33 Reacties

één dag geleden

Reactie op Zonne2024

Vandaag contact gehad met de gynaecoloog om extra medicatie te krijgen. Dat ...
Jeetje wat vervelend en heftig zeg, hopelijk kun je nu beetje opgelucht ademhalen

één dag geleden

Reactie op sanshine87

Jeetje wat vervelend en heftig zeg, hopelijk kun je nu beetje opgelucht ade ...
Ja, ik ben vreselijk opgelucht dat het achter de rug is. Vond het zo moeilijk dat je er totaal geen controle over hebt en echt af moet wachten hoe je lichaam op alles reageert.

één dag geleden

Reactie op sanshine87

Ik heb twee ovulatie testen gedaan 🙈 beide geen tweede streepje dus ik den ...
Heb je ook een zwangerschapstest gedaan? Ik las ergens dat dat betrouwbaarder zou zijn dan een ovulatietest 🤷🏽‍♀️ Ik hoop dat onze cyclussen snel weer op gang komen, dan kunnen we weer vooruit kijken 😊

één dag geleden

Reactie op Zonne2024

Wat fijn en heftig tegelijk! Bizar dat het dan toch na een paar dagen nog kan komen. Ik ga ook niet de extra medicijnen innemen in overleg met de verloskundige. Geen idee of ik alles kwijt ben, maar het kan ook in losse stolsels zijn gekomen begreep ik. Nu maar afwachten. Bloeden zou dit weekend echt zo goed als over moeten zijn volgens verloskundige, anders moet ik de gynaecoloog bellen.

één dag geleden

Reactie op Zonne2024

Wat goed dat het uiteindelijk toch is gaan doorzetten en dat je zo goed hebt kunnen overleggen. Al met al natuurlijk een hele bizarre gewaarwording maar ben blij voor je dat je in ieder geval weet dat het vruchtzakje eruit gekomen is. Hoe is het nu met je?❤️

één dag geleden

Reactie op BabyGiGu

Wat fijn en heftig tegelijk! Bizar dat het dan toch na een paar dagen nog k ...
Vervelend he, die onzekerheid of alles goed is gegaan!? Dat afwachten steeds maakt het zo lastig vind ik🙁 Gelukkig hebben we elkaar🥰 Mag ik vragen hoe het nu met je bloedverlies/krampen is? Heb hier ook nog echt wel het idee dat ik vrij hevig ongesteld ben en tis ook nog helderrood allemaal. Maarja, ben normaal ook wel behoorlijk aan het verkrampen en heb ruim bloedverlies als ik ongesteld ben, dus zeg het maar😅

18 uur geleden

Reactie op a_nni

Vervelend he, die onzekerheid of alles goed is gegaan!? Dat afwachten stee ...
Ik ben gisteren gestopt met bloeden en had vorige week dinsdag m’n miskraam gehad

18 uur geleden

Reactie op a_nni

Ja het is echt vervelend die onzekerheid. Fijn inderdaad om het met elkaar te kunnen delen 🥰. Dat is een fijne tegenhanger ten opzichte van alle zwangerschaps berichten, haha. Mijn bloedverlies is eigenlijk nogsteeds als een zware ongesteldheid. Vannacht slecht kunnen slapen door buikpijn. Vanochtend stond ik eigenlijk op het punt om toch de gynaecoloog even te bellen om mn onzekerheid te uiten en toen kwam er toch ineens nog veel stolsel. Heb het voor het eerst even in water gezet en lijkt wel echt ‘iets’ te zijn, maar allemaal in kleine stukjes. Verder ga ik maar het advies van de verloskundige opvolgen en even tot dit weekend aankijken. Het feit dat er net ook nog wat uitkwam laat ook wel zien dat m’n lichaam nog bezig is. Hoe is het nu bij jou?

15 uur geleden

Reactie op BabyGiGu

Wat fijn en heftig tegelijk! Bizar dat het dan toch na een paar dagen nog k ...
Ja heel apart en zeker omdat ik geen krampen had. Ik dacht dat het dan niet los zou kunnen laten. Ik voel me nu eigenlijk goed. Merk echt dat er een last van m'n schouders is gevallen. M'n buik voelt nog wel beurs en het bloedverlies neemt al wat af. Het overleg met de verloskundige was heel prettig en begripvol. Goed dat jij ook overlegt hebt. De verloskundige zei bij mij ook dat ik met de extra medicatie anders echt een hele nare reactie op zou wekken (lees: heel veel bloedverlies en krampen en waarschijnlijk geen stolsels om te verliezen). Het heeft echt alleen zin als je zeker weet dat er nog restweefsel is. En dat kan in mijn geval nu alleen uit een echo blijken

15 uur geleden

Reactie op a_nni

Ja, die onzekerheid vond ik heel naar. Maar ik heb wel het vertrouwen dat alles weg is en mocht er iets zijn achtergebleven dan kan het niet veel zijn. Idd een gekke gewaarwording. Had het niet meer verwacht. Ik voel me nu eigenlijk verrassend goed en opgewekt. Merk echt dat er een last van m'n schouders is gevallen. M'n buik voelt nog wel beurs en het bloedverlies neemt al wat af. Ben nu overgestapt op normaal maandverband. Dat zou zeker nog een aantal dagen duren zei de verloskundige. Ben benieuwd hoe snel het stopt

14 uur geleden

Reactie op BabyGiGu

Ja het is echt vervelend die onzekerheid. Fijn inderdaad om het met elkaar ...
Mijn verloskundige gaf aan dat het bloedstolsels zijn als ze er gelatine achtig uit zien en je ze kapot kunt wrijven. Dat was mijn stolsel zaterdagavond. Die van gisteravond was echt duidelijk een stukje 'vlees'; lichtroze huid in de vorm van een balonnetje (vruchtzakje) met daaraanvast donker rood hard weefsel. Het vruchtje zelf was niet echt meer te herkennen, maar de verloskundige zei dat het weefsel in elkaar klapt en als het ware versteend. Het leek dus gewoon op een harde prop donkerrood vlees/weefsel. Mocht je hard weefsel zijn verloren dan is de kans dus groot dat dat (een gedeelte van) het vruchtje is. Ze zei wel dat het soms wel lastig te herkennen is of je het vruchtje bent verloren. Zeker als je het niet op hebt kunnen vangen. (Misschien is dit too much information. In dat geval sorry) Ik hoop voor jou dat je snel alles kwijt bent. Heb je wel een controle afspraak/echo gepland staan?

14 uur geleden

Reactie op Zonne2024

Ja heel apart en zeker omdat ik geen krampen had. Ik dacht dat het dan niet ...
Ja precies! Duidelijk verhaal, bevestigt ook voor mij weer dat het nu inderdaad gewoon even afwachten is. Hopelijk stopt het bloeden snel en kunnen we snel terecht voor een echo 🙏