388 Reacties
7 maanden geleden
Hoe gaat het met jullie allemaal? Ik ben vandaag 12dpo en durf niet te testen. Na de enorme dip op 9 en 10 dpo is mijn temperatuur weer gestegen.. weet niet hoe dit gaat lopen allemaal. Hieronder mijn temperatuur.. 21e was mijn eisprong. Het is op huidtemperatuur dus daarom ligt het lager dan de gemiddelde waardes. Wat denken jullie? Is dit een innestelingsdip?
7 maanden geleden
Reactie op Vlinder678
Hoe gaat het met jullie allemaal? Ik ben vandaag 12dpo en durf niet te test ...
Hier alles rustig, ga deze week het weer opnieuw proberen. Volgende week op vakantie hopelijk helpt dat met wat ontspannen. Hoop zo erg dat het gaat lukken. 12 dpo zeg je, je kan nog even afwachten maar ik zou zelf wel willen testen. Waarom durf je niet? Is toch spannend en mooi juist. Duim voor je dat het gelukt is!
7 maanden geleden
Misschien een hele brutale vraag.. ik heb nu nog 1 rietje bij nij barrahus... Financieel vind ik alles toch wel heel prijzig ... Ik baal enorm dat nog geen is gelukt en ik dus nog maar 1 kans heb.. je wilt het liefst door gaan maar financieel is dat gewoon erg moeilijk.. hoe doen jullie dat? Heb je een grens zo veel en verder niet of blijf je door gaan etc?? Ik vind het zo moeilijk.... Je zit er nu zo midden in ...
En daarnaast als je de inseminatie heb en de wachtweken erna doen jullie dan nog iets speciaals.. bijvoorbeeld rust nemen of juist niet etc etc.... Beetje wanhopig ivm de laatste poging over 2 weken😬
7 maanden geleden
Reactie op Vlinder678
Hoe gaat het met jullie allemaal? Ik ben vandaag 12dpo en durf niet te test ...
Temperatuur je elke dag?? Ik doe dat namelijk nooit 😬 ook geen idee hoe dat dus zit allemaal...
Maar 12dpo kan je in principe wel testen hoor. Begrijp ook dat het erg spannend is en dat je daarom nog even wilt wachten.
7 maanden geleden
Reactie op Leonietjuh89
Misschien een hele brutale vraag.. ik heb nu nog 1 rietje bij nij barrahus. ...
Helaas kan ik je niet helpen met deze vraag, qua financiële kwestie omdat ik met een donor dit proces in ben gestapt via onewish dus geen anonieme donor via een kliniek. Wel rot zeg dat het financieel zo hoog ligt allemaal. Wel eens nagedacht over andere manieren?
Echter de vraag tijdenk het wachten, ja veel afleiding zoeken en ontspannende activiteiten ondernemen. Een massage bijvoorbeeld of gewoon lekker ergens wandelen. De 2 weken zijn altijd lang voordat je weet of het wel of niet gelukt is. Maar persee rust nemen doe ik niet, gewoon zo veel mogelijk je dagelijkse dingen blijven doen.
7 maanden geleden
Reactie op Leonietjuh89
De rietjes zijn inderdaad duur. Ik kan je ook niet helpen. Ik heb een bekende donor maar we doen wel alles via de kliniek. We zouden drie pogingen hebben ivm minder zaad kwaliteit maar het blijkt dat we nog vijf pogingen hebben want rietje 1 was 2,2 miljoen. We snappen er niks van. Ik heb met de donor afgesproken dat na drie pogingen we voor zelfinseminatie gaan.
Ik zit nu voor het eerst in de wachtweken. Ik pak mijn werk gewoon op en als ik rust nodig heb pak ik die. Wel houd ik mijn wekelijkse ontspanningsmassage aan.
7 maanden geleden
Reactie op Leonietjuh89
Ik zit bij Nij Geertgen, ook met een anonieme donor. Vind het ook erg lastig dat het zo veel kost.. denk er toch elke maand aan als het niet gelukt is. Wij hadden in eerste instantie 8 rietjes besteld, ook voor evt kinderen in de toekomst. Maar ben intussen al bij poging 6 beland.. dus nog 4 rietjes extra besteld die nu in de opslag liggen.
Het is een grote kostenpost, en ik kan niet in je portemonnee kijken dus zoiets moet je zelf echt afwegen denk ik.. wat is financieel mogelijk en wat wil ik zelf graag. Mocht het financieel echt niet lukken kun je ook andere opties bekijken, bijvoorbeeld zelf een donor zoeken en niet via een bank. Succes in ieder geval en hopelijk ben je snel zwanger!🤞🏻🫶🏻
7 maanden geleden
Zijn er meer mensen op 6dpo? Ik trek die wachtweken echt niet haha. Alles voelt raar en onder een vergrootglas. Ik ging met mijn domme kop al testen. Licht positief, had ik een ovulatietest ipv early zwangerschapstest gepakt haha. Ik ben er niet echt bij met mijn gedachte sinds gisteren, en heb rugpijn en buikpijn. Opgeblazen buik vanaf de inseminatie en moe. Zou het liefste een korte winterslaap houden tot nod 🙈
7 maanden geleden
Reactie op Leonietjuh89
Ik had 3 rietjes en bestel nu per keer een nieuw rietje! Maar ik doe dat wel om de maand vanaf nu! Ik sla deze maand over en niet alleen vanwege het financiële aspect maar ook wat het psychisch met je doet. Daarnaast vind ik het inderdaad wel prijzig! Bij het amc betaal je 200€ per rietje en bij bij barrahûs 450€ per rietje. Dus daar zit ook nog wel een groot prijsverschil in als je online zoekt bij ziekenhuizen/ klinieken. Maar goed ik sta achter de keuze voor deze donor en hoop wel dat het snel raak is;)! Het is iig wel prijzig, zeker omdat je eerst 6 tot 9 keer iui moet proberen voor je wat anders mag proberen
7 maanden geleden
Reactie op joossie
Wat enorm verdrietig zeg! We hadden het je allemaal zo gegund 😘
Thnx.. De nachtmerrie is nogsteeds bezig want het vruchtje is er nogsteeds niet uit.. Ben nogsteeds wachtende op een miskraam.. Vanmorgen weer een echo gehad.. En er is nog niet veel zichtbaar van het afstoten van de zwangerschap.. Dus als het er maandag nog niet uit is ga ik het opwekken met medicatie.. Helaas wordt een curretage afgeraden, want ik ben er best wel klaar mee inmiddels😢
7 maanden geleden
Reactie op Joyce-B
Thnx.. De nachtmerrie is nogsteeds bezig want het vruchtje is er nogsteeds ...
Heel veel sterkte! Hoop voor je dat je lichaam het zelf kan oplossen. Zo verdrietig allemaal, ook niet gek dat je er klaar mee bent even. Dikke knuffel!
7 maanden geleden
Reactie op Leonietjuh89
Wij hebben 6 rietjes gekocht van MOT 20 bij ESB. Is een flinke kostenpost inderdaad 🤯 inmiddels gaan we naar ronde 3. Mocht het in juni nog niet raak zijn dan bestellen we er voor 3 bij en zo verder. Wij hebben het zo ingecalculeerd dat we in ieder geval de 12 pogingen iui kunnen betalen en dan zien we daarna wel verder.. gelukkig hebben we een donor gekozen die flink wat op voorraad heeft dus hopelijk blijft dat ook zo 🥰
7 maanden geleden
Reactie op joossie
Ik had 3 rietjes en bestel nu per keer een nieuw rietje! Maar ik doe dat we ...
Hi Joossie, bij ons raden ze af om per maand een rietje te komen ivm de verzendkosten en bewerkingskosten.. hoe zit dat bij jou? ik moet eerlijk bekennen dat ik de prijzen van de rietjes echt enorm uit elkaar vind liggen. Wij betalen bij ESB MOT 20 ongeveer 1300 EUR per rietje en daar komt dan nog verzendkosten en allerlei andere kosten bij.
7 maanden geleden
Reactie op Vlinder678
Wij hebben 6 rietjes gekocht van MOT 20 bij ESB. Is een flinke kostenpost i ...
Mag ik vragen waarom jullie voor 20 MOT hebben gekozen en niet voor 10? Bij mij in de kliniek hebben ze aangegeven dat 10 voldoende is, maar nu zit ik toch te twijfelen om de volgende 3 van 20 te bestellen.
7 maanden geleden
Reactie op Wier87
Mag ik vragen waarom jullie voor 20 MOT hebben gekozen en niet voor 10? Bij ...
Dat hebben ze bij ons ook inderdaad aangegeven. Ik heb dit puur gedaan voor mijn eigen gevoel. Ik wil voorkomen dat ik ga denken; shit we hadden mot 20 moeten nemen, misschien is mot10 toch te laag daardoor lukt het niet. Daarnaast vonden we het verschil in prijs ook niet enorm groot, wat eigenlijk de doorslag gaf om voor mot20 te gaan 🥰
7 maanden geleden
Reactie op Wier87
Mag ik vragen waarom jullie voor 20 MOT hebben gekozen en niet voor 10? Bij ...
Wat is de reden dat je twijfelt nu?
7 maanden geleden
Hi, misschien kunnen jullie mij helpen. Met de clearblue digitaal kan ik m'n piek ineens niet vinden. Maar gisteravond was dit m'n test met een sensitest dipstick. Lijkt in mijn ogen positief, wat denken jullie?
7 maanden geleden
Reactie op Denise2190
Hi, misschien kunnen jullie mij helpen. Met de clearblue digitaal kan ik m' ...
Op welke dag van je cyclus zit je?