89 Reacties
2 weken geleden
Ik klets mee! Vorige twee zwangerschappen kwamen vrij vlot (ronde 1 & ronde 4), dus had na deze maand (ronde 5) de hoop een beetje opgegeven. Verder vind ik dat ik niet mag klagen, maar blij moet zijn dat het just al zo snel is gelukt toen, dus ik lift mee op jouw positiviteit voor 2026 ;)
2 weken geleden
Ik sluit me ook weer aan. Gisteren ongesteld geworden, dus NOD 3 januari. Blijf het nog niet helemaal vertrouwen omdat ik echt 2 dagen innesteling pijn had in mijn onderbuik en al een paar dagen onwijs moe (ben ik nooit op de dag; insomnia), koud tot in mijn kern, en honger. Maar testen geeft geen lijn, dus mijn lichaam zal wel weer in de war zijn. Oja, ronde 15
2 weken geleden
Ik klets ook mee!
Sinds oktober zijn we begonnen met "we zien wel" en vorige maand ging dat al over in iets meer plannen. Dit wordt ronde 4 en ook ik heb NOD 1 januari! Vind dat zo leuk, voelt extra speciaal met zo'n datum.
En die feestdagen zonder alcohol zijn het uiteindelijk allemaal waard. 馃グ馃グ馃グ
2 weken geleden
Ik klets ook lekker mee. Eerste menstruatie na mijn miskraam met 11 weken zit er bijna op. Met kerst neem ik gewoon een wijntje hoor 馃ぃ met een eventuele innesteling gebeurt het op z鈥檔 vroegst net rond of na de kerst.
Waag wel op de 31e een testje als ik ook maar een vermoeden heb hihi.
Spannend meiden!! Hopen dat we het jaar zwanger mogen beginnen. Dat zou toch wel een heel mooi kadootje zijn 馃ス
2 weken geleden
Jaaaaaa ik klets ook graag mee! Wat zou het leuk zijn he?! Bij mij valt het echt op als ik geen alcohol drink dus de feestdagen zijn een uitdaging haha! Het niet drinken gaat me goed af, maar ben zo bang dat het op gaat vallen. Hoe gaan jullie daar mee om?
2 weken geleden
Reactie op saskia99
Ik drink eigg nooit, dus dat word voor mij een makkie馃ぃ
Miss kun je zegge ...
Ja, ik heb gezegd dat ik heel veel migraine heb de laatste tijd dus kan daardoor echt niet drinken zogenaamd. Die werkt tot nu toe al maanden goed! Mensen hebben medelijden met mijn vele migraine haha, ze moesten eens weten! ;-) Hoop gewoon dat ze niks door hebben!
2 weken geleden
Hier is het excuus dat we proberen gezonder te leven (wat ook wel zo is) en we daarom niet meer drinken. 馃き Weet niet in hoeverre mensen het doorhebben, tot nu toe weten alleen de ouders dat we bezig zijn met de kinderwens en die houden het wel voor zich. Het gaat me wel goed af! Inmiddels al 3 maanden geen druppel gehad en zelfs met mijn eigen verjaardag niet de behoefte gehad aan een wijntje. Al denk ik wel dat ik na 3+9 maanden echt weer een wijntje zou lusten. 馃槆
2 weken geleden
Ik sluit mij ook aan in oktober een MA gehad met 9 weken. Gisteren is mijn eerste menstruatie weer begonnen. NOD 5 januari. Familie wist van mijn eerste zwangerschap dus daar kan ik gelukkig eerlijk tegen zeggen waarom ik niet drink ook als het nog niet zover is
2 weken geleden
Oh ik ben z茅ker niet gestopt met wijn drinken, hoor! Afgelopen maand toen mijn menstruatie door kwam, gewoon lekker een goed fles wijn soldaat gemaakt 馃馃ぃ. Maar ik kan geen maat houden. Ook al denk ik inderdaad dat kerst misschien nog wel zou kunnen qua tijdstip in mijn cyclus, gewoon beter van niet 馃馃ぃ. En hier moeten we veel rijden dus het excuus dat ik vandaag de Bob ben en mijn partner de andere dag, gaat hier gemakkelijk. Al weet iedereen van onze kinderwens inmiddels ivm de miskraam die we ook tegen iedereen verteld hebben.
2 weken geleden
Reactie op Myx91
Ja gezellig! Klets graag mee! Eerlijk gezegd drink ik ook gewoon nog mijn w ...
Voornamelijk omdat wij allebei de kans op conceptie zo groot mogelijk willen maken en alcohol natuurlijk geen positieve invloed heeft hierop, vooral de kwaliteit van het zaad. En daarnaast heb ik niet echt een rem, bij mij moet de fles leeg dus tis sowieso beter om dan te stoppen.
2 weken geleden
Reactie op Myx91
Ik drink wijn in mijn menstruatie dagen. Verder niet omdat "teveel" drinken de vruchtbaarheid kan be茂nvloeden. Die paar glaasjes per maand kunnen niet zoveel kwaad.
2 weken geleden
Hier ook mijn NOD 1-2 januari, 8/9e ronde 2e kindje na miskraam in april. Bij ons eerste kindje testte ik 30 december 2023 positief, augustus 2024 bevallen 馃┓zou dit ook weer de magische maand voor ons worden? 馃檹
2 weken geleden
Hey iedereen!
Wij gaan deze maand voor het eerst proberen. Mijn partner en ik hebben al een dochter die in december twee jaar wordt. We hebben altijd al geweten dat we meer dan een kindje wilde, maar we hadden onze huwelijksreis gepland in november 2025 en wilden absoluut niet voorheen al beginnen met proberen.
Daarnet een verre kennis die heeft aangekondigd dat ze zwanger is van hun tweede. Hun eerste is vijf maanden jonger dan onze dochter. Als ik zo鈥檔 nieuws lees, dan begint het bij mij toch extra te kriebelen 馃お. Geen spijt dat we nu zijn begonnen en niet vroeger, maar het kriebelt wel extra daardoor.
Beginnen jullie gelijk met proberen? Want ben eigenlijk nog maar net begonnen met het slikken van foliumzuur. Bij de eerste zwangerschap was het ook niet meteen raak. Ik heb ook overgewicht, dus verwacht opnieuw niet dat het binnen ronde 1-6 raak gaat zijn 馃檭. Maar wat doen jullie?
2 weken geleden
Reactie op Myx91
Zelf drink ik gewoon niet, ongeacht kinderwens. Alcohol heeft voor mij geen meerwaarde en is slecht voor je lichaam. Maar dat is misschien een discussie voor een ander topic 馃.
Maar je bent al zwanger voor je positief kan testen. En alcohol drinken tijdens de zwangerschap is een uiterst slecht idee. Ik denk dat ook veel mensen denken dat het een invloed heeft op je eicel kwaliteit (ook op kwaliteit van sperma eigenlijk), de kansen van instelling, ..