23 Reacties
3 dagen geleden
Heyy, heel veel sterkte!
Ik heb zelf ook 4 miskramen achter de rug. 1 Voor mijn dochter geboren werdt toen was ik 9weken zwanger. Na mijn dochter heb ik 3 keer vroege miskramen gehad.
Bij mij is er alleen bloedonderzoek gedaan waarbij er niks uit is gekomen en is er ook tegen mij gezegd dat het pure toeval is en dat ik het moet blijven proberen. Maar ja je baald er van en hebt het gevoel dat het nooit goed komt na 3x. Het is makkelijker gezegd dan het overleven.
Ik heb sinds een halve jaar ook de diagnose litteken Endometriose gehad door eerdere keizersnee.
3 dagen geleden
Reactie op SchitterendeFlamingo442960
Heyy, heel veel sterkte!
Ik heb zelf ook 4 miskramen achter de rug. 1 Voo ...
Hey hey! Wat naar zeg dat het bij jou ook zo vervelend is gelopen 😣 ik herken het helemaal, ik heb ook een bloedonderzoek gehad en daarbij vonden ze ook niks bijzonders 😥 je voelt je echt een beetje aan je lot overgelaten 😥 ook heel veel sterkte voor jou ❤️
2 dagen geleden
Ik heb er pas nog van gehoord, van een kennis. In Nederland willen ze het bijna niet geven, in Duitsland wel.
Een kennis van ons is na 3 miskramen nu ca. 22 weken zwanger, doordat ze dit medicijn heeft gebruikt in haar zwangerschap.ze heeft dus zelf een kliniek opgezocht die haar wilde helpen
2 dagen geleden
Reactie op Helpyou
Ik heb er pas nog van gehoord, van een kennis. In Nederland willen ze het b ...
Hey hey! Wat een mooi nieuws dat jullie kennis nu 22 weken zwanger is! Inderdaad deden ze heel moeilijk hierover! Ik heb het nu uiteindelijk wel voorgeschreven gekregen maar totaal met andere instructies… ik weet dus niet of ik het al mag/kan gebruiken? Ik ben nu 6DPO, of dat ik het pas moet gebruiken vanaf de positieve test en dan 1x per dag? Avond of Ochtend? Het is allemaal zo onduidelijk. En de drempel is best hoog om het ziekenhuis weer te bellen aangezien het al enorm aandringen was om het middel te krijgen 😓
2 dagen geleden
Het is lastig omdat dit zo per dokter en patiënt verschilt. Ik kreeg het bvb heel makkelijk mee. Maar de ene dokter zei 2 dagen na positieve ovulatietest en dan als je positieve zwangerschapstest hebt nog 2 weken. De andere zei ineens nee na de positieve test heeft geen nut meer, dat is achterhaald. En ik heb ook nog eens 3x andere dosering gekregen .. kun je misschien het ziekenhuis bellen maar dan vragen om een andere arts?
2 dagen geleden
Vanaf de menstruatie is wel heel raar. Het mag pas vanaf 3/4 DPO tot aan NOD (wel 14 dagen aanhouden) of doorgaan indien positieve zwangerschapstest. Vanaf de menstruatie al zorgt voor anticonceptie want dan houdt het je eisprong tegen. Je hebt in je natuurlijke cyclus ook geen progesteron in de foliculaire fase.
In de podcast van Nathalie Crawford wordt dit vaak uitgelegd.
Verder las ik overal dat vaginaal beter is omdat het dan al lokaal dichterbij is, dus dat zou ik doen. Wel even een inlegkruisje gebruiken!
2 dagen geleden
Reactie op ZachtmoedigeZebra239728
Hey hey! Wat een mooi nieuws dat jullie kennis nu 22 weken zwanger is! Inde ...
‘s avonds voor het slapen gaan, want je kunt er duizelig van worden. Zo diep mogelijk naar binnen steken.
Dit is mijn eerste cyclus na 2 miskramen aan de utrogestan, heb het zelf uitgedokterd 😉
2 dagen geleden
Reactie op Feniks
‘s avonds voor het slapen gaan, want je kunt er duizelig van worden. Zo die ...
Hey hey! Bedankt voor je berichtjes en de uitleg! Nou precies dit dacht ik dus ook met de menstruatie… dat kan toch helemaal niet voor je eisprong!
Ik ga het even proberen zoals jij het zegt en morgen bel ik nogmaals het ziekenhuis… het is zo vervelend!
Wat spannend deze cyclus voor jou, ik hoop dat het helpt en dat je een mooie zwangerschap mag voldragen 🍀❤️
gisteren
Reactie op Helpyou
Kijk ook op de groep op Facebook: Fertiliteit UZ Gent, veel info over het ...
Oh bedankt voor de tip! Ik ga even een kijkje nemen 🥰
gisteren
Reactie op Helpyou
Dit ziet er interessant uit, bedankt voor het delen ☺️
gisteren
Ik heb het ook al gebruikt. Ik moest drie capsules per dag opsteken vanaf 2 dagen na een positieve ovulatietest. Maar helaas is het toen ook weer een miskraam geworden op 10 weken...🥺 Bij mijn eerste zwangerschap waar we ons zoontje uit hebben moest ik ze ook gebruiken als weeremmer van mijn 28 tot 36 weken. Al goed heb ik geen last gehad van bijwerkingen.
gisteren
Reactie op AnWen
Ik heb het ook al gebruikt. Ik moest drie capsules per dag opsteken vanaf 2 ...
Hey hey! Wat fijn dat je geen last had van bijwerkingen en dat het goed werkte als weeën remmer!
Wat verdrietig dat het met 10 weken mis is gegaan met de zwangerschap erna 😥
Ik vind het ook best spannend om ermee aan de slag te gaan na zoveel tegenslagen! Ik heb het dus maar 1x per dag voorgeschreven gekregen😥 had je ook 200mg? Wij hebben verder nog geen kindje en hebben nu 4 mislukte zwangerschappen gehad voor een poging voor een eerste kindje dus het maakt het allemaal niet echt hoopvol 😥
gisteren
Ja, 3 per dag 200 mg kreeg ook mijn kennis. 600mg per dag.
Anders naar Duitsland.
Wel op eigen houtje, je wordt niet doorgestuurd.
Ook hier op baby 24 zag ik dat voorbij komen hoor, dat mensen uitwijken naar Duitsland.
Het is een particuliere kliniek. https://www.cuypers-cuypers.com/nl/
gisteren
Reactie op Helpyou
Ja, 3 per dag 200 mg kreeg ook mijn kennis. 600mg per dag.
Anders naar Dui ...
Ik zag dit ook! Ik heb contact gehad met Cuypers en Cuypers maar ze gaven aan toch nog even het een en ander met mijn eigen gynaecoloog te bespreken, mijn bmi blijkt helaas ook te hoog 😥
gisteren
Reactie op ZachtmoedigeZebra239728
Ik zag dit ook! Ik heb contact gehad met Cuypers en Cuypers maar ze gaven a ...
Wat raar. Is dat omdat je tot nu nog geen patient bent of warum zal jij weer terug naar je gynaecoloog? Ik vindt het zo erg dat je bijna met huisartsen of gynaecoloogen met schreeuwen om gehoord te worden, niet normaal
20 uur geleden
Reactie op Helpyou
Heel veel sterkte met zwanger worden, misschien wil je eigen huisarts de ex ...
Bedankt! 🍀