388 Reacties

één maand geleden

Reactie op Denise2190

Wat onwijs balen, hopelijk volgende ronde well! Zijn er nog andere opties? ...
Ze hebben de laatste keer 2 dagen voor en de dag van inseminatie een echo gemaakt. Perfecte follikel en ze konden ook mooi zien dat die van perfect rond naar een vorm ging dat ze konden zien dat die echt bijna zou springen.. mn hormonen etc alles is goed. Ze zeggen je moet het zien als 6 gooien met 1 dobbelsteen. Soms gooi je een paar keer achter elkaar en soms duurt het heel lang voor je eindelijk een keer 6 gooit .. Nu nog 1 poging en eigenlijk moet ik er dan nog 2 bij hebben en daarna kom ik in aanmerking voor ivf. Word de kans ietsje pietsje groter. Je gaat steeds meer twijfelen, maar het gemiddelde bij stellen ligt ook rond een jaar / anderhalf jaar. En qua pogingen met inseminatie gemiddeld 6 .. dus in principe loop ik nog gemiddeld 😵‍💫

één maand geleden

Reactie op Leonietjuh89

Ze hebben de laatste keer 2 dagen voor en de dag van inseminatie een echo g ...
Ook begrijpelijk idd, bij de een duurt het langer als bij de ander. Om me heen heb ik dat ook wel gezien bij vriendinnen, de een deed er 9 maanden over en de ander was in 1 x raak. Wel fijn om er zeker van ze te zijn dat verder lichamelijk alles klopt en op orde is . Dan is het idd helaas niet anders dan wachten tot je 6 gooit. Komt vast goed🥰

één maand geleden

Reactie op Denise2190

Ook begrijpelijk idd, bij de een duurt het langer als bij de ander. Om me h ...
Kan jij nog een beetje wachten? Goede afleiding?

één maand geleden

Hoi hoi, ik meld me hier ook :) Ik ben 38 (bijna 39...) en zit nu net in de derde ronde van zelf inseminatie met een donor (via onewish). Super spannend. Heb t hele topic doorgelezen. Wat een spannend, soms zenuwslopend en soms verdrietig proces kan het zijn. Maar ook zo mooi. Ik merk dat ik er op dit moment nog heel relaxt in sta, maar ik denk dat dat anders wordt naarmate t langer duurt. Ik vond het proces tot aan daadwerkelijk starten heel intensief. Wij zijn echt al 3 jaar bezig met elkaar goed leren kennen (ivm co-ouderschap) en hebben alles bij notaris vast laten leggen.

25 dagen geleden

Reactie op Wishkes

Hoi hoi, ik meld me hier ook :) Ik ben 38 (bijna 39...) en zit nu net in de ...
Hi! Leuk dat je ook aansluit. Ik heb ook via one wish een donor alleen gaan we niet voor co-ouderschap . Wel bekendheid en contact maar niet 50-50 zeg maar. Wat goed dat jullie al 3 jaar iets opbouwen samen, dat is in deze situatie zeker wel verstandig . Veel succes iig! Hoeveel dpo ben je nu?

25 dagen geleden

Reactie op Wishkes

Hoi hoi, ik meld me hier ook :) Ik ben 38 (bijna 39...) en zit nu net in de ...
Leuk dat je aansluit! Ik ga voor je duimen🍀 wanneer mag je testen? Ik ben met een onbekende donor uit Denemarken bezig.

25 dagen geleden

Ik sluit hier ook graag aan. Ik ben 33 en ga nu de tweede ronde in voor een tweede kindje via zelf inseminatie met een donor (via onewish).

25 dagen geleden

Reactie op Leonietjuh89

Ze hebben de laatste keer 2 dagen voor en de dag van inseminatie een echo g ...
Hi Leonie, Ik lees dat we in hetzelfde traject zitten 😊. Wat super vervelend dat je na 5x nog niet zwanger bent. Maar bij mij zeggen ze ook dat dit echt niet raar is en idd gewoon gemiddeld. Bij mij gaan ze tot 9 keer door met IUI, daarna IVF. Zelf zit ik nu in de wachtweken voor mijn 3e IUI. Wat is de reden dat je over bent gestapt op een andere donor? Zelf heb ik namelijk ook in m’n hoofd dat mocht het na 6 keer niet gelukt zijn (had er 6 besteld), ik dan een andere donor ga kiezen. Dan denk ik dat we geen ‘match’ waren. Zie je helaas ook wel eens bij stellen. Maar idd die kosten pffff het is wel echt duur allemaal!

25 dagen geleden

Reactie op Juffie27

Hi Leonie, Ik lees dat we in hetzelfde traject zitten 😊. Wat super vervel ...
Hey! Oeh spannend wanneer mag je testen.? Bij mij hebben ze inderdaad ook gezegd na 9 pogingen ivf. Ik heb toen voor een andere gekozen omdat ik inderdaad het vertrouwen een beetje verloor en omdat ze zeiden dat het heel soms voor komt dat het geen 'match' is. Moest nieuwe bestellen en ik had hierbij een heel goed gevoel na het lezen van het profiel etc. Nog meer als bij de eerste donor. Dus toen definitief gezegd ik ga over op een andere

25 dagen geleden

Reactie op Leonietjuh89

Hey! Oeh spannend wanneer mag je testen.? Bij mij hebben ze inderdaad ook ...
Goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd en een andere donor hebt gekozen. Hopelijk lukt het snel 🤞🙏🏼. Ik mag 11 november testen! Vind het erg spannend deze ronde. Lijk van alles te voelen en vandaag heel veel last van maagzuur. Maar het is eigenlijk nog echt te vroeg om iets te voelen 😅. Wanneer mag jij testen?

25 dagen geleden

Reactie op Juffie27

Goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd en een andere donor hebt gekozen ...
Volgens mijn huisarts kan je vanaf de bevruchting al dingen voelen .. dus wie weet 🍀🍀🍀 Ik mocht afgelopen dinsdag testen😞 deze was weer negatief helaas!

25 dagen geleden

Reactie op Leonietjuh89

Volgens mijn huisarts kan je vanaf de bevruchting al dingen voelen .. dus w ...
Sorry ik had niet helemaal goed gelezen. Zó vervelend voor je 😞. Ga je nu nog 2 keer voor IUI?

25 dagen geleden

Reactie op Juffie27

Sorry ik had niet helemaal goed gelezen. Zó vervelend voor je 😞. Ga je nu ...
Heb nog 1 rietje liggen. Dan zou ik er nog 2 bij moeten bestellen en daarna kom ik in aanmerking voor ivf. Maar na de volgende ga ik eerst financieel even alles goed op een rijtje zetten want mocht het lukken wil ik natuurlijk ook geld achter de hand hebben en niet nu alles op maken om mijn wens uit te laten komen. Dus even kijken wat kan of dat ik eerst weer ga sparen. Ik sta ook op de wachtlijst voor de Nederlandse donor en dat is een stukje goedkoper.

25 dagen geleden

Heb positieve vroege testen gehad, moet maandag mijn menstruatie krijgen. Sinds een paar dagen ook krampen. En dan vandaag al bloedverlies, heel licht. Hoop dat het de innesteling is... is voor mij poging nr 1 en ook via zelfinsiminatie (bam). Hoop voor je dat het deze keer lukt!

25 dagen geleden

Reactie op Leonietjuh89

Heb nog 1 rietje liggen. Dan zou ik er nog 2 bij moeten bestellen en daarn ...
Snap ik heel goed. Het is ook echt heel erg duur allemaal!! Dan moet je er weer 2 rietjes bij kopen en dan eventueel weer voor IVF. Laten we hopen dat de volgende raak is voor je! 🙏🏼🍀 Zelf drink ik nu elke dag granaatappelsap en ik eet en drink niets meer direct uit de koelkast. Op die manier blijft mijn baarmoeder warm. Heb gelezen dat dit kan helpen. Normaal gesproken heb ik het altijd koud en nu helemaal niet, dus wie weet… Heb je een idee wanneer je aan de beurt bent met de Nederlandse donor?

24 dagen geleden

Reactie op Juffie27

Snap ik heel goed. Het is ook echt heel erg duur allemaal!! Dan moet je er ...
Ja om die reden doe ik nu acupunctuur. Ook altijd koud en sindsdien niet meer! Probeer daar met eten enzo ook zoveel mogelijk rekening mee te houden. Maar soms is een koud glas drinken wel erg fijn en lekker 🫣 Ik ga binnenkort even een mailtje sturen en dan hoor ik welke plek ik sta

24 dagen geleden

Reactie op Leonietjuh89

Ja om die reden doe ik nu acupunctuur. Ook altijd koud en sindsdien niet me ...
Wat goed dat dat heeft geholpen! Ja op een gegeven moment ga je maar van alles proberen hè… 😐.

24 dagen geleden

Reactie op Juffie27

Snap ik heel goed. Het is ook echt heel erg duur allemaal!! Dan moet je er ...
Hallo dames ben laatste stukje beetje aan mee lezen met jullie. Ik zit in zelfde schuitje. Ik ga nu voor ronde 9 iui laatste keer deze. En 22 nov gesprek voor ivf. Maar heb de hoop echt opgegeven voor iui. Moet dit weekend ovulatie hebben volgens de app. Nog geen positieve ovulatietest helaas. Las ook dat iemand een andere donor heeft genomen dat heb ik nog niet gedaan eigenlijk altijd bij zelfde gebleven. Ik zal voor jullie allemaal duimen dat we snel zwanger zijn. Dit onzekere gevoel is vreselijk!

24 dagen geleden

Reactie op daisy 89

Hallo dames ben laatste stukje beetje aan mee lezen met jullie. Ik zit in ...
Hi Daisy, Wat super vervelend dat het zo’n tijd duurt 😞. Snap dat je de hoop voor IUI hebt opgegeven, maar gelukkig is er daarna ook nog veel mogelijk hè! Maar ik kan me wel voorstellen dat je er erg onzeker van wordt. Zo’n traject is ook niet niks! Hopelijk snel een positieve ovulatietest en daarna een positieve zwangerschapstest 🙏🏼🍀

24 dagen geleden

Ja hopelijk wel ja. Mja heb wel vertrouwen dat met ivf gaat lukken. Vind wel heel spannend word ook heftig traject mja alles voor over!