19 Reacties

één jaar geleden

Yess. Heel hard nodig. Mijn twins zijn geboren met 36 weken. Ene woog 2500 en andere 1700. Zijn zijn nu 8 weken en de grote draagt sinds 1 weekje nu maat 50. Kleine nog steeds 44

één jaar geleden

Reactie op Samiiraa93

Yess. Heel hard nodig. Mijn twins zijn geboren met 36 weken. Ene woog 2500 ...
Thanks! Dit weten alleen ervaren mama's 🥰 Nog gefeliciteerd met je twins!

één jaar geleden

Geboren met 37+6 2750gr en 2890gr. Hebben zeker 2 weken in maat 44 gepast. Moet ook zeggen dat ik het persoonlijk ook niet zo leuk vind als ze zwemmen in maat 50.

één jaar geleden

Klopt, daarom heb ik toen ook snel maat 50 gehaald voor mijn eerste. Staat beetje zielig hè?

één jaar geleden

Hier ook heel erg nodig. 36+2 bevallen, 2080 en 2570 gram. Ons zoontje heeft denk ik 6 weken maat 44 aangehad, dochter nog langer. Tip: van de Hema heb je meegroeirompers. Die kunnen 2 maten mee. Hebben mijn kinderen beide heel veel aangehad.

één jaar geleden

Onze tweeling is geboren met 36.4 en waren 4 pond en bijna 4,5 pond. Ze hebben zeker 3 maand (bijna 4 maanden zelfs) in maat 44 gezeten. Ze zijn nu bijna 6 maanden en zijn bijna uit maat 50 😅.

één jaar geleden

Reactie op kiek82

Onze tweeling is geboren met 36.4 en waren 4 pond en bijna 4,5 pond. Ze he ...
Ach gussie ja, dan heb je zeker flink wat van maatje 44 nodig gehad!

één jaar geleden

Reactie op Zwemster

Hier ook heel erg nodig. 36+2 bevallen, 2080 en 2570 gram. Ons zoontje heef ...
Thanks!

één jaar geleden

Hier hebben ze ook wel een tijdje in maat 44 gezeten. Ik had t zelf niet zo goed ingeschat dus met 4 pakjes in die maat kwamen we niet heel ver. Gelukkig had m'n familie gauw wat bijgekocht. Maat 50 was hier echt veels te groot.

één jaar geleden

Mijn tweeling geboren met 36w0d, Ivy 2840 en Joy 2680. Ze hebben zeker 1 mnd lang in maat 44 gezeten. Maat 44 van Hema en Zeeman gehaald, weet niet meer welke maar 1 van de 2 viel eerder als maat 50 en de ander zat goed. Ook iets om rekening meet te houden misschien.

één jaar geleden

Bij ons hebben ze maat 44 ook echt nodig gehad, onze dochter langer dan onze zoon. Bij de geboorte zwom onze dochter nog in maat 44. Ik vond Hema groter vallen dan Zeeman.

één jaar geleden

Onze tweeling geboren 37w4d konden makkelijk maat 44 aan. Ik had een aantal rompers en 4 pakjes die maat verder gewoon veel maat 50😅 ze waren 48cm

één jaar geleden

Met 37 weken geboren en de eerste 3 weken droegen zij 44, een kleine 50 rond de 3e week. Ik had bij H&M een set rompers 44 met een bijpassend broekje

één jaar geleden

Jongen en meisje geboren op exact 40 weken met elk 52-53cm en afgerond 3.5kg. Had niks in 44cm, 3 setjes per baby in 50 waar ze maar 1 weekje nipt hebben in gepast en kon alweer weg, maat 56 enkele weekjes en zitten nu op 8 weken al op 62 en soms 68 afhankelijk van merk. Ik zou echt niet teveel inslaan. Op het moment zelf kan je op 2 dagen tijd iets thuis laten leveren of snel iemand naar een shop sturen. Het is zooo zonde van het geld moesten die kleine maatjes toch niet nodig zijn.

één jaar geleden

Mijn zoontje werd tijdens een groeiecho wel iets kleiner verwacht, net voor 38 weken geboren met een gewicht van 2800g. Uiteindelijk wat kleertjes besteld in maat 44 omdat hij nog verzoop in maat 50. De tweelingmeisjes worden nu ook weer kleiner verwacht, dus heb zeker wat kleding in maat 44 aangeschaft.

één jaar geleden

Jongens geboren met 35 weken en 2100+ gram allebei hebben 10 weken in maat 44 gezeten.

één jaar geleden

Je bent nu pas 20 weken zwanger schat ik zo. Dan krijg je de komende maanden waarschijnlijk nog groeiecho's en vaker controles. Over een maand of 2-3 weet je beter op welke groeilijn ze zitten en of er complicaties zijn die een vroeggeboorte waarschijnlijk maken. Heel bot gezegd: als ze (veel) te vroeg geboren worden liggen ze toch eerst in de couveuse waar ze geen kleren aan hebben. Dan heb je dus tijd om maat 44 (of nog kleiner) te kopen en wassen. Ken je iemand in je omgeving met een tweeling of prematuur? Dan kun je misschien kleertjes lenen. Ik heb onze set maat 44 (oudste was prematuur) ook al 2x uitgeleend aan vrienden en vrienden-van-vrienden die het helaas ook nodig hadden.

één jaar geleden

Onze tweeling (jongen/meisje) is over naar maat 50. Zij hebben maat 44 maar een maand aan gehad dus is allemaal nog in goede staat. Kijk op mijn vinted account: emmaegbers72

één jaar geleden

Onze tweeling is geboren met 38+3 weken wogen 3045 en 3145 gram en konden eigenlijk gelijk maat 50 aan. Ik had wel voor de zekerheid wat in huis maar nooit gebruikt