23 Reacties
18 dagen geleden
Hoe het met een implanon zit weet ik niet. Toen ik van de anticonceptiepil af ging duurde het bij mij bijna 7 maanden voordat ik weer ongesteld werd.
Ik had vrij lang nodig om mijn hormonen weer helemaal in balans te krijgen, maar ik ben dan ook wel gestopt met de pil omdat de bijwerkingen te veel problemen met zich mee begonnen te brengen
18 dagen geleden
Reactie op anlu
Dankjewel voor de reactie. Heb je toen gewoon afgewacht of ben je ermee na ...
Ik heb het in eerst afgewacht, maar op een gegeven moment wordt je er toch wel erg zenuwachtig van of het allemaal nog wel goed functioneert. Dus op dat moment had ik besloten dat als ik voor het einde van die maand niet ongesteld zou worden naar de huisarts zou gaan. Gelukkig werd ik het die maand
16 dagen geleden
Reactie op anlu
Ja dat heb ik nu dus ook zo van zal toch niks mis zijn ?
Zodra je je er echt zorgen over begint te maken gewoon een afspraak maken bij de huisarts. Daar zijn ze tenslotte voor. Ik heb het vrij lang de tijd gegeven omdat ik zelf ook vrij intensief sportte in die tijd en dat heeft ook redelijk wat effect op je cycles
16 dagen geleden
Reactie op Rose13
Zodra je je er echt zorgen over begint te maken gewoon een afspraak maken b ...
Ja me vriend en ik hadden het besproken en wilde dan begin volgend jaar na de dokter gaan als dan nog niks is. Dan zitten we op 7 maanden ongeveer. Maar ik maak me toch iets meer druk dan ik wil toegeven moet ik eerlijk bekennen. Maar ben ook bang dat ze het op mijn gewicht gaan gooien, en weet ook heus wel dat overgewicht niet mee helpt. Maar afvallen is niet altijd even makkelijk😅
16 dagen geleden
Reactie op Pluk 17
Ik heb 8 jaar Implanon gehad, tijdens gebruik werd ik zelden tot nooit onge ...
Ik heb dus 9 jaar implanon gehad en hetzelfde als jou nooit ongesteld. Alleen bij wisseling van het staafje. Maar bij het wisselen van het staafje was ik altijd binnen paar weken ongesteld. Nu wacht ik al 5 maanden en nog niks. Dus begin me wel wat zorgen te maken moet ik zeggen.
16 dagen geleden
Reactie op anlu
Ja me vriend en ik hadden het besproken en wilde dan begin volgend jaar na ...
Die gewicht dingen zijn altijd lastig. Ik zelf lag destijds aan de andere kant en was inderdaad ook bang voor zo’n antwoord.
Wat mij geholpen heeft om goed om mijn voeding te letten. Genoeg vetten eiwitten en koolhydraten binnenkrijgen en de micronutrients natuurlijk ook.
15 dagen geleden
https://www.verloskundigen-mw.nl/diensten/implanon/ zie deze website voor uitleg; “Zodra je het Implanon verwijderd, zijn alle hormonen binnen 100 uur (ongeveer 5 dagen) uit je lichaam en ben je weer vruchtbaar.”
Aangezien je al 5 maanden verder bent is er zeker een kans dat het uitblijven van je menstruatie ligt aan iets anders dan de eerdere implanon. Zou dus zeker naar je huisarts gaan!
15 dagen geleden
Ik had ongesteldheid na verwijderen en dan onmiddelijk zwanger geworden. Dus eigelijk onmiddelijk inorde. Maar had je ongesteldheid blijven doorgaan tijdens je staafje
13 dagen geleden
Reactie op anlu
Ja mensen om me heen zeggen dat ik me te druk maak en het daarom weg blijft ...
Hmm dat vind ik wel wat oordelend hoor. Stress kan wel zorgen voor een verlate menstruatie maar helemaal uitblijven 5 maanden lang lijkt me sterk. Ja het kan maar er zijn ook veel andere mogelijke oorzaken en dat is juist aan een arts om te beoordelen.
12 dagen geleden
Reactie op anlu
Ja we hadden ons voorgenomen als ik in januari nog niet ongesteld ben na de ...
Zoals met veel van dit soort dingen is eerder altijd beter. Al is het maar om je zelf wat rust te gunnen en minder te stressen of wat er allemaal mis kan zijn. De eerste stap is het moeilijkst maar als je eenmaal in gesprek bent kan het heel fijn zijn