootste angst. Daar is ruim een half jaar proberen inderdaad niks bij.

2 jaar geleden
Reactie op Fier
Hier bezig sinds december 2021. Door pcos had ik in 2022 maar iets van 3x e ...
Wat erg dat jullie je kindje met 22 weken zijn verloren 😢 Lijkt me extra spannend om nu opnieuw te proberen. Duim met je mee dat het nu goed mag gaan en dat je snel in verwachting mag zijn!

2 jaar geleden
Reactie op vogelnestje23
Wat erg dat jullie je kindje met 22 weken zijn verloren 😢 Lijkt me extra s ...
Ja spannend is het zeker. Allereerst de onzekerheid of het ons weer gegeven is. In theorie is het de vorige keer vrij snel gegaan als we kijken naar hoe vaak ik maar een eisprong had, maar dat is afwachten hoe het nu gaat lopen. En áls we dan weer zwanger mogen zijn, zal het denk ik de hele zwangerschap spannend zijn, ipv alleen de eerste 12/13 weken..
Toch hoop ik er ook weer van te kunnen genieten als het zover is

2 jaar geleden
Wij zijn einde van de maand inmiddels een jaar bezig en het valt me steeds zwaarder 😞 ik had deze maand goede hoop maar net toch mijn menstruatie doorgebroken, dus weer even tranen met tuiten😞 merk dat ik er erg emotioneel onder ben.
Iedereen om mij heen lijkt zwanger te worden of te zijn en overal zie je babys en reclames van zwangere vrouwen.
Mijn partner zegt, kom we gaan naar de huisarts maar heb mijn huisarts 2 maanden geleden gesproken en zij zegt dat we het eerst 1.5 a 2 jaar zelf moeten proberen. Eerst in september op vakantie en dan daarna zien we wel. Pff echt even een zeur en klaag momentje. Hoop dat het gauw bij iedereen mag lukken🍀❤️