12 Reacties
vorige maand
Over die van mij hebben ze het nooit over groot gehad maar waren met 36+4 beiden over de 3 kilo en 49 cm. Dus voor een tweeling is dat echt wel groot.
vorige maand
Reactie op Kiara0909
Spreken ze hier dan ook over gewicht?
Mijn baby's waren ook groot voor een ...
Ik ben van België en ben voor tweede keer zwanger en beide keren wist ik welk percentiel mijn baby was 😉 denk dat dat eerder aan jouw gynaecoloog ligt.
Aan Ay1993, ik zou al je vragen opschrijven en volgende week stellen. Er kunnen meetfouten zijn, maar meestal is dat eerder op het einde van de zwangerschap en niet zo vroeg… maar opnieuw, ik ben geen gynaecoloog, enkel een zwangere vrouw :) als je niet kan wachten tot volgende week kan je altijd jouw vroedvrouw bellen? Dat doe ik ook en zij helpen mij ook met welke vragen ik zeker moet stellen en geven me al wat info.
vorige maand
Mijn dochter is rond 30 weken ineens op p2 geschat na de hele tijd p25 te zijn, en dat bleek achteraf een meetfout te zijn, de controle erna was ze gewoon terug p25. Maar nu zei gynaecoloog dat er nog meer meetfouten konden zijn (ben bijna 35w6d) in de toekomst, omdat het moeilijker is hen juist te meten door gebrek aan plek.
vorige maand
Hier al de gehele zwangerschap 2 grote baby’s. Nu met bijna 34 weken is er eentje op p91 geschat en de ander iets lager maar die was lastig te meten omdat die al vrij laag ligt (dus gok dat hij ook ergens rond p90 ligt). 2x suikertest gedaan maar daar komt niks uit. Ze lijken zich er hier in het ziekenhuis niet echt druk om te maken.
Hebben beide baby’s een eigen placenta? Dan lijkt het mij niet heel erg dat de ene “groot uitvalt”, maar ik ben geen arts en over de hoeveelheid vruchtwater weet ik al helemaal niets.
Zijn jij en je partner allebei Hollands? Hier werd nl ook gezegd dat Hollandse baby’s sowieso al boven het gemiddelde liggen (rond p80) omdat Hollanders over het algemeen erg lang/groot zijn 🤭
vorige maand
Reactie op Kiara0909
Spreken ze hier dan ook over gewicht?
Mijn baby's waren ook groot voor een ...
Baby 1 wordt nu geschat op 1000 nog iets met 26 weken en baby 2 op 780.
Vorige metingen was het 500 en 540 dus zaten ze nog dicht bij elkaar. Is puur dat de ene nu heel hard groeit lijkt het.
vorige maand
Reactie op evdm93
Hier al de gehele zwangerschap 2 grote baby’s. Nu met bijna 34 weken is er ...
Oja suikertest heb ik inderdaad ook gehad maar die was gewoon prima.
Beide hebben een eigen placenta dus daarin is het inderdaad niet erg als 1 groter is.
O dat is wel interessante informatie dat Nederlands gemiddeld al op 80 zitten dat was mij niet bekend.
vorige maand
Mijn jongens werden bij de afgelopen controle bij 29+4 op 1.7kg (p88) en 1.4kg (p35) geschat. De zwaarste is de hele tijd al iets groter geweest dan zijn broertje. Bij beiden is mijn vruchtwater aan de ruime kant. De gynaecoloog maakt zich er geen zorgen over zolang ze op hun lijntje blijven groeien. En ze gaf inderdaad aan dat het meten steeds moeilijker zal worden, waardoor de kans op meetfouten ook groter is.
Als je zorgen hebt zou ik ze vooral bespreken bij je volgende controle, maar een grotere baby met ruim vruchtwater kan dus wel bij een tweeling.
vorige maand
Bij mij tijdens de zwangerschap was baby 1 steeds rond P90 en baby 2 rond P28. Bij de geboorte (35+4 weken) was mijn dochtertje 3.1kg en mn zoontje 2.3kg. M’n dochtertje is nu met 14 weken al 6,5 kilo dus die groeit buiten de buik net zo flink door als in de buik :)
Bij mij had mn zoontje een minder goed werkende placenta.