1376 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op Kiki1995
Ik zou dit wel een keer willen doen. Ik haal al zoveel steun uit deze app e ...
Ja ik ga dit doen, ik heb me zelfs al aangemeld! 🙃
En gisteren vroeg ik aan m’n man of hij misschien met me mee wilde gaan (ik had de verwachting dat hij nee zou gaan zeggen) maar tot mijn verbazing zei hij ‘ja hoor, als jij het fijn vindt dat ik daarbij ben ga ik mee’ 🥹🥰 Als hij niet zo enthousiast zou zijn geweest dan had ik vriendin gevraagd om met me mee te gaan.
7 maanden geleden
Hi allemaal, ik sluit ook aan. Na 13 rondes (waarvan 1 biochemische zwanger ...
Welkom! Wat naar dat je twee keer zwanger bent geweest maar het niet goed is blijven zitten. Word je al geholpen door het ziekenhuis of nog niet? (Ik ben even de volgorde kwijt 🫣)
Antwoord op je vraag: erover blijven praten! ✅ En niet alleen met je partner. Die van mij vond het op een gegeven moment niet tof dat hij steeds ‘de sterke schouder’ moest zijn en zelf zijn emoties moeilijk bij mij kon uiten uit angst voor mijn verdriet. Ik heb daarvan geleerd om soms een vriendin of zusje te bellen.
En wij hebben op relationeel gebied ook gerommeld (zelfde situatie als jullie, maar dan 5 vroege miskramen en 2 jaar bezig) en hebben bewust gekozen voor een wekelijkse filmavond 🥰 en een maandelijkse date dag. Werkt heel fijn hier
7 maanden geleden
En afleiding zoeken, wat iedereen zegt. Dus zorg dat je zeker in de wachtweken iets leuks om handen hebt
7 maanden geleden
Reactie op Fietsvakantie fietser
Ja ik ga dit doen, ik heb me zelfs al aangemeld! 🙃
En gisteren vroeg ik a ...
Aahhh wat lief! Je doet het natuurlijk ook samen, en ook die mannen zitten met gevoelens die we soms misschien onderschatten? Nou, fijn dat jullie samen heen gaan in ieder geval! Laat je even keer weten hoe het was als je er bent geweest? Voor mij te ver weg, maar miss ga ik eens opzoek naar iets in mijn eigen omgeving
7 maanden geleden
Hey dames!
Fijn dat deze groep er is❤️. Hier ook even van mij afschrijven… we zijn inmiddels 1,5 jaar en 2 miskramen verder. Afgelopen woensdag was ik 7dpo en had ik licht bruin verlies. Ik geloofde er ineens in. Zou dit een innestelling zijn…. Maar zaterdag is toch (dagen eerder dan ik had verwacht) de menstruatie begonnen. Ik merk dat de teleurstelling even gigantisch is.
Ik ben het vertrouwen in mijn lichaam even helemaal kwijt 💔
7 maanden geleden
Welkom! Wat naar dat je twee keer zwanger bent geweest maar het niet goed i ...
Dankjewel :). Wat heftig zoveel miskramen! Knap dat je er een weg in hebt gevonden en goed idee van de afspraken met je man🤍. Er is inmiddels een zaadonderzoek geweest en die was in orde. Ik heb pas geleden bloedonderzoek gehad, ze hebben toen gekeken naar de schildklier en stollingsfactor. Van die laatste kwam 1 verhoogde waarde naar voren maar dat moet over 12 weken nogmaals geprikt worden. Anders had de arts het over evt behandelen met aspirine. Hebben jullie hulp vanuit het zkh?
En wat helpt jou qua afleiding in de wachtweken? Ik merk soms dat ik mijn hoofd er alsnog de hele tijd mee bezig is ook al probeer ik mezelf af te leiden... 🙃
7 maanden geleden
Ik krijg net de labuitslagen binnen en zie dat progesteron staat op 10,30, geprikt één dag na de eisprong. Dat klinkt, als ik dingen op internet lees, te laag. Mijn lutale fase is wel 14/15 dagen, dus op zich lang genoeg. Loopt je progesteron level op gedurende de 2 wachtweken?
Vragen die ik over 2 weken (pas) ook aan mijn gynaecoloog ga stellen maar wellicht weet iemand van jullie hier ook meer over
7 maanden geleden
Ik krijg net de labuitslagen binnen en zie dat progesteron staat op 10,30, ...
Oh en TSH is 1,77, dit was een half jaar geleden 1,95 . Valt binnen de waardes volgens de tabel die ik lees. Maar ook hierover staan op internet weer andere verhalen 😏 Ik ben wel blij dat het iets is gezakt, maar niet onder de 1
7 maanden geleden
Ik krijg net de labuitslagen binnen en zie dat progesteron staat op 10,30, ...
Je progesteron loopt inderdaad op na je ovulatie. Mijn ziekenhuis prikt dit ook 5-7 dagen na ovulatie.
Of 10.30 te.laag is 1 dag na ovulatie durf ik niet te zeggen.
7 maanden geleden
Ik sluit ook aan! Wij zijn nu 1,5 jaar verder en helaas nog geen positieve test gezien. Alle onderzoeken (bloed, echo, progesteron hsg) zijn goed en mijn vriend heeft enorm goed zaad. Vandaag eerste IUI poging gehad en nu beginnen de wachtweken. Fertiliteitsarts vraagt zich af hoe wij nog niet zwanger zijn geworden met zo'n enorm goed zaad. Dat baart me een beetje zorgen.
7 maanden geleden
Oh en TSH is 1,77, dit was een half jaar geleden 1,95 . Valt binnen de waar ...
In het ziekenhuis waar ik loop moet de TSH waarde onder de 2 zijn voor een kans op zwangerschap. Daarbij prikken ze 5 a 7 dagen na de eisprong op progesteron. Deze maand controleren ze mijn cyclus ook weer. Vandaag de eerste echo gehad.
7 maanden geleden
Reactie op Eknein92
Hey dames!
Fijn dat deze groep er is❤️. Hier ook even van mij afschrijven… ...
Jeetje wat heftig, dikke knuffel❤️ 😔 ik snap de teleurstelling helemaal. Net als velen hier denk ik.
Ik gun mezelf altijd 2 baaldagen en dan raap ik mijzelf weer bij elkaar. Voor iedereen anders natuurlijk! Maar voor mij helpt dit wel omdat ik anders lang in die teleurstelling bleef hangen.
7 maanden geleden
Vandaag de huisarts gebeld, ik heb er gewoon slecht van geslapen vannacht.. ik was zo bang dat ze zouden zeggen dat ik maar verder moest proberen ofzo.. maar gelukkig was dat niet aan de orde! Ik kan wel pas 2 mei terecht dus dat duurt nog een week maarja het is zo. We hebben ons voorgenomen als we na onze vakantie in het ziekenhuis terecht kunnen is het prima.
Vandaag van mijn lieve zus een armbandje gehad wat helpt bij zwanger worden! Elk steentje staat voor een fase die je versterkt! Echt zo lief ❤️
Nu hopen dat dit een soort talisman is voor me! En op naar een nieuwe maand.
7 maanden geleden
Ik sluit ook weer aan! Helaas na de 3e IUI weer ongesteld geworden. Ik heb twee flinke baaldagen gehad en zie/zag ook geen hoop meer… ik neem mezelf wel echt voor om weer de positieve mindset op te pakken en vol goede moed verder te gaan (hoe zwaar het ook voelt).
Succes en geluk aan ons allemaal 🍀♥️
7 maanden geleden
Reactie op Jassie93
Ik sluit ook aan! Wij zijn nu 1,5 jaar verder en helaas nog geen positieve ...
Welkom! Herkenbaar wat je schrijft. Bij ons ook alles goed en toch nog geen positieve test mogen zien. Soms wilde ik ook dat er iets werd gevonden, zodat er een verklaring is waarom het niet lukt, terwijl ik ook Oh zo dankbaar ben dat alles er goed uitziet! Tis soms echt lastig
7 maanden geleden
Vandaag op CD 13 mijn piek gevonden!🥰 Gelukkig zondag en gisteren al gezellig gemaakt, vandaag en morgen ook nog maar even en dan is het weer afwachten.
7 maanden geleden
Helaas vandaag ongesteld geworden. Op naar ronde 17 en hopelijk nu meer duidelijkheid bij de fertiliteitskliniek 💕