1376 Reacties

7 maanden geleden

Hoi dames. Even een vraagje. Is het handig om kruiden (maca, vitex, Ashwagandha) te blijven slikken als ik over 2 weken een eerste afspraak heb bij de gynaecoloog? Zal het innemen van de kruiden een vertekend beeld geven van bijv bloedonderzoek ed?

7 maanden geleden

Reactie op Aquarius

Hoi dames. Even een vraagje. Is het handig om kruiden (maca, vitex, Ashw ...
Ik slikte ook Ashwagandha. Maar ik las laatst een nieuwsartikel dat Ashwagandha kan zorgen voor leverschade. Ook zitten er kruiden in dat in China en India worden gebruikt om abortus te wekken. Het RIVM adviseert daarom om geen Ashwagandha pillen te nemen. Ik ben er direct mee gestopt. Los daarvan denk ik dat je alles gewoon door kan slikken hoor. Ze zullen vast een keer bloed afnemen maar dan wordt er gekeken naar bepaalde hormoonwaardes zoals progesteron, FSH en oestradiol. Denk niet dat deze kruiden dat kinnen beïnvloeden. Weet het alleen niet zeker 🫣🤭

7 maanden geleden

We zijn nog niet halverwege april en het is al lekker druk in het meitopic 😁 Klopt het dat ik hier veel meer verschillende mensen en een heleboel nieuwe mensen zie? Er was steeds een klein clubje moedige langprobeerders, maar nu lees ik steeds nieuwe namen. Allemaal heel welkom hier hoor 🤗 haha

7 maanden geleden

Reactie op Aquarius

Hoi dames. Even een vraagje. Is het handig om kruiden (maca, vitex, Ashw ...
Ik ken de werking van deze kruiden niet. Het is vooral belangrijk dat je tijdens het gesprek met de gynaecoloog vertelt dat je deze kruiden gebruikt of hebt gebruikt. Dan hoor je vanzelf wel hoe de arts er instaat.

7 maanden geleden

Reactie op Marianne94

Ergens wel positief toch ook dat je nu een langere cyclus hebt? Volgensmij ...
Ja klopt! Heb zelf korte cyclus met de IUI pogingen maar zolang nog niet gehad eerder! Nu cd32 echt schiet mij maar lek. Mn lichaam zal wel tijd nodig hebben om het op te ruimen maar duurt mij allemaal alweer te lang. Moet anders sws woensdag weer bellen als ik nog niet ongesteld ben. Dank voor je bericht iig!

7 maanden geleden

Reactie op Ballo

Ik ken de werking van deze kruiden niet. Het is vooral belangrijk dat je ti ...
Bedankt! Ga ik zeker doen! Ik had het al aangegeven op het intake formulier.

7 maanden geleden

❤️❤️❤️ net een bezoek gehad aan mijn gynaecoloog. We mogen ein-de-lijk starten met IUI als we dat willen. Het zou onze kansen op een zwangerschap niet denderend verhogen en het geeft ook geen garantie op een doorgaande zwangerschap (kans op miskraam wordt er niet kleiner door). Maar toch…. We mogen ons harde werken van de afgelopen jaren uit handen gaan geven en dat geeft zoveel rust🍀🥹 Ik krijg ook meer bloedonderzoeken en mijn man ein-de-lijk, na 2 jaar en 3 maanden proberen, spermaonderzoek. Ik ben zo opgelucht 🥲 Ze zei wel dat ik pas IVF kan krijgen als ik 38 jaar oud ben (ben nu 36,5). Is dat een advies wat sommige van jullie herkennen?

7 maanden geleden

Reactie op Fietsvakantie fietser

❤️❤️❤️ net een bezoek gehad aan mijn gynaecoloog. We mogen ein-de-lijk star ...
Wat fijn dat jullie eindelijk mogen starten met IUI. Kan mij goed voorstellen dat jullie daar aan toe zijn. Wel bijzonder dat jullie ook nu pas meer onderzoeken krijgen. Helemaal omdat er bij jullie ook sprake is van herhaalde miskramen. Je advies over IVF ken ik niet. Welke reden hebben ze daar voor gegeven? Kan mij voorstellen dat ze eerst willen dat jullie IUI proberen. Maar dat je pas vanaf leeftijd x mag starten met IVF klanten klinkt wel bijzonder. Ik hoop in ieder geval dat dit het zetje is voor een blijvende zwangerschap en een gezonde baby voor jullie!

7 maanden geleden

Oh wat een fijn nieuws! Maar... misschien heb ik iets gemist maar waarom mocht je man niet eerder voor zaadonderzoek? Bij mij werd aangegeven dat dit de eerste stap is...

7 maanden geleden

Wat fijn, eindelijk! Het uit handen geven is zo fijn, niet meer de moetjes, of jij die je man moet bespringen als je een positieve ovulatietest hebt. Nu zeggen hun lekker wat je moet doen, hopelijk gaat dit helpen! Tegen ons is gezegd 6x IUI en daarna IVF, ik ben nu 31 en precies als we 6x IUI hebben gedaan word ik 32 maar dan mogen we toch starten met IVF.. Ik vind het trouwens wel heel bijzonder dat het sperma van je man nog nooit is onderzocht 🫣

7 maanden geleden

Goed nieuws zeg! Geeft zoveel rust heb ik ervaren. Hopelijk geeft het jou ook rust! Qua ivf kan ik niks zeggen, daar hebben ze het bij mij nog niet over gehad.

7 maanden geleden

Ik ben net in het ziekenhuis geweest voor de eerste echo (dag 11) bij IUI poging 2. Ik heb één follikel van 16,5 en één van 13,5. Voor woensdag is de inseminatie ingepland. 3 mei is dan mijn NOD. 🤞🏼

7 maanden geleden

Wij zitten ronde 13 en heb deze cyclus het op z’n beloop gelaten omdat ik het zo vermoeiend vind worden , vorige cyclus 48 dagen 😟, 7 mei een afspraak bij de gynaecoloog Ook zit ik met een trage schildklier , waardes weer laten prikken Tsh : 0.02 en ft4 is 19,6 de huisarts zegt dat het goed is en dat ik meer naar de ft4 moet kijken, maar ik lees meer over de Tsh dat dit te laag is voor een zwangerschap , ik word hier heel onzeker 😞 en word er ook moe van om van het kastje naar de muur gestuurd te worden dus hoop nu op goeie hulp

7 maanden geleden

Reactie op Ballo

Wat fijn dat jullie eindelijk mogen starten met IUI. Kan mij goed voorstell ...
We hebben allemaal onderzoeken gehad naar herhaalde miskramen en ook een genenonderzoek gedaan. Maar algemene onderzoeken naar vruchtbaarheid zoals HSG (of zoiets), mijn hormoonhuishouding (ik herinner me iets over progesteron levels) en of er sprake is geweest van een chlamydia infectie, zijn nooit gedaan, omdat ik steeds vrij makkelijk zwanger ben geworden. Ja lijkt mij ook dat ze na x aantal keren IUI wel gaan overstappen op IVF toch? En dankjewel 🙏🏼🥹 Ik hoop het ook zo hard

7 maanden geleden

Reactie op kimmerd1992

Wat fijn, eindelijk! Het uit handen geven is zo fijn, niet meer de moetjes, ...
Ah 6 x iui is wel een beetje de norm als ik het zo lees. Waar staan jullie nu? De tweede poging, heb ik dat goed onthouden?🫣 Nee zijn sperma is nog nooit onderzocht omdat ik gemiddeld elke 5 maanden zwanger raak, dus ze vinden dat zijn sperma daarmee van voldoende kwaliteit (het kan bevruchten). Er wordt in Nederland niet getest op DNA fragmentatie, dus mocht t dat zijn (is een beetje het vermoeden door de heel vroege miskramen steeds) dan komen we daar niet achter en je kunt er ook nog eens niets aan doen 😏 Wat fijn dat jij het ook ervaart als fijn om uit handen te geven ❤️ Dat doet me echt goed om te lezen

7 maanden geleden

Reactie op JenG2022

Oh wat een fijn nieuws! Maar... misschien heb ik iets gemist maar waarom mo ...
Ik heb er wel 5 keer om gevraagd maar het antwoord was steeds: zijn zaad maakt jou heel regelmatig zwanger (om de 5 maanden), dus er is geen enkele reden om het te testen 🫠🙄 Mijn man vond het al lang best.. sorry, het is een lieverd, maar op dit gebied doet hij een beetje meepraten met de gynaecologen. Maar nu wordt het toch spoedig getest, heel fijn 😊

7 maanden geleden

Ah 6 x iui is wel een beetje de norm als ik het zo lees. Waar staan jullie ...
Wauw heel goed onthouden! Nu idd 6 dagen na 2e IUI poging, nu gelukkig geen bijwerkingen van de ovitrelle, iig niet zo erg als bij de Gonasi. Dus ik ben blij dat ik bij mijn eigen gevoel ben gebleven en om ovitrelle heb gevraagd 😇 . Ja ik ben zelf ook bang voor DNA fragmentatie, zo jammer dat Nederland daarin zo erg achterloopt.. Maar ze hadden toch wel eerder kunnen kijken of het zaad allemaal van goede kwaliteit is 🙈 maar dat doen ze wel met IUI. Je krijgt alleen maar de goed ogende zaadcellen 😊 We steunen elkaar, door dik en dun! 🤍🥰🫂

7 maanden geleden

Ook ik laat maar eens iets horen. Ben meer een stille lezer, maar merk dat ik het nu graag van me af wil schrijven. Wij zijn nu bijna 1,5 jaar bezig, vorig jaar bij de gyneacoloog geweest. Er kwam toen uit dat ik een te trage schildklier heb (nu medicatie voor) en dat ik eerst moest afvallen voordat het ziekenhuis verder wil kijken. Voor aankomende donderdag weer een afspraak in het ziekenhuis, genoeg afgevallen dus hoop dat ze me nu wel kunnen helpen. Merk dat ik het wel steeds moeilijk vind worden, vooral omdat er nu 6 vriendinnen hebben aangegeven zwanger te zijn. Hoe gaan jullie hier mee om?

7 maanden geleden

Reactie op jolienlp

Ook ik laat maar eens iets horen. Ben meer een stille lezer, maar merk dat ...
Jeetje heftig hè , mag ik vragen wat jou waardes zijn ? Ik heb ook een trage schildklier En mag ik vragen hoeveel je woog en hoeveel je moest afvallen.? Heel veel succes donderdag ben benieuwd , ga voor je duimen Ik mag 7 mei naar de gynaecoloog

7 maanden geleden

Reactie op jolienlp

Ook ik laat maar eens iets horen. Ben meer een stille lezer, maar merk dat ...
Welkom! Goed dat je hier van je af schrijft, we zijn er voor elkaar en we weten hoe het voelt. Je bent niet alleen! 🤍🫂 Wat goed dat je bent afgevallen, moest je veel kwijt? 💪 Toen wij begonnen zijn er veel vriendinnen vrij snel zwanger geworden, hun kinderen zijn nu bijna 2 en wij hebben nog niks.. Dus ik weet hoe je je voelt. Ik heb geleerd dat je diverse gevoelens naast elkaar kunt hebben, die mogen er samen zijn! Verdriet voor jullie zijn én blijdschap voor je vriendinnen. Zorg dat je blijft praten met elkaar! En benoem dat ook naar je vriendinnen, dan is er begrip.