15 Reacties

6 maanden geleden

Mijn dames (mo di tweeling) zijn tot week 32 gedraaid, allebei naar stuit... Dat was een beetje jammer. Maar ik ben wel vaginaal bevallen. Dus lees je even in en ga het gesprek aan met de gynaecoloog hierover! Een goede gyneacoloog met ervaring ziet dit vast met je zitten, als je het zelf natuurlijk ook wil.

6 maanden geleden

Bij mij is baby 2 nog gedraaid op 37 weken. Maar hoelang het kan voor die wat beneden ligt weet ik niet Het kan nog en je kan alsnog een stuit bevalling doen 😊

6 maanden geleden

Bij mij was baby A ook rond week 28 naar stuit gedraaid. Uiteindelijk beviel ik in week 29, en mocht ik ook kiezen voor een vaginale bevalling. Maar door de vroeggeboorte en mogelijke risico’s voor de kleintjes werd het toch een spoed keizersnede omdat ze dan wel de beste kansen hadden. Stel we waren verder in de zwangerschap geweest had ik best een stuitbevalling willen proberen.

6 maanden geleden

Een stuitbevalling met een tweeling is in sommige ziekenhuizen gewoon mogelijk. Zelf ook bevallen van een mo di tweeling waarbij baby 1 in stuit lag. Ze lag al wekenlang in die houding en is niet meer veranderd. Baby 2 daarentegen heeft nog een paar keer gedraaid in het 3e trimester en is uiteindelijk als sterrenkijkertje geboren.

6 maanden geleden

Accupuntuur icm moxa behandeling kan stuit baby(s) laten draaien

6 maanden geleden

Met 28 weken lag onze tweeling ook nog in stuit, maar met 30 weken lagen ze weer in hoofd- en dwarsligging. Ze zijn uiteindelijk met 35 weken geboren in hoofd- en stuitligging.

6 maanden geleden

Reactie op Goottju

Mijn dames (mo di tweeling) zijn tot week 32 gedraaid, allebei naar stuit.. ...
Hoe kijk je terug op je stuitbevalling als ik vragen mag? Ik ben bang dat daardoor de ontsluiting niet goed vordert en voor de mogelijke complicaties (zeker als kindje 1 in stuit ligt). En dat het daardoor een lang en slopend proces gaat worden😅

5 maanden geleden

Reactie op ElineNovella94

Hoe kijk je terug op je stuitbevalling als ik vragen mag? Ik ben bang dat d ...
Ik kijk goed terug op mijn bevalling. De dag dat ik werd ingeleid, had ik al 4cm ontsluiting en nadat mijn vliezen waren gebroken, ben ik in totaal 2,5 uur bezig geweest en toen waren mijn dames er al. Het ging dus heel erg snel. Ik kreeg met 8 cm al wel persweeën, die moest ik wegpuffen, anders was er wel kans op flinke uitscheuring. Maar gelukkig lukte dat. Ik had ook een goede gyneacoloog die op het laatste moment binnen kwam en heel goed de laatste stap van de bevalling heeft gemonitord en begeleid. Zij had veel ervaringen met tweelingbevallingen en stuitbevallingen en zij ook heel eerlijk dat ze er niet heel erg warm of koud van werd, dus dat ze het zeker wilde doen. Zo iemand moet je echt hebben. Ik moet wel zeggen dat dit mijn tweede en derde kindjes zijn, en dat mijn oudste ook vaginaal is geboren. Mijn lijf was dus het hele circus al eens eerder ondergaan, dat helpt vaak wel bij een tweede bevalling. Daarbij duurde mijn eerste bevalling 3 dagen, maar die baby lag heel netjes ingedaald met het hoofd naar beneden. Dat wil dus niet per se zeggen dat het dan wel snel gaat 😅.

5 maanden geleden

Reactie op Goottju

Ik kijk goed terug op mijn bevalling. De dag dat ik werd ingeleid, had ik a ...
Fijn om te horen dat het zo soepen en ongecompliceerd kan verlopen! Ik merk dat ik sterk neig naar een geplande sectio, omdat het voor mij mijn eerste kindjes/eerste bevalling gaat zijn. Dus ik ben bang dat het dan, doordat ze in stuit liggen een lang en slopend proces gaat worden… Maar misschien moet ik iets meer vertrouwen hebben in mijn lijf. Echter zijn de meeste succesverhalen die ik tot nu toe lees over stuitbevalling (van in ieder geval baby A) inderdaad van vrouwen waarbij het al een 2e of 3e bevalling is, ik denk wel dat dat zeker uitmaakt.

5 maanden geleden

Reactie op ElineNovella94

Fijn om te horen dat het zo soepen en ongecompliceerd kan verlopen! Ik merk ...
Dat maakt inderdaad uit. Hier waren het ook mijn 2e en 3e kindjes. De gynaecoloog gaf aan dat ze het aandurfde omdat ze er veel ervaring mee had én omdat mijn eerste vaginale bevalling (van een groter kindje) goed gedaan was. Hier heb ik wel behoorlijk lang de persweeën weg moeten puffen, wat zwaar was. En ze hebben bij het laatste stukje behoorlijk op mijn buik lopen duwen. Maar ik kijk er nog steeds niet naar op terug ofzo. Sta nog steeds achter mijn keuze.

4 maanden geleden

Bij mij ligt baby A vanaf 28 weken in stuit, baby B doet nog lekker wat hij wil want die heeft de ruimte wel. Ik ben nu 37 weken zwanger en met 35.5 is baby A gedraaid naar hoofd ligging, uitzicht op vaginale bevalling! Met 36.5 heeft ze ons weer verrast met een draai, en ligt ze dus weer in stuit. De keizersnee staat gepland, kort voor die tijd zal de ligging nogmaals gecheckt. Veel succes!! Hopelijk gaat hij bij jou goed liggen!

4 maanden geleden

Reactie op Hester15

Bij mij ligt baby A vanaf 28 weken in stuit, baby B doet nog lekker wat hij ...
Ooh joh echt waar? Wat een draai kontje hahah! Bij mij met week 34 nog gekeken maar toen half dwars en nog steeds stuit. Woensdag hebben we weer controle met 36+1 en hoop stiekem ook nog op een hoofdligging! Anders idd nog op het -bijna- moment supreme checken. Hopelijk ligt jouw baby A dan weer in hoofdligging🍀 Jij ook heel veel succes! Het is bijna zover 😊😊

4 maanden geleden

Reactie op Hester15

Bij mij ligt baby A vanaf 28 weken in stuit, baby B doet nog lekker wat hij ...
Vroeg me nog wel af; heb je er iets van gemerkt dat baby A nog zo gedraaid heeft?

4 maanden geleden

Reactie op Willeke95

Vroeg me nog wel af; heb je er iets van gemerkt dat baby A nog zo gedraaid ...
De draai zelf heb ik niet gemerkt, maar door de draai naar hoofdligging voelde ik haar niet meer. Toen ik haar ineens weer voelde had ik zelf wel bedacht, ingedaald of toch weer gedraaid? Helaas het laatste! Spannend voor jullie ook! Ik duim voor jullie ook voor een hoofdligging 🤞 veel succes!

4 maanden geleden

Mijn kindjes lagen met 32 weken eindelijk goed voor een vaginale bevalling. Maar met 34 weken toch nog weer gedraaid. Kindje 1 stuit, kindje 1 hoofd ligging. Dus met keizersnede gehaald ivm kans op verhaking van de kinnen.