3 Reacties

5 maanden geleden

Onze jongetjes zijn met 35 weken geboren en wogen 2125 en 2150 gram. Zij zaten in de kraamweek (dag 5 denk ik) al op 6 voedingen om de 3,5/4 uur, omdat ze eerder hun mond niet open deden of veel spuugden. Achteraf denk ik dat hun KMA toen al opspeelde. Ik zou zeker met zo’n groot verschil in geboortegewicht niet gaan lopen pushen om (te) grote voedingen aan te bieden voor zulke kleine lijfjes. Twee baby’s, twee verschillende behoeften. Het is ff doorbikkelen.

5 maanden geleden

Wij hebben lang het 3 uur ritme aangehouden voor allebei, ook in de nacht. Meisje was 1600 gr en jongen 2700 gr. Ze waren zo klein en iel, elke voeding die erin ging was nodig voor ze om te groeien en aan te sterken. Wij hebben ze wel bewust alle2 in hetzelfde ritme gehouden, anders ben je echt alleen maar aan het eten geven.

5 maanden geleden

Dan is de kleine flink dysmatuur, dus die zal onder controle zijn in het ziekenhuis? Hier hebben ze onze prematuren snel naar 7 voedingen willen hebben, maar ze konden de hoeveelheden niet aan. Oftewel: 8/9 voedingen was normaler (is wel borstvoeding hier). Het gaat erom dat een baby de hoeveelheden drinkt die hij moet drinken, soms doen ze daar vaker over, soms minder vaak. Ik weet niet hoe zwaar ze nu zijn, maar pas richting de 4 kg konden die van mij naar 7 voedingen ongeveer, want soms zijn het er nog steeds 8…