1077 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Kaatjekato
Heel herkenbaar. Ergens fijn om te lezen dat jij dat ook hebt. Afgelopen wo ...
Ik ben ook blij dat mijn gedachten en patronen niet super vreemd zijn.
Wat je schrijft over prikkelbaar en verdrietig zijn herken ik ook zo! Een collega van me is 30 september uitgerekend, wat ook onze datum was.. ben heel blij voor haar, maar als ik haar prachtige buikje zie denk ik, dat had ik nu ook kunnen zijn..
Was je de vorige keer snel zwanger? Bij ons was het heel snel raak dus ik hoop dat we dat trucje nog een keer kunnen haha
Onze tijd komt nog wel!
2 jaar geleden
Reactie op xmoo
Jaa kan ik me zo goed voorstellen.. Denk dat die spanning enzo ook wel deel ...
Lijkt me inderdaad vreselijk als het mis zou gaan in de vakantie.. ik probeer daar maar niet teveel aan te denken. Ik las dat cortisol (stress hormoon) ook je cyclus en innesteling niet ten goede komt, dus ik probeer zo zen mogelijk te zijn. Dat wil alleen af en toe niet zo goed lukken, maar we doen ons best zeg maar
Wij hebben het er wel over gehad. Hij wilde eigenlijk snel nadat ons kindje er was alweer verder, maar ik zat toen nog met die lange nasleep. We willen het deze cyclus wel weer gaan proberen, maar zonder druk van ovulatietesten en zo. Alleen mijn temperatuur meet ik, zoals ik afgelopen keer ook hebben gedaan.
En wat de vakantie betreft, we hebben alleen een huisje geboekt en verder staat nog niks vast zodat we beide opties (zwanger of niet) kunnen open houden
2 jaar geleden
Reactie op Fryskfamke1
Ik merk dat van af mijn menstruatie ik weer enorm veel bezig ben in mijn h ...
Herkenbaar! Ik probeer mezelf geen druk op te leggen en er relaxed mee om te gaan, maar man wat is dat moeilijk af en toe.
Vooral als ik even niks te doen heb merk ik dat ik, uit gewoonte nog denk ik, met mijn hand over mijn buik aai zoals tijdens de zwangerschap. Dan steekt het verdriet toch wel weer even de kop op..
Als ik de rekentool van 24baby mag geloven dan is mijn eisprong ergens rond de 17/18/19! Zou mooi zijn als we tegelijk op gaan en alles goed blijft gaan 🤞🏻
2 jaar geleden
Pff spannende tijden hé meiden. Sinds mijn menstruatie ben ik er ineens ook weer veel meer mee bezig. Iets wat ik tot de menstruatie niet had aangezien ik geen idee had wanneer mijn lichaam er weer klaar voor was en dat beviel me eigenlijk wel haha. Hier na een avondje goede gesprekken toch de beslissing gemaakt om ons hart te volgen en gewoon lekker te blijven proberen ondanks alle eventuele rationele bezwaren/wat als'en. De belangrijkste voorwaarde de liefde voor elkaar en ons toekomstige kindje is in overvloed aanwezig en de rest vinden we ook wel weer een weg in. De kinderwens is bij ons beide zo groot dat we er toch voor willen gaan en zo wordt het ineens weer een spannende maand haha. Ik heb natuurlijk nog geen idee van mijn cyclus deze maand, net als jullie eigenlijk toch? Aangezien het voor ons allemaal de eerste maand na de MK en eerste menstruatie is. Hoe doen jullie dat? Gaan jullie gewoon uit van de cyclus voor de zwangerschap of gebruiken jullie ovulatietesten? Als ik uitga van oorspronkelijke cyclus is mijn eisprong zaterdag, nu hebben we vrijdag een concert dus die avond wordt het niks haha dus als dat klopt moeten we het van de avond(en) ervoor hebben. Ik twijfel nog een beetje of ik morgen eens ga testen om te kijken hoe hoog het lh nu is maar weet niet echt of dat voor meer druk of onzekerheid gaat zorgen.. Mijn afscheiding lijkt wat toe te nemen maar het is nog geen vruchtbaar slijm dus ben benieuwd wanneer dat gaat komen...
2 jaar geleden
Reactie op Fryskfamke1
Versta je wel. Gelukkig nog niet teveel tijd gehad hierover na te denken maar hier zou eisprong rond 14juni moeten zijn.
2 jaar geleden
Reactie op xmoo
Pff spannende tijden hé meiden. Sinds mijn menstruatie ben ik er ineens ook ...
Mijn eisprong bekijk ik hetzelfde als voor de miskraam. Dit omdat ik dus ook femara terug neem (zoals clomid) ik veronderstel dus ook dat de sprong terug 2 weken na start menstruatie gaat zijn ongeveer.
2 jaar geleden
Reactie op IlseEich
Kan me voorstellen dat jullie het dan gelijk weer willen proberen. Ik ga he ...
Dank u ☺️
2 jaar geleden
Helaas moet ik me ook aansluiten.
24 maart (op de verjaardag van mijn vriend) miskraam gehad van onze 1e zwangerschap. Naar schatting was ik 4 tot 6 weken in verwachting.
Nu ronde 3 en ik merk dat mijn teleurstelling steeds groter wordt iedere keer bij m'n ongesteldheid.
Zijn pas sinds januari bezig dus mag opzich nog niet heel erg klagen.
We weten nu dat het mogelijk is om zwanger te raken tenminste!
Heb er af en toe echt nog veel moeite mee. Bijv pas met moederdag.
Of soms als ik in bad lig en een bepaald liedje hoor oid.
Hebben jullie dit ook?
Dacht eerst dat het wat overdreven was of door de hormonen kwam maar merk nu toch echt dat ik er behoefte aan heb om over te praten ofzo?
2 jaar geleden
Reactie op EricaHeij96
24 maart (op de verjaardag van mijn vrien ...
Heel herkenbaar alleen heb k het met dat k vaak denk oh ik was nu zoveel weken of we zouden nu het geslacht weten deze week.
Elke maand dat we ongesteld worden is een maand teveel als je zo graag wilt!
2 jaar geleden
Reactie op Mellie
Heel herkenbaar alleen heb k het met dat k vaak denk oh ik was nu zoveel we ...
Jaa precies dat heb ik ook !
2 jaar geleden
Reactie op EricaHeij96
Het is zeker niet abnormaal. Vanaf dag 1 dat je samen beslist om voor een kindje te gaan begin je te dromen en te verlangen. Het moment dat je die positieve test in je handen hebt zit je op een roze wolk. Of je nu 1 maand of 1 jaar aan het proberen bent, het geluk dat je dit moment voelt is bij iedereen even groot. Jammer genoeg is het verlies dat je erna kan meemaken ook even groot als dit nu op 6 weken of 12 weken of … is. Spreken moet je zeker doen als je daar nood aan hebt. Ik heb een zwangere collega die wist dat ik al lang aan het proberen was voor zij ineens kwam met de positieve test. Die nu ook weet dat ik jammer genoeg een miskraam gehad heb. En zij durft haar geluk of zelf geboortekaartje nu niet delen met mij om mij te besparen. Ieder is daar uiteraard anders is maar ik heb liever dat ze nog steeds evenveel met me spreekt over haar zwangerschap en wij nog steeds evengoed overeenkomen dan dat ze mij bespaart. Het zorgt ervoor (hoe zuur soms ook) dat ik mij bewust ben dat er ook positieve verlopen bestaan. Dat een zwangerschap niet enkel bestaat uit angst maar ook uit geluk. En het blijft mij te doen hopen dat ik ook binnenkort terug dat geluk mag meemaken.
2 jaar geleden
Reactie op IlseEich
Hoe gaan jullie nu trouwens om met spanning en zo? Ik merk dat ik erg in mi ...
Dit herken ik zo! Ik denk nu bijv. ook. Als ik deze ronde zwanger zou raken, dan ben ik tijdens onze vakantie net niet beroerd meer denk ik. En kunnen we het na de vakantie vertellen.
Of, wij zijn nog aan het klussen in ons huis, als we nu zorgen dat we de komende weken alles af hebben, heb ik 9 zorgeloze maanden.
En dat terwijl ik helemaal niet weet of het raak is deze ronde🙈
2 jaar geleden
Reactie op Fryskfamke1
Ik zit nu in mijn vruchtbare dagen...merk dat ik er dan gelijk weer ontzettend veel mee bezig ben en idd soms echt te veel. Echt van, het moet nu echt lukken, want anders zijn we volgend jaar maart nog steeds geen ouders. Zeg het niet tegen mijn man, want wil voor hem de druk niet opvoeren tijdens de seks om te presteren. Maar merk aan hem dat hij het nu ook echt heel graag wil, terwijl hij voordat ik zwanger werd er nog niet echt mee bezig was en er niet veel moeite voor deed.
Gisteravond stelde hij zelf voor om nog even seks te hebben...want je bent nu vruchtbaar dus dit is onze kans🙈 wel fijn om te merken dat hij het nu ook echt heel graag wil!!
2 jaar geleden
Reactie op xmoo
Pff spannende tijden hé meiden. Sinds mijn menstruatie ben ik er ineens ook ...
Ik ben inmiddels al de 3de ronde na de miskraam. Al reken ik de 1ste ronde niet mee, dat was voor mijn eerste menstruatie. Dus nu 1 cyclus verder eigenlijk. Heb inmiddels de controle weer een beetje terug! Maar o zo spannend.
Idd doen wat voor jullie goed voelt! En zo te lezen is het belangrijkste aanwezig voor jullie kindje! Namelijk heel veel liefde!!❤️
Ben benieuwd wanneer je piek is! Hopelijk raak voor je deze maand!!
2 jaar geleden
Reactie op EricaHeij96
Welkom! Wat moet dat verdrietig zijn geweest!
Praten is idd echt heel belangrijk! Voor mij ook een manier om te verwerken!! En soms steekt het verdriet idd de kop op, dat heb ik ook nog steeds! Mijn miskraam was 25 maart, dus echt een dag na elkaar.
Wanneer is nu je nod??
2 jaar geleden
Reactie op Agat
Over mijn buik aaien, doe ik ook! Snachts lig ik nog steeds met mijn hand o ...
Pfff ja, dan begin je al verdrietig en dan moet je de rest van de dag nog doorkomen 🥺
Ik had vandaag een dip-dag. Iedereen om me heen leek ook wat chagrijnig en ben daar nu best gevoelig voor merk ik. Voelt ook alsof ik het even wat rustiger aan moet doen, werk sinds vorige week weer fulltime maar voelt toch s te veel