17 Reacties

2 weken geleden

Ik ben geen arts, maar voor zwangerschap zijn deze waardes volgens mij niet heel gunstig. TSH is liever niet hoger dan 2 (liefst rond de 1). In nederland hanteren ze conservatievere richtlijnen hierop. Belgie en Duitsland willen ze deze waarde rond de 1 hebben. TPO van rond de 500 wijst op verhoogde ontstekingswaarden/auto-immuunreactie. En dus risico op miskramen. Maar: deze waardes moet je vaak breder interpreteren, en daarvoor schiet mijn kennis tekort helaas. Mijn advies: als je in NL naar het ziekenhuis gaat, kritisch de waardes laten uitleggen en anders evt naar buitenland uitwijken. Andere tip: ben je al lid van de facebook pagina herhaalde miskramen? Ik heb daar heel veel nuttige tips opgedaan (5 miskramen en bijna uitgerekend van baby nr 2).
Dankjewel voor je reactie Ooievaar. Wat fijn dat je na zo veel ellende bijna op je uitgerekende datum van nummer 2 zit. Had jij ook hoge TPO waardes, of was er een andere reden (of geen reden) voor je miskramen? Maandag wordt ik gebeld door de arts. We overwegen al langer om naar België te gaan omdat daar meer onderzoek wordt gedaan. Ik heb geen Facebook, maar ga via mijn man z'n Facebook eens kijken op die groep, bedankt voor de tip

2 weken geleden

Hoi meis! Ik ben TPO positief en had een TSH van 43, met een lage vrije T4. Ik merk dat er nog steeds veel onduidelijkheid heerst binnen de verschillende poli's over de aandoening. SchildklierNL in een patiëntenforum met heel veel kennis, die je wellicht gaat helpen!

2 weken geleden

Reactie op Aranka654

Hoi meis! Ik ben TPO positief en had een TSH van 43, met een lage vrije T4. ...