19 Reacties
één jaar geleden
Yess. Heel hard nodig. Mijn twins zijn geboren met 36 weken. Ene woog 2500 en andere 1700. Zijn zijn nu 8 weken en de grote draagt sinds 1 weekje nu maat 50. Kleine nog steeds 44
één jaar geleden
Onze tweeling geboren 37w4d konden makkelijk maat 44 aan. Ik had een aantal rompers en 4 pakjes die maat verder gewoon veel maat 50😅 ze waren 48cm
één jaar geleden
Jongen en meisje geboren op exact 40 weken met elk 52-53cm en afgerond 3.5kg. Had niks in 44cm, 3 setjes per baby in 50 waar ze maar 1 weekje nipt hebben in gepast en kon alweer weg, maat 56 enkele weekjes en zitten nu op 8 weken al op 62 en soms 68 afhankelijk van merk.
Ik zou echt niet teveel inslaan. Op het moment zelf kan je op 2 dagen tijd iets thuis laten leveren of snel iemand naar een shop sturen. Het is zooo zonde van het geld moesten die kleine maatjes toch niet nodig zijn.
één jaar geleden
Mijn zoontje werd tijdens een groeiecho wel iets kleiner verwacht, net voor 38 weken geboren met een gewicht van 2800g. Uiteindelijk wat kleertjes besteld in maat 44 omdat hij nog verzoop in maat 50.
De tweelingmeisjes worden nu ook weer kleiner verwacht, dus heb zeker wat kleding in maat 44 aangeschaft.
één jaar geleden
Jongens geboren met 35 weken en 2100+ gram allebei hebben 10 weken in maat 44 gezeten.
één jaar geleden
Je bent nu pas 20 weken zwanger schat ik zo. Dan krijg je de komende maanden waarschijnlijk nog groeiecho's en vaker controles. Over een maand of 2-3 weet je beter op welke groeilijn ze zitten en of er complicaties zijn die een vroeggeboorte waarschijnlijk maken. Heel bot gezegd: als ze (veel) te vroeg geboren worden liggen ze toch eerst in de couveuse waar ze geen kleren aan hebben. Dan heb je dus tijd om maat 44 (of nog kleiner) te kopen en wassen.
Ken je iemand in je omgeving met een tweeling of prematuur? Dan kun je misschien kleertjes lenen. Ik heb onze set maat 44 (oudste was prematuur) ook al 2x uitgeleend aan vrienden en vrienden-van-vrienden die het helaas ook nodig hadden.
één jaar geleden
Onze tweeling is geboren met 38+3 weken wogen 3045 en 3145 gram en konden eigenlijk gelijk maat 50 aan. Ik had wel voor de zekerheid wat in huis maar nooit gebruikt