579 Reacties

één jaar geleden

Is ook heerlijk, babymassage. Zo fijn met die kleintjes 🥰. Emma geniet ook echt van het badje, echt elke keer een feestje om te doen. Succes morgen bij het cb! Hopelijk hebben ze alle antwoorden op je vragen 😉. Haha, ik had ook al een beetje het gevoel dat ik niet de enige ben idd. Lees het ook meer. Maar vind ook echt dat de ontwikkeling ook hard gaat, ze is zoveel aan het kletsen en lachen. Ik herken het niet direct van Luuk en Roos. Maar meer wat jij zegt: echt gewoon al vergeten. Luuk en vooral Roos waren allebei slechte slapers. Wel makkelijk inslapen, maar doorslapen was er echt niet bij de eerste paar jaar. Argh.. telefoon aan tafel is echt een no-go en al helemaal niet als je ergens anders zit 🤓. Groot gelijk dat je hem even op zn plek hebt gezet. Haha, girls first! Typisch van je vriendin. Je zou er bijna iets achter zoeken, maar waarschijnlijk is het helemaal niet zo bewust als hoe het overkomt. Hopelijk heeft ze weer beeld als de decembermaand voorbij is.

één jaar geleden

Heerlijk dat Emma er ook zo van geniet. Heb je ook een groot bad in huis? Ik heb een bad matrasje voor Julia zodat ze met Emily in het grote bad kan. Echt heel handig. De ontwikkeling gaat idd heel hard. Alsof ze met de dag wijzer worden. Ook wel gek voelt het soms vind ik, omdat ik nu weet dat we al deze eerste keren nu echt voor het laatst mee maken. Pittig zeg dat Luuk en Roos zo lang niet door sliepen de eerste jaren. Hoe heb je dat overleefd?!🤣 Hoop dat Emma een betere slaper wordt. Overigens niet de eerste keer dat m'n vriendin zo doet. Als er iets in haar leven speelt heeft ze geen oog meer voor anderen. Dus vandaar dat ik er ook nu geen energie meer in steek.

één jaar geleden

Wij hebben ook een groot bad idd, alleen heeft Roos waterwratjes en is besmettelijk als ze open gaan. Dus wil Emma liever niet bij haar in bad stoppen, al lijkt het wel minder te worden nu. Kinderen zouden het allemaal geweldig vinden denk ik. Eens kijken wat zo'n bad matrasje is 😉. Reageren Julia en Loran ook zo op jullie meiden? Emma wordt (meestal) heel enthousiast als hun ermee bezig zijn 😂. Dat vind ik ook JJ. Aan de ene kant kan de babytijd met de bekende huiluurtjes en slapeloze nachten me niet snel genoeg voorbij gaan. Aan de andere kant kan ik alleen maar denken: Stop. De. Tijd. Blijf nog lang klein en zo knuffel achtig en laat me elke keer smelten van je lachjes 🥰. Geen idee hoe ik dat heb overleefd 🤣. Je went toch echt aan weinig slaap 😅. Collega zat een keer te klagen dat ze maar 5 uur had geslapen omdat ze de ene dag een avonddienst had en de volgende dag een vroege. Ik kon alleen maar denken: wauw, 5 uur onafgebroken slapen 😅😂. Zeker Roos was echt vaak wakker. Luuk had vooral heel veel jeuk, omdat hij geregeld van top tot teen onder de eczeem zat. Maar Roos spande de kroon. Daarom lag die op een gegeven moment bijna elke nacht bij ons. Dan kon ik ook slapen. Nu slapen ze allebei heel goed. Sporadisch nog bij ons. Emma doet vannacht ook maar weer een dotje 🤪🤓🙈

één jaar geleden

Ik kan het allemaal even niet meer bijhouden hoor 😅 Als je dan even wat minder tijd hebt loop je meteen zo achter hè. Maar even een ego post dan 🤭 De verjaardag in Wildlands was erg leuk. We hebben van 11 tot 17 uur rondgelopen en hebben daarna nog in het restaurantje gegeten. Ik moest nog voeden dus heb m'n burger uiteindelijk koud opgegeten. Tja, uit eten met een baby 😅 Loran heeft het prima uitgehouden. Hij houdt alleen niet zo van stilstaan, dan begint ie al snel te huilen. Maar al met al heeft ie zich keurig gedragen. Lekker warm ingepakt, want het was koud! Ik heb het ook goed volgehouden gelukkig, geen last gehad na die tijd 😀 Ons kraambezoek is ook zo'n beetje voorbij. Er komt zo nog een collega en vrijdag iemand uit het orkest. Ik verwacht onze dirigent nog en nog een oom en tante van m'n man. Dat zal het wel zo'n beetje zijn. Wat heerlijk als je 's nachts al een beetje kunt slapen zeg. Pff, hier is het nog elke 3 uur drinken. En hij heeft vaak een huilmoment dat gewoon 2 uur duurt. Dan heeft ie krampjes. Vannacht van half 3 tot half 5. Ik hoop wel dat het slapen snel wat beter gaat, lijkt me anders bijna niet te doen met werken. Romée sliep op deze leeftijd al 6 tot 7 uur achter elkaar 's nachts! Overdag wil Loran ook vooral bij 1 van ons slapen. Heel af en toe maakt hij een lange ruk in de box, maar das niet vaak hoor.. Ik wil binnenkort ook es naar een lactatiekundige omdat hij toch best veel geluid maakt met drinken. Misschien is het toch een te kort tongriempje en drinkt ie daardoor minder in 1x? Geen idee hoor. Ik wil hem vanavond es een volle fles afgekolfde melk geven voor het slapen, dan weet ik zeker dat ie veel geeft gehad. Kijken of ie dan meer uren slaapt. Romée is vandaag voor het laatst bij haar huidige opvang, zo jammer! Dan eerst vakantie en daarna echt naar school 😊

één jaar geleden

Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad Kaatje! Het lot van een borstvoedende moeder die net eten heeft besteld idd 🤣🤣. Hier zijn de nachten ook nog zoals bij jou hoor Kaatje. Als Emma redelijk snel gaat slapen als ik naar bed ga, dan zijn de voedingstijden 22/23u-3u-6u. Sporadisch eens een keer wat langer, maar dit is het meestal. Lastig dat Loran zo'n lang nachtelijk huilmoment heeft... zou het tongriempje ook zeker eens na laten kijken. Emma maakt ook zelden nog dat persende en kreunende geluid in haar slaap. Merk wel dat het aanleggen nog niet helemaal goed gaat, maar dat komt denk ik ook omdat ze het niet anders gewend is.

één jaar geleden

Reactie op Sien1986

Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad Kaatje! Het lot van een borstvoede ...
Fijn dat het herkenbaar is. Ik lees op het forum al heel veel verhalen van baby's die doorslapen. FRUSTRATIE!! 🤭Wat het nog erger maakt is dat Romée op deze leeftijd dus al langer sliep, waardoor je dus weet dat het in theorie best kan. Maar meneer is gewoon een zuipschuit 😜 Vanmiddag even naar een bijeenkomst van het werk geweest, mijn leidinggevende gaat met pensioen. Veeeeeel te druk natuurlijk. Gelukkig moest ik Romée van de opvang halen (we hebben 1 auto) en had ik een excuus om na ruim een uur weer te gaan. In januari gaan we nog een keer met het secretariaat eten, dan neem ik dan wel uitgebreid afscheid denk ik dan maar.

één jaar geleden

Kan de lactatiekundige niet nog een keer meekijken bij het aanleggen? Dat je een nieuwe techniek moet leren met Emma?

één jaar geleden

@sien: het matrasje wat ik heb is van Domoo. Julia reageert sinds ze haar sprongetje heeft gehad ook heel enthousiast op ons. Alleen Emily komt altijd direct heel dichtbij en dat vindt ze maar niks haha. Dan kijkt ze echt met zo'n blik van 'ga weg, je bederft m'n uitzicht'. Wel heel leuk om te zien kan ik me zo voorstellen dat Emma zo blij van ze wordt. Dat idd, blijf nog lang klein en knuffelachtig. Nu willen ze nog knuffelen haha. Ach wat sneu dat Luuk zo'n jeuk had. Is dat over gegaan? Echt heel vermoeiend zeg zo weinig slaap per nacht. 5 uur achter elkaar was de hemel geweest 🤣 Emma slaapt ook beter bij jullie in bed? @Kaatje: Wat zijn jullie nog lekker lang gebleven in Wildlands en fijn om te lezen dat het goed is gegaan. Wel jammer van de koude hamburger haha. Julia gaat ook huilen als we stilstaan met de kinderwagen. Helpt bij Loran een beetje heen en weer schudden met de wagen? Klinkt ook als erg pittige nachten zeg. Heel vermoeiend, zeker als je weer begint met werken. Emily was ook vanaf het begin al zo'n goede slaper, net als Romée. Heerlijk! Dus het kan idd wel 😉 Hoe ging het nadat hij een flesje gekolfde melk had gekregen? Echt weer een tijdperk afgesloten voor Romée. Vond ze het zelf ook jammer om te gaan? En zijn de rest van de wendagen nog goed gegaan? Herken dat zo dat je nog niet tegen de drukte kan. Gisteren even de stad in geweest en was doodop toen ik thuis kwam. Lijkt wel alsof alles extra binnenkomt nu. Voelt dat bij jou ook zo Kaatje? Nog even over Julia. Durf bijna niet te zeggen dat ze al 2 nachten heeft doorgeslapen🙈 Daarintegen was ze gisteren ook nagenoeg de hele dag wakker. Gewoon niet gaan slapen. Vind dat wel lastig hoor. We zijn gisteren naar het cb geweest en die vond ook dat ze wel erg lang wakker is in de namiddag en avond. Maarja je kan moeilijk dr ogen dicht plakken. Ze buigt ietsje af qua gewicht en groei en mogen nu wat meer voeding per keer gaan geven, als ze het wilt. Ze weegt nu 4275 gram en is 55 cm. Het kan zijn dat we nog over moeten stappen op volledig koemelkvrije voeding omdat ze benauwd blijft en vol slijm zit. Maar dat bespreken we begin januari met de huisarts. En... eindelijk is mijn ketting klaar. Het middelste steentje staat voor de miskraam van vorig jaar.

één jaar geleden

O wauw, wat mooi JJ! Ik ga toch ook eens zo'n mooi sieraad laten maken en dan zorgen dat ekster Roos er niet bij kan komen om hem te pikken 🤣. Heel erg mooi, ook met dat steentje erbij ❤️! Is je beeldje ook mooi geworden? Vond het gisteren ook wel grappig om te zien dat ze Luuk en Roos ook echt herkent. Er kwam een vriendinnetje van Roos spelen en die zat ze echt aan te kijken van: jou ken ik niet 😆. En bij Roos gelijk een big smile. Luuk zn eczeem is nagenoeg weg idd, hij had het toen zo erg. Vooral in zn gezicht. Emma slaapt zeker beter bij ons, maar dan rol ik haar ook van mij af in het matras. Dan valt het volgens mij niet zo op voor haar ipv weer terug in haar eigen wieg 😂. O wauw, wat fijn dat Julia al 2 nachten door heeft geslapen!! Heerlijk toch! Dan slaapt ze vanaf de avondvoeding tot? Maar heel lastig idd als ze overdag niet wilt slapen, dan kun je ook gelijk niks doen. Want ze wil dan waarschijnlijk ook niet lekker chillen in de box 😉? Drinkt ze nu wel beter haar flessen leeg? Anders heeft meer voeding ook weinig zin denk ik 🤭. Is de voeding die je nu geeft nog niet helemaal melkvrij? Ik ben er duidelijk niet in thuis 🙈. Hier nog een snel overprikkelde moeder 🙋🏼‍♀️. Dat stoeikwartier met papa is al way too much 🫣.

één jaar geleden

Hier miss no-neck met grote zus

één jaar geleden

Reactie op Sien1986

O wauw, wat mooi JJ! Ik ga toch ook eens zo'n mooi sieraad laten maken en d ...
Ahhh wat een lieve foto, met of zonder nek haha! Heel leuk dat ze Roos en Luuk ook zo herkend. Nooit achter gekomen waar het eczeem door kwam? Baby's voelen het meteen he😅 zodra je je omdraait of de kamer uit loopt is het van 'waar denk jij heen te gaan'. Dat was zeker niet slecht, deze nachten. Ze sliep vanaf een uur of 10 á 11 tot 5 á 6 uur. Ik kom alleen zelf niet meer goed in slaap na de ochtend voeding. Om 7u gaat de wekker weer voor Emily dus als ik net in diepe slaap ben schrik ik wakker. Dus ben nog steeds moe haha. Meestal wilt ze dan ook niet in de box. Ze is snel ontevreden. Hoe doe jij het nu combinatie huishouden met de kinderen? Merk dat de boel echt versloft maar heb ook niet de zin en energie om echt flink te boenen. De meeste tijd gaan de flesjes gewoon leeg. Maar van de 150 flesjes die ik nu heb gemaakt drinkt ze 120 op, dus heeft idd geen zin nog om meer voeding te geven. Ze heeft nu melk met geknipte eiwitten dus dan zit er nog wel wat koemelk in. Haha bij jullie wordt er dus ook nog niet veel gestoeid dan? We hebben het nog maar 1x gedaan. Dag erna ongesteld geworden dus ben voorlopig er weer even vanaf hahaha🤣 Dank je! Ben ook erg blij met m'n ketting. Zou ook zeker eens gaan kijken voor een mooi baarcadeau😉

één jaar geleden

Luuk reageerde altijd op van alles; wasmiddel, douchegel, verschillende eetproducten. Heeft ook een paar jaar gluten, melk en sojavrij gegeten. Ook een uitdaging kan ik je zeggen 😉. Gelukkig ging soja al snel wel weer goed. Nu heeft hij daar gelukkig geen last meer van, al is de diabetes nu de nieuwe uitdaging 😉. Ze voelen het idd meteen! Heb ook het gevoel dat ze bij vader niet zo te troosten is, maar goed.. daar hebben we het ook zelf naar gemaakt gezien hij vaak weg is en ik alle zorg op me neem 😉. Wat goed van Julia zeg! 🙌 Hopelijk houdt ze dat vol zo. Lastig als ze zo ontevreden is dan. Ik zit ook weer met een brompotje in de bank. Huishouden doen is nou ja... gewoon niet te doen. Soms gaat het een paar dagen hartstikke goed en kan ik gewoon stofzuigen en alles. Maar de afgelopen dagen ben ik al blij als ik de ontbijtspullen heb opgeruimd voordat de kinderen uit school komen. De was lukt me nog redelijk om bij te houden. Afgelopen weken wel heel veel hulp van mn moeder gehad, die nam ook vaak de was mee. Heaven! Maar dan voelde ik me ook weer schuldig en bezwaard naar haar toe, dus probeer het zelf te doen. Hahaha, ik bedoelde eigenlijk het stoeikwartiertje van de kinderen en papa samen 🤣. Dan is het een hoop gegil en gekrijs (van plezier), maar gaat zo hard en na een hele dag kan ik dat echt niet handelen 🙈. Dat andere stoeipartijtje is er hier nog niet van gekomen. Stoorzender Emma laat me niet met rust als we op bed liggen 😉. Ben benieuwd of het nog in 2022 gaat gebeuren 🤣

één jaar geleden

Ohhh zo'n stoeimoment haha🤣🙈 oeps. Dat snap ik wel dat je daar last van hebt. Ik zou voor de andere stoeipartij een deal maken, als papa in '22 nog een luier verschoond is hij de eerste in '23 die aandacht krijgt😅 Al lijkt me dat ook echt geen doen met een baby naast je🤭 Moet zeggen dat ik het ook niet echt had gemist. Dan heeft Luuk toch ook wel flink wat allergieën (gehad). Lijkt me behoorlijk lastig om zoveel producten te moeten vermijden. Hoe ga je het met kerst aanpakken bij Luuk met al die zoetigheden? Ze kunnen er wat van, die meiden. Hebben nu al een eigen wil🙈 Julia vandaag weer wakker geweest vanaf 9 uur tot half 5, met 1x 30 minuten geslapen. Als ze maar rechtop wordt gehouden of op ons ligt is het goed. Het cb raadde gisteren aan om op haar buik te laten slapen omdat ze op ons ook op haar buik ligt. Ik vind dat doodeng. Toch geprobeerd op het voedingskussen met een hoes eromheen. Om half 5 in slaap gevallen en ze slaapt nu nog. Ein-de-lijk! Maar vannacht gaat ze toch maar mooi op rug. Ze krijgt ook aan 1 kant een plat hoofdje dus daarvoor is op haar buik wel fijn. Ligt ze op de andere kant. Super fijn dat je moeder bijspringt. Probeer je schuldgevoel opzij te zetten als ze het zelf aanbiedt. Ze zeggen niet voor niets "it takes a village to raise a child". Gisteren nog super m'n best gedaan voor de kerstlunch op school. Laat Emily verdorie die broodtrommel mét inhoud in haar tas zitten😡 Kon dus alles weggooien. M'n pa had het nog gezegd toen hij haar vanochtend weg bracht 'Moet de trommel er niet al uit?' 'Nee opa, dat moet altijd straks pas'. Bij de normale lunch is dat ook zo. Nu dus niet😏

één jaar geleden

En ik ben dus zo'n moeder die nooit helpt op school. Dus ik dacht ik zet me ook eens in haha, vergeet m'n kind het 😆

één jaar geleden

Reactie op JJ-88

Gelukkig zeg! Fijn dat het zo meeviel. Wel balen dat je spruw hebt. Bij Bow ...
Bowie geen klachten gelukkig! 🥰

één jaar geleden

Hahaha, nou.. sta je dan met je goede gedrag 🤓. Had ze dan ook niks gegeten? Al zal Emily daar dus weinig last van hebben gehad als die ook toe komt met een kruimel per dag 🫣. Haha, ik mistte het stoeimoment wel totdat Luuk opgenomen werd in het zkh. Sindsdien ben ik voor mijn gevoel alleen maar met de kinderen bezig. Ben ik geen koolhydraten aan het tellen, dan probeer ik weer een hypo op te lossen en anders is er wel een baby die om aandacht vraagt. Nu heb ik er ook weinig behoefte aan en mijn man dringt ook niet echt aan. Die heeft het ook gewoon te druk gehad. Na morgen heeft hij ook 3 weken vrij 😊. Gelukkig is Luuk geen zoetekouw, maar alsnog is een kerstmaaltijd natuurlijk rijk aan koolhydraten die zn suikers lekker omhoog gooien. Vandaag nog over gehad met de diabetesverpleegkundige, maar ze zei al dat ik er rekening mee moest houden dat hij sowieso te hoog uit gaat komen en dat dat voor die ene (of 2) dagen ook echt geen ramp is. Dus probeer het maar een beetje los te laten en proberen goed te gokken wat hij ongeveer binnen krijgt aan koolhydraten, zodat hij wel ongeveer genoeg insuline binnen gaat krijgen 😅. Het scheelt zoveel dat hij die sensor heeft, als we tijdens de gourmet zien dat hij de pan uit vliegt, dan kunnen we hem ook wat extra geven 🙃. Als ze goed slaapt op haar buik zou ik dat overdag zeker proberen. Misschien moet ik dat ook eens doen, bij mij slaapt ze ook altijd op haar buik op mij 😅. Hopelijk slaapt ze vannacht weer lekker door 🙏. Had me vanochtend nog verslapen. Emma had me van 1 tot 5u bezig gehouden (met wat hazenslaapjes tussendoor). Mn wekker ging om 6:15u, dan geef ik Emma normaal een droomvoeding en slaapt zij verder in ons bed en heb ik tijd om de andere 2 klaar te maken voor school. Maar nu was ik dus zelf in slaap gevallen, wekker uit gezet in mn slaap Werd na half 8 wakker, ging ik naar beneden, zitten ze echt heerlijk te spelen samen 🤣. Echt in een mega turbo klaar gestoomd voor school, om kwart over 8 zaten ze op de fiets en had ik Emma ook nog gevoed. Die had natuurlijk dr droomvoeding gemist 🤪. Slecht begin van de dag 🙈

één jaar geleden

Haha, relaxte start van de dag Sien! 🤭🤭 Heb je nog snel voor elkaar gekregen. En dan heb je er vaak de hele dag last van hè 😅 Wat een gedoe met die kerstlunches op school. Daar moet ik dus volgend jaar ook aan geloven. En aan speelafspraken, feestjes.. Dat lijkt me dus echt vreselijk 😆 Wat een lichtgewichtje is Julia nog zeg, heerlijk! Meneer hier woog met 9 weken al 5930 gram bij een lengte van 56,5 cm. Nou zijn jongens volgens mij sowieso snel zwaarder en forser. Romée was echt veel fijner gebouwd. Oh, dat nog geen zin hebben in activiteiten met manlief herken ik. Echt een libido van -1000 hier hoor. En dat gerochel van Loran naast ons helpt ook niet mee in de feestvreugde 😂 Ik heb nu 2x toegegeven, maar niet echt met overtuiging, haha! Plus ik vind dat gedoe met condooms echt waardeloos 🤭 Wat een rotnacht trouwens Sien, van 1 tot 5 bezig geweest. Pfff. Dan ben je toch echt gesloopt! Hier ging het vannacht eindelijk goed, we gaan zo meemaken hoe deze nacht wordt 😁

één jaar geleden

Ik was ook trots op mezelf dat het was gelukt 🤭. Scheelt wel dat ik de broodtrommels de avond ervoor al klaar maak, anders had ik het niet gered 😉. Ja, welkom in de schoolmoederwereld 😂. Hier valt het heel erg mee met de playdates hoor, hier vinden ze het vaak fijn om gewoon thuis te zijn na school. Denk dat ze eens in de 2 wk afspreken ofzo. Gaan jullie tussendoor nog wegen? Heb 10 januari weer een afspraak bij het cb, maar heb zelf zoiets van: als ze tevreden is, dan zal het wel goed zijn 😅. Rotnacht idd, maar so far so good hier. Kan nu alleen zelf de slaap niet vatten. Why????!!! 😵‍💫

één jaar geleden

@Toetje: Fijn dat Bowie geen last heeft van de spruw. Is het bij jou nog pijnlijk? En hoe gaat het verder met je? @Sien: Ze had uiteraard vooral de zoete dingen op 😆 dus iig iets meer gegeten dan een kruimel haha. Lijkt me heel logisch ook dat je alleen maar met de kinderen bezig bent. Je man is veel werken, Luuk brengt extra zorgen met zich mee, Emma die nog veel zorg nodig heeft. En daarnaast is er misschien ook geen ruimte in je hoofd? Wel heel fijn dat jullie de komende weken samen vrij zijn. Hopelijk kan je dan een keer blijven liggen 's ochtends. Zo te lezen komt dat wel goed tijdens het kerstdiner met Luuk z'n suiker. Echt handig dat je met die sensor hem goed in de gaten kunt houden. Ben je niet de hele dag moe geweest na zo'n slecht begin? Wel knap dat je het gewoon voor elkaar kreeg! @Kaatje: Ik zag daar ook erg tegenop. Vooral de eerste keren op het plein waar niemand wat tegen je zegt en er allemaal groepjes moeders staan vond ik heel ongemakkelijk. Voelde als de eerste keer naar de brugklas😆 Emily heeft nog geen playdates gehad met klasgenootjes. Ze vindt het nog eng om ergens zonder mij te gaan spelen en haar vriendjes uit de klas hebben dit dus ook. Vaak zijn ze ook gewoon te moe. Ze is 1x uitgenodigd voor een kinderfeestje maar toen waren we op vakantie. Waarschijnlijk wordt het eerste kinderfeestje die van haar zelf in maart. Dat organiseren vind ik dus ook niks 😅 en ik ben dus zo'n moeder die weinig op school is dus dan ontloop je ook wel veel van dit gedoe🤭 Blijkbaar geven de kindjes (dus de moeders) ook kerstkaartjes aan elkaar. Heb alleen voor de juffen en een vriendinnetje een kaartje gemaakt met Emily. Dit mag ze dan weer niet in de klas uitdelen want dan is het sneu als een ander kindje niks krijgt, net als met uitnodigingen voor feestjes. Dat moet dan buiten het zicht van de klas 🥴 Bij jou gebeurd er dus ook nog niet veel tussen de lakens haha. Toch maar aan de definitieve anticonceptie dan? 😉 Wat een verschil is Loran dan met Julia! Ik ga nu pas maatje 50 opruimen 😯 al is maatje 56 nog steeds ruim aan haar middel, maar voor de lengte heeft ze het nodig.

één jaar geleden

Ik denk dat ik in januari nog wel even ga wegen met Julia maar alleen omdat ze nu wat afboog.