14 Reacties
2 dagen geleden
Klopt maar je hebt recht op meer uren kraamzorg (68 ipv 48?), daarmee dus ook meer eigen bijdrage als je al die uren zou afnemen.. dus ik twijfel over volledige vergoeding of eigen bijdrage zelf betalen.
Goede opmerking wbt couveuse zorg thanks :)
één dag geleden
Ik was aanvullend verzekerd bij ZEKUR.
Behalve m’n eigen risico heb ik geen kosten hoeven te maken. Was rondom de bevalling enz maar 107 euro kwijt van m’n eigen risico. Ook geen nota van de couveuse nazorg gekregen.
één dag geleden
Ik zie eigenlijk bij een rondje Google dat de meeste zorgverzekeraars 12 uur couveuse nazorg vergoeden. Is dat een beetje realistisch? Het lijkt me zo weinig tegenover zoveel uur normale kraamzorg bij een niet-medische bevalling..
één dag geleden
Reactie op Klavertjevier02
Ik zie eigenlijk bij een rondje Google dat de meeste zorgverzekeraars 12 uu ...
Wij hadden de couveuse nazorg eigenlijk helemaal niet meer nodig na 3 weken in het ziekenhuis waarin je je kindjes super goed leert kennen, weet wat werkt voor ze en ook zelf helemaal in een flow zit. Nu zat ik vooral in die 6 uur dat de kraamzorg er was dingen aan háár uit te leggen hoe het gegaan was, was een groot deel administratie en hoorde ze zichzelf ook heel graag praten. Blij dat ik na die 6 uur haar de deur weer kon wijzen 👋🏽
één dag geleden
Reactie op Twinmama90
Wij hadden de couveuse nazorg eigenlijk helemaal niet meer nodig na 3 weken ...
Haha o wat grappig. Hier is de kraamverzorgende familie van ons die bij de eerste 2 ook gekraamd heeft. En dat was zó fijn (oke bij nr 2 vond ik de volledige uren niet zozeer nodig) dus ik kan me niet voorstellen dat het te veel zou zijn 🤭
20 uur geleden
Reactie op Klavertjevier02
Haha o wat grappig. Hier is de kraamverzorgende familie van ons die bij de ...
Zal denk ik anders zijn als je de kraamverzorgende kent. Ik kende de mijne nog niet en het kostte echt heel veel energie.
De zorg was ook gericht op de kindjes, dus het bed afhalen en een stofzuiger door het huis halen mocht al niet. Ik had liever zorg gericht op m’n huishouden destijds dan op de kindjes. Die waren zo lief en zoet.
Het ligt er heel erg aan op welke termijn je kindjes geboren worden en wanneer ze mee naar huis mogen. Ik kan me wel goed voorstellen dat je er meer bij geholpen bent als je binnen 48u weer op straat staat om naar huis te gaan. De uren kraamzorg beginnen wel al te lopen na de geboorte. Dus als ze 2 dagen in het ziekenhuis liggen, gaat dat wel af van je totaal aantal uren. Volgens mij was dat tussen de 60-70 uur met een tweeling.