25 Reacties

één maand geleden

Ik kan je alleen onze route vertellen: Wij hebben bij de HA een doorverwijzing gevraagd naar de afdeling fertiliteit omdat zwanger worden thuis maar niet lukte 😉 Vanuit daar intake gehad en de keuze voor een NL of EU donor. NL donor had toen bij ons 3 jaar wachttijd en koste iets van 100 euro per maand/poging. Wij hebben gekozen voor een Deense donor en betaalden iets van 600 euro per MOT10 rietje. Daarbij komt nog de verzendkosten en quotum reservering. Uiteindelijk heeft het bij ons lang geduurd met 13 iui’s en 1x ivf. Totale kosten rond de 9000 euro. Daar zit je eigen risico en reiskosten naar het ziekenhuis niet bij in.

één maand geleden

Wat fijn dat je zo snel reageert. Dat is dus even een proces maar ik zie wel dat je nu 2 kinderen hebt. Hoelang heeft het hele proces bij jullie geduurd? Ik ben nu zelf 34 jaar en mijn dochter is 4 jaar. Ik zou het liefste over een halfjaar hiermee willen starten zodat ik niet 'te oud' ben en er niet een te groot leeftijdsverschil is.

één maand geleden

Reactie op Kim-1989

Wat fijn dat je zo snel reageert. Dat is dus even een proces maar ik zie w ...
Onze oudste is nu 2,5 en de jongste 8 weken. We zijn begonnen in augustus 2018

één maand geleden

Hoi, wij zijn via de huisarts naar NIJ geertgen gegaan. Daar hebben we gekozen voor de snelste optie. Een donor in de EU. De arts heeft gekeken naar ons profiel en daaruit een donor uitgekozen. We hadden geen wensen alleen de wens voor een kindje. De prijzen zijn in 4 jaar tijd enorm gestegen. Wat we eerst betaalde voor onze eerste dochter was 6 rietjes 2200 euro ongeveer. En nu voor onze 2e dochter 6 rietjes is nu richting de 3600 euro. En daarbij komen er ook nog bijkomende kosten zoals verzenden en opslaan kosten. Nu mogen we eindelijk genieten van onze 2e dochter van 5 weken. Heel veel succes en hopelijk mag jullie wens ook snel in vervulling gaan.

één maand geleden

Hoi, wij zijn ook gestart bij de huisarts en doorverwezen naar fertiliteitsafdeling van het ziekenhuis. Wij hebben gekozen voor een NL donor. Na 2.5 jaar wachtlijst en 158 euro voor het “rietje” zijn wij nu 19 weken in verwachting van onze eerste!

één maand geleden

Reactie op Rsg

Hoi, wij zijn via de huisarts naar NIJ geertgen gegaan. Daar hebben we geko ...
Wat fijn dat jullie nu een 2e dochter hebben 💕! Bedankt voor het delen van je verhaal. Hoe vond je het contact bij NIJ geertgen?

één maand geleden

Ja helemaal trots op onze 2 meiden. Contact met Nij geertgen was erg prettig. Mijn vrouw was met poging 1 zwanger en ik na 10x. Met 9 pogingen had ik er geen vertrouwen in. En heb dit aangegeven. Dat het financieel en emotioneel erg zwaar was. Toen heb ik pillen gehad om meer eitjes te produceren. En toen is het gelukt. Het is best een pittig traject maar als ik kijk na het eindresultaat is het het meer dan waard geweest!

één maand geleden

Reactie op Rsg

Ja helemaal trots op onze 2 meiden. Contact met Nij geertgen was erg pre ...
Wat fijn dat het gelukt is, bij jullie beide. Binnenkort maar de eerste stap zetten en een afspraak maken bij de huisarts.

één maand geleden

Reactie op Kim-1989

Wat fijn dat jullie nu een 2e dochter hebben 💕! Bedankt voor het delen van ...
Een NLe donor heeft een lange wachtrij en een donor uit bv Denemarken of Zweden niet of nauwelijks. In België hoor ik ook goede verhalen. Zwanger in 1x. Maar weet niet precies welke kliniek dit is. Wel hoor je vaak in België dat ze anonieme donors hebben en dit mag niet meer in Nederland. Wij hebben ook gekozen voor een niet anonieme donor omdat wij van mening zijn dat het belangrijk kan zijn om te weten waar je vandaan komt .

één maand geleden

Reactie op Kim-1989

Wat fijn dat het gelukt is, bij jullie beide. Binnenkort maar de eerste s ...
Ik wens jullie veel geluk en liefde toe. En ik hoor het graag hoe het gaat uiteindelijk . Je mag altijd vragen stellen.

één maand geleden

Hier ook via de huisarts verwijzing aangevraagd. Wij liepen bij Nijgeerten. Daar krijg je heel duidelijk bij de intake veel folders mee en veel informatie en worden al je vragen beantwoord. Kan niet veel zeggen over het verdere proces en de kosten. Wij stonden hier helemaal achter het proces voor ons, dus zijn uiteindelijk voor een bekende donor gegaan.

één maand geleden

Hi mijn vrouw en ik liepen bij een kliniek in Spanje (wij wonen hier). Wellicht leuk ter vergelijking met de kosten etc. in NL Wij hebben gekozen voor de ROPA methode. Dit houdt in dat de eitjes van mijn vrouw bevrucht werden met donor sperma (wel volledig anoniem hier) en daarna is de embryo bij mij teruggeplaatst. Ik draag ons kindje dus. De rest van de embryo’s liggen nog in de vriezer haha. De kosten hiervan zijn 7500 euro. Alle onderzoeken, controles en sperma zit hier bij inbegrepen zegmaar. Verder wel medicatie zelf moeten betalen, ongeveer 4000 euro. Ze geven hier wel extreem veel medicatie zodat de slagingskans zo hoog mogelijk zit. Bij ons was het ook de eerste keer raak gelukkig 🥰 En dan waren we af en toe nog extra geld kwijt voor bloedprikken of verpleegkosten. Verder wel superfijne ervaring, terugplaatsing hadden ze ook heel mooi gemaakt. Piano muziek op de achtergrond en mooi filmpje waar we naar konden kijken 🙂

één maand geleden

Reactie op Knutje17

Hi mijn vrouw en ik liepen bij een kliniek in Spanje (wij wonen hier). Well ...
Dit hebben wij in Nederland gedaan. In het ziekenhuis in Zwolle, met een onbekende donor. Wij waren rond de 4000 euro kwijt. Ook hier was het in 1 keer raak.

één maand geleden

Wat goed zeg, ons werd dit afgeraden in NL. Ze wilde er niet aan beginnen :( Wat fijn dat het bij jullie kliniek wel werd aangeboden 🥰

één maand geleden

Reactie op Knutje17

Wat goed zeg, ons werd dit afgeraden in NL. Ze wilde er niet aan beginnen : ...
Vraag me wel af wanneer je dit hebt gevraagd in NL? Onze dochter is inmiddels 5 maanden oud. Dus vorig jaar zwanger geworden.

25 dagen geleden

Hoi, ik ben een bam van twee zonen en ben voor mijn traject eerst naar de huisarts geweest en die hebben mij doorverwezen naar het ETZ in Tilburg. Zij werken alleen samen met esb en cryos donorbanken. Deze banken zijn niet goedkoop maar het voordeel is wel dat je zelf informatie krijgt over de donor en hier niet vanaf een bepaalde leeftijd mee hoeft te wachten. In totaal was ik 10000 euro kwijt. Al had het minder kunnen zijn omdat ik voor de jongste minder pogingen nodig had en geen rietjes kon terug sturen

25 dagen geleden

Reactie op Jixi13

Vraag me wel af wanneer je dit hebt gevraagd in NL? Onze dochter is inmidde ...
Zo’n 2,5 jaar geleden ongeveer!

24 dagen geleden

Wij hebben ons gemeld bij de huisarts, die heeft ons verwezen naar het ziekenhuis. Ons ziekenhuis heeft een spermabank maar door schaarste is er wel een behoorlijke wachtlijst. Als we dat vooraf hadden geweten, hadden wij ons eerder aangemeld. Dus dat is mogelijk nog iets om rekening mee te houden. Vooraf hadden we ook geen garantie dat we de donor konden reserveren voor volgende zwangerschappen. Dat wilde we wel het liefst en is uiteindelijk ook gelukt. Maar is afhankelijk van hoeveel kinderen de donor al verwekt heeft. Het reserveringssysteem verschilt een beetje per kliniek. Qua kosten was het bij ons 150euro per inseminatie. Ik had 8 pogingen nodig. Mijn vrouw was na 15 pogingen nog niet zwanger en is toen overgestapt op IVF. Dat is gek genoeg goedkoper in NL omdat je geen eigen bijdrage hebt en met 1 portie zaad (a 150 euro) heel veel embryo's kan bevruchten. Ik denk dus dat we al met al 3600 euro aan kosten kwijt waren voor sperma. Dat de afgelopen 5 jaar ons eigen risico er aan op is gegaan. En dat we ook nog een paar honderd euro kwijt zijn aan reserveringskosten. Ik denk onder aan de streep 6000 a 6500 euro.

23 dagen geleden

Wij hebben een donor gezocht door een oproepje te plaatsen op een site. Vanuit deze oproep kregen wij veel reacties en hebben wij kunnen daten met de donor. Na een aantal jaar proberen dmv thuis inseminatie hebben wij ons aangemeld bij een kliniek in Leiderdorp. Hiervoor hadden we wel een verwijzing van de huisarts nodig. In deze kliniek worden wij en de donor goed onderzocht. Dit hebben wij als zeer prettig ervaren. Ik zou je aanraden om snel stappen te ondernemen omdat je vaak langere wachttijden hebt en meerdere onderzoeken zal hebben. Heb je wel eens gedacht aan zelfinseminatie? Hiervoor hoef je alleen een donor te zoeken en te kijken wanneer je ovuleert.

23 dagen geleden

Reactie op Knutje17

Zo’n 2,5 jaar geleden ongeveer!
Rot dat het toen nog niet mocht/kon hier!