21 Reacties

één jaar geleden

wauww geen 3ling moeder hier maar een tweeling en vond dat al enorm schrikken. ik wil je een hele fijne zwangerschap wensen 🥳

één jaar geleden

Wauw! Gefeliciteerd! Hier maar 1 kindje, maar ik vind op istagram het volgen van 3ling mama's geweldig! Vooral drielingmamajulia vind ik erg leuk, drie meisjes van 44 weken nu. Maar ook katinka.drielingmama.van.4 is erg leuk. Die zijn nog wat kleiner 😊

één jaar geleden

Gefeliciteerd! Ben zelf zwanger van een tweeling. Maar misschien een leuke volgtip op instagram: drielingmamajulia ze is vorig jaar bevallen van 3 meiden en je kunt haar verhalen en ervaringen allemaal teruglezen. Leuk geschreven, gewoon eerlijk en nuchter. Veel succes met je zwangerschap.

één jaar geleden

Wat leukkk gefeliciteerd 🎉😍 geen tips sorry heb een tweeling. Heb wel in het ziekenhuis iemand ontmoet die een tweeling

één jaar geleden

Wow gefeliciteerd! Hoe weet je dat het eeneiige is? Ergens lijkt het onwijs gaaf maar als ik nu denk ik heb het al druk met 2 laat staan 3. Wel heel uniek en bijzonder geniet van de mooie momenten in deze zwangerschap 🥰

één jaar geleden

Wow gefeliciteerd! Hoe weet je dat het eeneiige is? Ergens lijkt het onwijs ...
Dankje! Ze konden bij de echo’s zien dat ze de placenta delen. Monochoriaal triamniotisch. Dus 1 buitenste en 3 binnenste vruchtzakken.

één jaar geleden

Gefeliciteerd! Ik zag je bericht ook in de Facebook groep van tweelingen! Ik denk dat je veel hebt aan insta en fb groepen. Dat had ik met een tweeling in ieder geval wel. Het is zo fijn om met andere mama’s contact te hebben. Fijne zwangerschap gewenst!!!

één jaar geleden

Gefeliciteerd! En fijn dat alles goed gaat! Ik weet zelf sinds een paar weken dat ik zwanger ben van een tweeling (monochoriaal diamniotisch) en ik herken je zorgen wat betreft TTS etc. heel erg. Ik heb wat dat betreft niet echt tips en soms kan ik het beter van me afzetten dan anders, maar ik vond het zelf fijn om er veel over te lezen. Waarschijnlijk heb je dit ook al gedaan, maar ik vond de sites van LUMC/foetaletherapie.nl en UZ Leuven erg handig. En op Netflix staat de docuserie The Surgeon's Cut, de eerste aflevering gaat over de arts die de grondlegger is van de TTS laserbehandeling. In ieder geval een hele fijn zwangerschap gewenst! :)

één jaar geleden

Hoi! Ik ben 5 augustus bevallen van een eeneiige drieling. De zwangerschap was een enorme rollercoaster met ups en downs. Natuurlijk zijn met ons ook gesprekken gevoerd over complicaties en risico’s (zoals TTS). En helaas ontstond TTS ook in week 19… ik ontdekte dit door een enorm gespannen gevoel in mijn buik. Voor de zekerheid ben ik naar het ziekenhuis gegaan voor controles. Daar ontdekten ze verschil in vruchtwater tussen baby A en C. Meteen ben ik doorverwezen naar het LUMC. Daar lag ik binnen een halfuur op de operatietafel. De laserbehandeling is helemaal goed gegaan! De volgende ochtend bij de echo zagen we drie kloppende hartjes. Tot de geboorte hebben onze meiden goed kunnen groeien op hun deel van de placenta. Vanaf week 19 heb ik volledige bed en bankrust gekregen. Vanaf week 28 lag ik opgenomen in het LUMC. Pas bij 31+6 weken werden de hartfilmpjes onregelmatiger en werd besloten tot een keizersnede. Onze wondertjes doen het nu onwijs goed! Ze leren nu uit flesjes te drinken. Het zijn de laatste loodjes! Hopelijk mogen ze snel mee naar huis. Ik wens iedereen veel geluk en kracht🍀 Het is een rollercoaster. Hopelijk brengt ons verhaal positiviteit en kracht 💪🏼 Houd moed! Je mag altijd alles vragen!

één jaar geleden

Reactie op 1994-Amber

Hoi! Ik ben 5 augustus bevallen van een eeneiige drieling. De zwangerschap ...
Hi! Ik wil je nog graag bedanken voor het delen van je verhaal! Het was echt een geruststelling dat als er iets fout gaat, er nog zoveel gedaan kan worden met de goede zorg die we hebben. Ik hoop dat jullie meiden lekker thuis zijn en het goed doen! 💞 Bij mij gaat tot nu toe alles nog bijzonder soepel, heb weinig klachten en zit nu op bijna 26 weken. De jongens groeien nog steeds boven het gemiddelde en zijn nu allemaal rond de kilo. Hoop dat ik het nog even zo vol kan houden🤞🏻

één jaar geleden

Hallo, vanaf maandag weten wij dat we een 3 eiige drieling zwanger zijn. Het was echt even schrikken. Ondanks zijn we er heel blij mee. Vandaag hebben we een gesprek gehad in het Erasmus mc. Over de risico's van de zwangerschap. Omdat wij 3 eiig zijn hebben wij gelezen dat het enige risico is op vroeg geboorte. Na ons idee stuurde de arts toch wel aan op het aborteren van 1 kindje. Hoe zijn jullie ervaringen. Wij vinden dit een hele moeilijke keuze en laten alles liever op de natuurlijke manier verlopen.

één jaar geleden

Reactie op AmberJan-Willem 02

Hallo, vanaf maandag weten wij dat we een 3 eiige drieling zwanger zijn. He ...
Gefeliciteerd! Hier een eeneiige tweeling dus geen ervaring, maar ik vind het wel heftig wat de arts voorstelt. Als er veel medische complicaties zijn maakt het de keus ook anders natuurlijk, maar je zou ook wat drielingmoeders kunnen opzoeken op Instagram om eventueel wat vragen aan te stellen: drielingmoeder_tatiana drielingmama.en.mama.wendy bijvoorbeeld.

één jaar geleden

Reactie op AmberJan-Willem 02

Hallo, vanaf maandag weten wij dat we een 3 eiige drieling zwanger zijn. He ...
Gefeliciteerd! Wij hebben ook de gehele begeleiding in het Erasmus gehad. In het eerste gesprek hebben ze het bij ons ook over de mogelijke complicaties, oa vroeggeboorte, en een mogelijke reductie gehad. Bij een eeneiige drieling heeft dat ook weer zijn complicaties en wij wilden ook liever gewoon kijken hoe het ging en pas wanneer er wat mis zou zijn ingrijpen. Ik voelde me goed en had er gewoon vertrouwen in. Bij het volgende gesprek hebben we aangegeven dat we een reductie niet als optie zagen en daarmee was het ook afgesloten. Verder hebben we de begeleiding en bevalling in het Erasmus als heel prettig ervaren.

één jaar geleden

Reactie op AmberJan-Willem 02

Hallo, vanaf maandag weten wij dat we een 3 eiige drieling zwanger zijn. He ...
Hoi! Hier ook zwanger van een 3 eiige drieling. Ook een gesprek gehad in het ziekenhuis over dat er een mogelijkheid is tot reductie, wij hebben direct aangegeven dit niet te willen en dat we vertrouwen in het verloop hebben. Vroeggeboorte zal sowieso wel voorkomen, bij alle soorten drielingen. Wij hebben aangegeven dat wij de natuur laten bepalen en dat als er wat gebeurd, dit zo is. Nu 22 weken zwanger en alles gaat nog super goed 😊 als je nog verdere vragen hebt kun je me op Instagram wel een berichtje sturen: drielingfamilie.vandam

één jaar geleden

Reactie op AmberJan-Willem 02

Hallo, vanaf maandag weten wij dat we een 3 eiige drieling zwanger zijn. He ...
Hoi, wij hebben hetzelfde meegemaakt. Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd

één jaar geleden

Aaaaah wat een bijzonder nieuws ! Gefeliciteerd! Voor alle 3ling mama's (to be): zag je bij je eerste echo gelijk 3? Ik heb er met 6 weken 2 gezien maar m'n vriend is constant ongerust of er niet 3 zijn. Is dat mogelijk haha?

één jaar geleden

Reactie op Faabgx

Aaaaah wat een bijzonder nieuws ! Gefeliciteerd! Voor alle 3ling mama's (t ...
Jaa bij ons met 6+5 direct drie zichtbaar. Drie vruchtzakjes met in ieder vruchtzakje een kloppend hartje!

2 maanden geleden

Reactie op 1994-Amber

Hoi! Ik ben 5 augustus bevallen van een eeneiige drieling. De zwangerschap ...
Hoi Amber! Kan ik met jou in contact komen? Wij hebben net afspraak in het Erasmus gehad en hebben ook een ééneiige drieling, die de placenta delen en wel eigen vruchtzakje hebben (geloof ik) zoveel informatie op ons afgekomen … ik kom graag met jou in contact met jouw ervaringen etc. Liefs, Marinthe (op Instagram marinthesoeten)

2 maanden geleden

Hoihoi. Ik hoop dat je dit berichtje nog ziet. Zou ik misschien met jou in contact kunnen komen ? Liefs xxx

2 maanden geleden

Reactie op marintt

Hoihoi. Ik hoop dat je dit berichtje nog ziet. Zou ik misschien met jou in ...
Ik heb je een berichtje gestuurd op insta!