388 Reacties
9 maanden geleden
Reactie op Leonietjuh89
dank je wel!
ik gebruik geen hormonen, alles in eigen cyclus/ hormonen.. h ...
Ja heb een redelijk traject achter de rug inmiddels. Bij de echo bij de intake bleek ik "rommel" in mijn baarmoeder te hebben. Doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een hystroscopie(kijkoperatie).. Binnenkant van me baarmoeder zag er gelukkig wel goed uit. Dus de rommel zit in de baarmoederwand (adenomyose). Hopelijk gaat dit geen invloed hebben op het zwanger worden🤞. Maar blijk ook PCOS te hebben.. En dus eigenlijk zo goed als zelf geen eisprong (me hele leven aan de pil geweest dus eigenlijk nooit door gehad dat ik geen normale cycles heb) de cycles in december hebben we toen gevolgd door zeer regelmatig een echo. Maar helaas eind van de maand zo minimale groei dat de cycles is afgebroken door het slikken van een Provera kuur. En nu ben ik me cycles in januari dus gestart met het slikken van Letrozol zodat er (minimaal) 1 follikel gaat groeien.. En toen die bijna groot genoeg was moest ik mezelf een injectie geven met Gonasi (HCG-hormoon) om de eisprong te bevorderen. En nu hopen dat het werkt. Heb al wel met de gyneacoloog besproken dat als het deze cycles niet werkt ik de volgende cycles een dubbele dosis van de Letrozol krijg omdat me cycles nu met deze dosis nogsteeds behoorlijk lang is. Wel fijn dat het bij jou allemaal op je eigen cycles is. Ik ben 3 maanden bezig geweest om er achter te komen wat er allemaal "mis" is en hoe we wel tot een eisprong en inseminatie konden komen🙈
9 maanden geleden
Reactie op Joyce-B
Ja heb een redelijk traject achter de rug inmiddels. Bij de echo bij de in ...
Och jeejtje dat is dus schrikken! hopelijk gaat het voldoende zijn om zwanger te worden🙏 maar als ik vele verhalen hier lees dan gaat dat vast helemaal goed komen. en je word goed begeleid! tenminste ik vind het daar echt heel fijn.
heel veel succes🙏 denk aan je!
9 maanden geleden
Reactie op Leonietjuh89
Och jeejtje dat is dus schrikken! hopelijk gaat het voldoende zijn om zwang ...
Ja ik ben ook super tevreden. Fijne plek. Alleen jammer dat het een uur rijden is, en ik er nogal vaak heen moest. Maar dat heb ik er voor over! Gelukkig kan het soms ook telefonisch, vanmiddag weer telefonisch om me progesteron te bespreken die ik maandag geprikt heb. Heb net al stiekem gekeken in me dossier en hij was 32.2 dus volgens mij is dat wel goed. Hoe is jou traject zonder alle medische dingen? Is dat gewoon wachten op een smiley op je ovulatie test en dan inseminatie plannen? Of heb je tussendoor ook nog wel contact?
9 maanden geleden
Reactie op Joyce-B
Ja ik ben ook super tevreden. Fijne plek. Alleen jammer dat het een uur rij ...
Ja inderdaad hele fijne plek ☺️ voor mij is het ook een uurtje rijden maar wat je zegt dat heb je er inderdaad voor over ! is voor een goed doel!
ik wacht inderdaad tot ik een smiley zie op de ovulatie test en dan geef ik dat gelijk door ze bellen mij dan terug met een tijdstip en dan moet ik de volgende dag langskomen voor de inseminatie. ☺️☺️ verder dus niet zo heel spannend bij mij.
in principe heb ik dus tussendoor geen contact mits er wat bijzonders is of als het anders is als normaal..
handig dat je zelf de uitslagen al kunt zien he.. ik kan ook nooit wachten met dat soort dingen en kijk vaak ook al van te voren 😅
9 maanden geleden
Reactie op Leonietjuh89
Ja inderdaad hele fijne plek ☺️ voor mij is het ook een uurtje rijden maar ...
Dat scheelt een boel tripjes die kant op. Maar misschien ook wel weer lastig omdat het dan echt 2x lang wachten is.. Eerst op de ovulatie. En daarna testen voor zwangerschap/menstruatie. Ik zag op een gegeven moment me eigen eierstokken bijna om de dag🙈 dus ook om de dag die kant op.
9 maanden geleden
Reactie op Joyce-B
Dat scheelt een boel tripjes die kant op. Maar misschien ook wel weer lasti ...
het wachten is inderdaad lastig maarja er is geen manier om dat sneller te laten gaan.. kon dat maar 😬...
wauw dat is inderdaad wel erg vaak om de dag. en hoe vaak is dat nu nog?
9 maanden geleden
Reactie op Leonietjuh89
het wachten is inderdaad lastig maarja er is geen manier om dat sneller te ...
Als is straks een nieuwe cycles in ga dan zal het weer regelmatig zijn denk ik. Afgelopen cycles was het op CD 3, 11, 16, 18 en op dag 20 inseminatie.. Cycles in december was het op CD 4, 12, 16, 19, 21 en omdat er toen nogsteeds niet voldoende groei te zien was hebben we de cycles afgebroken. Dus ik ben benieuwd een eventueel volgende cycles🙈
9 maanden geleden
Reactie op Joyce-B
Als is straks een nieuwe cycles in ga dan zal het weer regelmatig zijn denk ...
pfoeh dat is wel een heel traject zeg.. maar gelukkig voor een goed doel.
hoe was je afspraak eigenlijk vanmiddag? de progesteron goed?
9 maanden geleden
Reactie op Leonietjuh89
pfoeh dat is wel een heel traject zeg.. maar gelukkig voor een goed doel.
h ...
Ja progesteron boven de 30 betekende een goede eisprong, dus daar zal het niet aan liggen. En was dus een bevestiging dat we met deze medicatie op de goede weg zitten. Alleen een verhoging van de docering zodat de cycles hopelijk iets minder lang word. Maar eerst deze poging nog even afwacht.
9 maanden geleden
Reactie op Joyce-B
Ja progesteron boven de 30 betekende een goede eisprong, dus daar zal het n ...
mooi dat dat goed was.. dat is een fijn gevoel!!🙏
zondag of maandag mag je testen toch? ... nog even spannend. voel je al iets? 🥰
9 maanden geleden
Reactie op Leonietjuh89
mooi dat dat goed was.. dat is een fijn gevoel!!🙏
zondag of maandag mag je ...
Stiekem vandaag getest🙈 was zo wit als maar kan helaas.. Officeel moet ik maandag testen.. Dus hopen op een wonder aankomende dagen🤞 en ik denk continu van alles te voelen maar waarschijnlijk is dat er normaal ook maar dan denk ik er niet over na🙈
9 maanden geleden
Reactie op Joyce-B
Stiekem vandaag getest🙈 was zo wit als maar kan helaas.. Officeel moet ik ...
het kan nog.. soms lees ik hier dat ze de ene dag helemaal wit en de dag erna een duidelijke streep... ik hoop met je mee...🙏
Ja dat je van alles denkt te voelen kan inderdaad zo zijn dat je dat anders ook hebt maar dan niet zo opmerkt.. had ik afgelopen maand ook 😬
9 maanden geleden
Reactie op Leonietjuh89
het kan nog.. soms lees ik hier dat ze de ene dag helemaal wit en de dag er ...
Gister weer getest. Met de gedachte dat hij meer negatief zou worden. maar was bij me schoonzus dus nu kon ik de test met haar delen. Maar de uitslag shockte me even totaal.. Want hij gaf gewoon ZWANGER🫣dus inderdaad het kan nogsteeds😳 nu heel hard hopen dat het blijft zitten🤞
9 maanden geleden
Reactie op Joyce-B
Gister weer getest. Met de gedachte dat hij meer negatief zou worden. maar ...
wauw... en dat gelijk de eerste poging.. wat super mooi!!! Gefeliciteerd!!!