388 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op Denise2190

Frustrerend allemaal, gister de verloskundige gesproken. Ik moet dit weeken ...
Ohw dat is weer zo een lekker onzeker antwoord.. En ook die afscheiding maakt het niet makkelijk.. Super spannend dus maandag.. Met 6 weken een echo is wel fijn.. Meestal kan je dan al wel een hartje zien.. Je houdt het allemaal nog even spannend.. Ik blijf gewoon nogsteeds voor je duimen🤞

6 maanden geleden

Reactie op Joyce-B

Ohw dat is weer zo een lekker onzeker antwoord.. En ook die afscheiding maa ...
Super lief je berichtje! Nee de angst dat het weer misgaat is idd wel groot. Bij alles wat ik voel of denk te voelen. Of met naar het toilet gaan. Probeer het los te laten en afleiding te zoeken. Hoe gaat het nu met jou?

6 maanden geleden

Reactie op Denise2190

Super lief je berichtje! Nee de angst dat het weer misgaat is idd wel groot ...
Ja snap ik.. Ben ook heel benieuwd hoe ik me ga voelen die eerste periode als het weer mag lukken.. Met mij gaat het wel.. Nogsteeds af en toe bloedverlies.. Dus ben dat nu wel echt zat.. Denk ik de hele dag nu is het wel over en dan bijv smiddags blijkt het toch weer niet over.. 😟 Ben nu met familie een weekje op wintersport.. Dus de meeste zijn net de piste op en ik chill hem in het appartement nog even.. Want ik had toen ik zwanger bleek en het hartje had zien kloppen, mijn skipas geannuleerd.. En aangezien het nog niet helemaal over is ga ik gewoon lekker chillen.. En hopelijk straks een terrasje in de sneeuw pakken.. En misschien in de loop van de week de latten nog een keer onder binden, maar dat zie ik dan wel🫣 nu vooral even mijn hoofd resetten en beetje bijkomen van afgelopen weken

6 maanden geleden

Reactie op Joyce-B

Ja snap ik.. Ben ook heel benieuwd hoe ik me ga voelen die eerste periode a ...
Wat vervelend dat het zo lang blijft bloeden. Hoop echt voor je dat het snel stopt. Goed dat je lekker even gaat chillen! Misschien kan je beetje je koppie leegmaken en bijkomen daar. Geniet van je vakantie en gewoon doen wat goed voelt.

6 maanden geleden

Hoe gaat het hier nu met iedereen? 😊

6 maanden geleden

Hi, ik sluit even aan hier. Leuk om zo een groep te hebben met hetzelfde doel! Ik heb mijn 7e inseminatie gehad en heb gisterochtend voor het eerst getest, negatief helaas. Vrijdag staat mijn menstruatie gepland. Moet ik uiteraard nog even afwachten, maar zit mentaal al bij ronde 8. Is toch iedere keer wel weer een teleurstelling, maar ja we pakken de draad weer op en gaan weer door. Ben benieuwd hoe jullie er allemaal in staan :-)

6 maanden geleden

Reactie op Denise2190

Hoe gaat het hier nu met iedereen? 😊
Bij mij prima 😀! Ik vond het heerlijk om er even een maand niet mee bezig te zijn eigenlijk! Best wel wat rotmaanden achter de rug merk ik en dan dit traject erbij dat doet toch wel veel met je gemoedstoestand. Ik ben net sinds deze week weer begonnen met ovulatietesten en gok dat ik van het weekend voor poging 4 kan gaan! ☺️

6 maanden geleden

Reactie op Wier87

Hi, ik sluit even aan hier. Leuk om zo een groep te hebben met hetzelfde do ...
Jeetje al 7 pogingen gehad! Ook via de kliniek? Wat balen zeg dat de test weer negatief is! Kijken ze wel na zoveel iui’s naar alternatieven zoals medicatie? Hopelijk is het in de volgende ronde raak voor je 🤞🏻 🍀

6 maanden geleden

Reactie op joossie

Jeetje al 7 pogingen gehad! Ook via de kliniek? Wat balen zeg dat de test w ...
Ja ik loop via Nij Barrahus in Friesland. 7x alweer ja, had ik ook niet verwacht 🙈 afgelopen 2x utrogestan gebruikt en heb acupunctuur gedaan. Verder merk ik dat ik soms wel een beetje radeloos ben, wat kan ik nou nog meer doen? Alle echo’s die voordat het traject begon waren netjes en goed om te beginnen. Waar gaat het dan nu mis hè? En tegelijkertijd relativeer ik en weet ik dat stellen soms net zolang bezig zijn, maar t is af en toe best pittig. Wat zijn jullie ervaringen?

6 maanden geleden

hi Wier87, Ik herken precies wat je omschrijft, ik heb gister mijn 8e IUI bij nij barrahus gehad en deze keer ook utrogestan meegekregen. Daarnaast morgen ook weer naar acupunctuur….. Ik ben bij de 4de en 6de poging kort zwanger geweest maar werden miskramen. Inmiddels een andere donor en ik hoop dat het deze keer tot een voorspoedige zwangerschap en een gezond kindje mag leiden. Zo welkom.

6 maanden geleden

Reactie op Wasbeer1982

hi Wier87, Ik herken precies wat je omschrijft, ik heb gister mijn 8e IUI b ...
Ja ik heb ook getwijfeld aan een andere donor, maar heb het uiteindelijk niet gedaan, omdat er geen andere favorieten voorradig waren. Moeilijk ook dat je ook al 2 miskramen heb moeten verwerken. Hoe vind jij de begeleiding die je krijgt? En hoe lang ga jij door met iui?

6 maanden geleden

Bij mijn eerste donor was de voorraad op en dat kwam een soort van goed uit omdat ik ook het gevoel had, het met een nieuwe te proberen….. Op zich vind ik de begeleiding bij nij barrahus heel goed, maar ik probeer zelf goed te blijven nadenken/ mee te denken en te vragen. Bijvoorbeeld, het inbrengen gebeurt nu met een assistente erbij die een uitwendige echo doet, dit daar ik een aantal keer bloedverlies had na het inbrengen en het inbrengen niet soepel ging.

6 maanden geleden

Deze keer verliep het heel goed en ik hoop dat de utrogestan eventueel ook zijn werk doet….. dit raadde de verpleegkundige aan om deze keer te proberen. Ik dacht dat je het 10 keer mag proberen dmv iui? Of mag dit ook vaker maar dan betaal je het inbrengen zelf ipv dat het vergoed wordt? Ik heb een lage amh waarde en een hoge fsh waarde/ passend bij mijn leeftijd (onlangs 42 geworden), dus ze raden alleen iui aan bij mij in mijn eigen cyclus. Dus ik hoop dat het mag lukken. hoe vind jij de begeleiding? en mag/kan je eventueel nog ivf doen?

6 maanden geleden

Reactie op Wasbeer1982

Bij mijn eerste donor was de voorraad op en dat kwam een soort van goed uit ...
Ja ik ben over het algemeen ook tevreden al zou ik wel iets meer aan de hand mee genomen willen worden, iets meer 1 op 1 contact met de behandelend arts. T is zoiets groots en dan mis ik dat wel soms. Verder wel echt hele lieve mensen allemaal. En mijn inseminaties gaan ook iedere keer heel soepel, 5 minuten en dan sta ik weer buiten. Ik heb nog 2 rietjes voor iui staan en dan gaan we over op ivf, heb ik begrepen. Komt nu steeds dichtbij ook, al hoop ik nog steeds dat het wel gewoon op deze manier gaat lukken. Ik merk de laatste dagen wel dat het mij frustreert dat ik niet weet of er überhaupt een bevruchting plaatsvindt. Of dat het bij de innesteling niet goed gaat. En wat kan ik daar dan nog aan doen hè?

6 maanden geleden

Reactie op joossie

Bij mij prima 😀! Ik vond het heerlijk om er even een maand niet mee bezig ...
Hi! Spannend weer poging 4. Heel veel succes ☺️

6 maanden geleden

Reactie op Wasbeer1982

hi Wier87, Ik herken precies wat je omschrijft, ik heb gister mijn 8e IUI b ...
Wat heftig ook dat je 2x een miskraam hebt gehad. Hoop voor je dat het snel mag lukken en het ook goed blijft gaan!

6 maanden geleden

Reactie op Wier87

Hi, ik sluit even aan hier. Leuk om zo een groep te hebben met hetzelfde do ...
Snap heel goed dat je dan mentaal al in de volgende ronde zit ondanks dat je prima pas positief kan testen op je nod. Het is soms zo frustrerend. Voor mij is het ronde 5, ronde 2 ook zwanger geweest maar dat werd helaas een miskraam na nog net geen 8weken. Als het goed is ben ik nu zwanger, maar het helemaal geloven dat het goed zit wil niet lukken. Omdat ik helaas wat spotting heb en kk weinig voel/merk van symptomen en ik daardoor erg twijfel. Volgende week woensdag een vroege echo met 6+4. Hopelijk geeft dat meer duidelijkheid. Erg spannend allemaal !

6 maanden geleden

Reactie op Denise2190

Snap heel goed dat je dan mentaal al in de volgende ronde zit ondanks dat ...
Lijkt me ook heftig om een miskraam te krijgen net nadat je zo blij bent met een positieve zwangerschapstest. En dan ook heel begrijpelijk dat je nu zo twijfelt, lijkt me ook erg lastig. Zo zie je maar, t blijft zo’n wonder..

6 maanden geleden

Reactie op Wier87

Ja ik ben over het algemeen ook tevreden al zou ik wel iets meer aan de han ...
Even terugkomend op mijn eigen bericht 😅 ben eigenlijk heel tevreden hoor over de kliniek, t frustreert mij gewoon dat het niet lukt, maar ik geloof echt dat zij er alles uithalen om het te laten slagen. En contact kun je altijd ook zelf zoeken dus ik zal ze morgen weer even bellen ;-)

6 maanden geleden

Reactie op joossie

Bij mij prima 😀! Ik vond het heerlijk om er even een maand niet mee bezig ...
Dat kan heel fijn zijn hè, even er niet mee bezig zijn, heb ik na de 5e poging ook gedaan. Toen ik even rust nam, merkte ik pas hoeveel energie het ook kost iedere maand.