6 Reacties

één jaar geleden

Hey, ik heb in dit topic heel uitgebreid geantwoord: https://community.24baby.nl/forum/meerlingen/ziekenhuisbevalling-altijd-liggend-RkVxaA Maar het kwam er bij mij op neer dat het deels afhankelijk zou zijn van wie de bevalling ging doen en omdat ik een mono-di tweeling heb mocht er niet veel tijd zitten tussen baby 1 en 2 dus hadden ze voorkeur dat ik al op mijn rug zou liggen zodat er niet te veel tijd kwijt zou zijn aan wisselen van houding. Alvast veel succes gewenst met de inleiding!

één jaar geleden

Ohh thanks! Was al op zoek naar vergelijkbare topics, maar kon t niet vinden. Ik draag een (vooralsnog) twee-eiige tweeling.

één jaar geleden

In mijn ziekenhuis bieden ze nog steeds een baarkruk en bal enzo aan :) Kan me zo voorstellen dat baby 1 er op een niet-rug manier uit komt en dat het dan, afhankelijk van de tijd die er tussen zit, ofwel rugligging wordt of toch wat anders. Maar praktisch gezien wil ik baby 1 zo lang mogelijk bij me hebben liggen, dus denk dat rug voor baby 2 gewoon het handigste is. Op handen en knieën een baby vast houden werkt niet 😬 Snap ook dat tijdens het persen baby 1 wordt weggehaald, maar afhankelijk van dat moment gaat de baby of bij mijn man op de borst, of in een bedje. Dat besluiten we dan pas, want als ik manlief hard nodig heb voor nummer 2, is dat nou eenmaal zo. Maar baby 2 bekijken we zelf echt in het moment. Er komt een echo, misschien "valt" of draait ze wel naar stuit, ik bereid me er maar op voor dat als de situatie het toestaat, ik vast nog mag omdraaien als ik dat vraag. Mocht het niet lukken, dan lukt het niet en hebben ze daar vast redenen voor.

één jaar geleden

Reactie op dropmentos

In mijn ziekenhuis bieden ze nog steeds een baarkruk en bal enzo aan :) Kan ...
Ik ben bevallen van nr 2 op m’n rug met nr 1 nog op m’n borst. Zo konden ze na de geboorte (scheelde 10 min) nog een tijdje samen bij me liggen. M’n man bleef al die tijd gewoon naast me zitten. Op de rug heeft toch echt de voorkeur, ook voor het ziekenhuispersoneel die de baby moet kunnen vasthouden, inwendig moeten kunnen pakken (nr 2 is in stuit geboren en inwendig gepakt door de gyn).

één jaar geleden

Reactie op Twinmama90

Ik ben bevallen van nr 2 op m’n rug met nr 1 nog op m’n borst. Zo konden ze ...
Ohhh kan dat? Ik dacht dat het gewoon praktisch niet mogelijk was en dat de eerste baby echt even weg moest. Maar dat hangt ook van de situatie af natuurlijk. Maar dat het überhaupt bij jou wel kon vind ik gaaf om te horen ☺️ thanks!

één jaar geleden

Reactie op dropmentos

Ohhh kan dat? Ik dacht dat het gewoon praktisch niet mogelijk was en dat de ...
Nee zeker niet! Gelukkig niet zeg! Ik ben echt blij dat ik m’n twee mannetjes even een kwartiertje (en de eerste 10 minuten langer) bij me kon houden voordat ze naar de kinderafdeling werden gebracht. Daarna heb ik nog 1,5 uur trillend als een rietje, compleet emotioneel afgestompt, op de verlosafdeling gelegen. Het was een hele snelle bevalling van 3 uur, dat ik echt dacht: wat is hier gebeurd 😂 dus achteraf heel erg blij (ook met de foto’s!) dat ze beiden bij me konden liggen en toch iets van een gouden kwartier konden hebben.