21 Reacties

7 maanden geleden

En hoeveel wegen je baby's dan ? Mijn zijn geboren met 3kg330 en 3kg255 Heb al veel kindjes gezien wat minder wogen als mijn tweeling 😅

7 maanden geleden

Ooohjaa hier het zelfde hoor , want ben met me eerste Tweeling bevallen met 35+5 weken en eentje was 3030 gram en de andere 2760 gram .. super goede gewichten voor dat termijn .. nu van zwanger van tweeling nummer 2 en groeien zelfs boven de curve van een eenling zwangerschap .. heeft alleen maar voordelen als ze goed groeien ivm dat ze meestal eerder komen

7 maanden geleden

Reactie op Kiara0909

En hoeveel wegen je baby's dan ? Mijn zijn geboren met 3kg330 en 3kg255 He ...
Heeft ze niet gezegd. Ze ging vooral uit van de volle/grote buikjes

7 maanden geleden

Hier ook gehad ik had suiker diabetes, kindjes gelukkig gezond ter wereld gekomen bij 37.5 week en 3100gr en 3000gr

7 maanden geleden

Reactie op Moeder van 6 Kindere

Ooohjaa hier het zelfde hoor , want ben met me eerste Tweeling bevallen met ...
Oh dat stelt me echt gerust! ♥️ voelde me gisteren na die echo toch onzeker!

7 maanden geleden

Reactie op Grietje Vd B

Hier ook gehad ik had suiker diabetes, kindjes gelukkig gezond ter wereld ...
Oh dat is fijn om te horen dat ze veilig en wel geboren zijn ♥️ hoe was het traject voor jou toen het bekend werd dat je suiker had? Kwam er een hoop extra bij kijken?

7 maanden geleden

Reactie op Twinmom2be-Val

Heeft ze niet gezegd. Ze ging vooral uit van de volle/grote buikjes
Oh zou dit toch eens vragen volgende keer.. Hier in België is suikertest iets standaard, ik had ook geen suiker. Ben benieuwd ☺️

7 maanden geleden

Reactie op Kiara0909

Oh zou dit toch eens vragen volgende keer.. Hier in België is suikertest ie ...
Ga ik doen 😘👍 er ontstond bij ons al de twijfel of ze misschien destijds met de termijn bepaling er iets naast hebben gezeten

7 maanden geleden

Hi! Hier is hetzelfde gebeurt. Beide meiden waren aan de grote kant, ook de suikertest gedaan, maar negatief. Zelfs ben ik 1.82 en mijn man 1.89, uiteindelijk zijn beide meiden met 3,3kg en 50cm met 38 weken geboren. Het kan dus gewoon voorkomen dus je hoeft je niet gelijk zorgen te maken. Luister wel gewoon naar het advies van jouw gynaecoloog 😘

7 maanden geleden

Oh dat is fijn om te horen dat ze veilig en wel geboren zijn ♥️ hoe was het ...
Nee gelukkig niet, ik heb vooral op de voeding gelet ik was al op eind dat we er achter kwamen anders moest ik insuline spuiten ik moest me wel dagelijks paar keer per dag meten op suiker maar was prima te doen

7 maanden geleden

Hier redelijk hetzelfde meegemaakt, ben overstuur naar huis gegaan, maar de arts bij de afspraak erna was juist mega trots op me. Tweelingen die de eenling lijn volgen, dat is een mega prestatie van moeder en kindjes! En ze komen waarschijnlijk eerder dus, de lijn volgen of iets erboven zitten is niet erg. Testen op suiker is naar, maar soms wil de dokter het uitsluiten. Hier met 37+ weken bevallen van de kleintjes en beide waren bijna 3 kilo. Dus ze waren net geen prematuur meer, zaten qua gewicht ook goed en mochten heerlijk snel naar huis! Enige nadeel was dat ze toch wel.moeite hadden die eerste dagen om op temperatuur te blijven. Ik wil niet weten hoe het geweest was als ze kleiner en lichter waren!

7 maanden geleden

Reactie op Gebruiker19

Hier redelijk hetzelfde meegemaakt, ben overstuur naar huis gegaan, maar de ...
Ah dit doet me echt goed om te horen! 🥹 Ik ga de test ook doen staat nu ingepland voor over een paar weken. Grote kids zitten hier wel in de familie maar jouw verhaal doet me goed! Dankjewel 🥹♥️

7 maanden geleden

Mijn tweelingjongens waren ook bovengemiddeld zwaar. Bij de geboorte 3900 en 3500 gram. Moet wel zeggen dat ik in de 40ste week ben bevallen. Ik ben zelf niet heel groot (1.70 en 55 kg), maar eigenlijk is er ook geen sprake van groot maar omdat het er twee zijn wordt er wel zo naar gekeken.

7 maanden geleden

Volgens mij is het geheel normaal dat je baby’s met 22 weken de curve van een eenling volgen. Mij is altijd verteld dat pas vanaf 30 weken de groei wat af gaat nemen in verhouding tot een eenling. Onze jongens waren met 20 weken even groot als onze dochter op die termijn. Met 30 weken begonnen ze wat af te buigen. Uiteindelijk zijn ze beiden met 2,1 kg geboren met 35 weken.

7 maanden geleden

Hier ook de buikjes richting rode bovenlijn en de rest volgens curve. Geen zwangerschapsdiabetes. Mijn vriend is wel lang maar ben zelf gemiddeld. Ben benieuwd naar verdere vervolg. Schrok er wel een beetje van in het begin

7 maanden geleden

Onze jongens waren met bijna 36 weken 3,3 en 2,6 kg. De zwaarste zat steeds op de p99 lijn, de ander net iets boven het gemiddelde. Niet te druk over maken, die p waarden zijn maar gemiddelden. Wij zijn ook allebei ongeveer jullie lengte, onze eerste dochter was ook groot, ook steeds hoog op die p lijnen en 4,3 kg toen ze met 40 weken geboren werd. Eigenlijk allebei de zwangerschappen geen zorgen gehoord van gyn/verloskundige over dat de babies 'te groot' zouden zijn. Van alle drie vaginaal bevallen en dat ging allemaal prima. Gaat bij jou ook goed komen❤️

6 maanden geleden

Hier ook met mijn laatste echo 16 weken te horen gekregen dat de buikjes te vol/groot waren. Suikertest staat ook ingepland op 3 juni.. ook erg spannend en hoop natuurlijk dat het niet zo is.

6 maanden geleden

Reactie op Kiara0909

En hoeveel wegen je baby's dan ? Mijn zijn geboren met 3kg330 en 3kg255 He ...
Ben nu 23 weken en 2 dagen en ze zitten nu een op 728 gr en de ander op 668 gr. ze zijn dus mooi groot 😅

6 maanden geleden

Ben nu 23 weken en 2 dagen en ze zitten nu een op 728 gr en de ander op 668 ...
Haha dat is inderdaad een mooi gewicht 🙈 kan natuurlijk zijn dat ze de komende tijd minder hard gaan groeien. En beter te groot dan te klein!😁 Ik ben benieuwd

6 maanden geleden

Onze jongens zaten ook op I de hele zwangerschap hoog in gewicht. De laatste weken zelfs P70 en P99 🤓 Ook geen suiker of andere gekkigheid gehad. Gewoon Hollands welvaren 😛