10 Reacties
vorig jaar
Wat een bizar einde van je zwangerschap! Heel veel sterkte!! 🫶🏻
Ikzelf kreeg vorige week te horen dat ik dikke pech had. En dacht dat mijn verhaal al heftig was. M'n miskraam startte afgelopen donderdag ook met heel veel bloedverlies en stolsels, zoveel dat we naar het zh moesten. Daar een echo gehad en er is wat zwangerschapsweefsel weggehaald (zonder medicatie/curretage maar met een eendenbek) en 2u daarna stabiliseerde het bloedverlies. Klachten waren een lage bloeddruk en overgeven en tegen flauwvallen aan zitten. Vond dit echt zwaar. Maar wens jou ook heel veel sterkte!! En een goed herstel, lichamelijk én mentaal...
vorig jaar
Reactie op Ons eerste wondertje
Wat een bizar einde van je zwangerschap! Heel veel sterkte!! 🫶🏻
Ikzelf k ...
Hier zojuist vanavond het zelfde mee gemaakt ….
Zaterdag pillen ingenomen vanalles verloren pijn en bloed verlies nam af tot vandaag …mega veel bloed verloren en krampen heel heftig … ook het weefsel weg gehaald met de hand het vruchtje zat bij mij vast en kon er niet uit … vandaar de pijn !
vorig jaar
Hi! Veel sterkte! Ik heb een maand geleden een miskraam gehad, vruchtje kwam vast te zitten en uiteindelijk ook 2liter bloed verloren, curettage , bloedtransfusie en veel vocht gehad en ijzer pillen voorgeschreven gekregen.
Wij hebben dezelfde vragen als jij gesteld aan de gynaecoloog die me een curettage heeft gegeven. Zij zei, in mijn geval, dat het geen effect hoeft te hebben op de vruchtbaarheid. Ook niet ondanks de curettage omdat ze niet echt in m’n baarmoeder geweest zijn, enkel in m’n baarmoedermond en het er toen zo uit konden halen.
Ze zei ook; geef je lijf ruimte om te herstellen en ga deze eerste cyclus niet proberen opnieuw zwanger te worden, dat kan je lijf nog niet aan. Zodra je cyclus herstelt is mag je weer proberen en ben je even vruchtbaar als voorheen. Ik ben sinds zaterdag ongesteld dus blij dat mn cyclus zo snel alweer terug is.
Uiteindelijk valt het herstel (nu in week 5) me best zwaar, de eerste week was echt het heftigst maar het is heel confronterend hoeveel last je kunt hebben van het bloedverlies en de bloedarmoede. Ik werk vanuit huis, 2u per dag om iets te doen te hebben, anders werd ik gillend gek. Heel rustig aan doen en echt de tijd nemen om te herstellen!
vorig jaar
Wat een rollercoaster moet dat geweest zijn. Heel veel sterkte met het verlies van de zwangerschap en deze heftige ervaring.
Ik heb inmiddels al ruim drie jaar geleden iets soortgelijks meegemaakt. Zeer ruim bloedverlies bij een vroege miskraam, onwel geraakt, ambulance, erg lage bloeddruk, spoedcurettage. Met een laag hb en ijzertabletten uiteindelijk weer naar huis.
Drie maanden na deze miskraam werd ik opnieuw zwanger van mijn inmiddels twee jaar oude dochtertje. En inmiddels heb ik er ook nog een zoontje bij van nu 6 maanden.
Deze ervaring hoeft dus niks te betekenen voor eventuele volgende zwangerschappen.