6 Reacties

2 jaar geleden

Gefeliciteerd. Tips zijn er niet echt maar hoe ik het ervaren destijds was het gewoon op je af laten komen en vooral genieten.

2 jaar geleden

Bereid je voor op een paar ontzettend intensieve maanden van slaap tekort, wanhoop, uitzoeken, ondervinden, nog meer wanhoop nog veel meer slaap tekort, je een incompetente ouder te voelen en als je dat na een maand of 6 overleefd hebt, gaat 't langzaamaan beter, makkelijker en leuker worden. De eerste maanden zijn niet leuk, keihard werken en doorzetten, zeker bij je eerste kind.

2 jaar geleden

Reactie op Stefanos

Gefeliciteerd. Tips zijn er niet echt maar hoe ik het ervaren destijds was ...
Dankjewel!

2 jaar geleden

Reactie op Beardeddaddy1976

Bereid je voor op een paar ontzettend intensieve maanden van slaap tekort, ...
Pff ben echt benieuwd. Vooral omdat het er bijna aankomt. Ik werk momenteel in de zzp en ben daarom ook benieuwd wat voor invloed het op werk, onze relatie enz enz gaat hebben. Hoe stonden jullie daarin na de zwangerschap?

2 jaar geleden

Reactie op Een vader

Pff ben echt benieuwd. Vooral omdat het er bijna aankomt. Ik werk momenteel ...
Dat ligt helemaal aan hoe je relatie nu is. Onze relatie is sterk en kon daardoor wel wat hebben. Over het algemeen is de relatie nog beter geworden denk ik. Werk was voor ons beide de eerste drie maanden niet van invloed, die hadden we vrij. Als jij in die periode wel moet werken, zal dit creativiteit vragen. Het scenario wat ik schets is wel erg zwaar, wij hebben redelijk wat tegenslagen gehad met onze jongen de eerste maanden inclusief 2 ziekenhuis opnames. Het hoeft niet zo heftig te zijn als bij ons. Maar bereid je wel voor op een intensieve en zware tijd. Zeker voor je vriendin. Ondersteun haar, help haar, neem dingen uit handen. Leer hoe je een luier verschoond, leer het huishouden te doen als je dat al niet weet, leer koken. Als ze borstvoeding gaat geven zal ze gebroken nachten hebben. De eerste tijd om de 2 a drie uren moeten voeden. Help haar door dingen over te nemen, uit handen te nemen, laat haar rusten als dit maar even kan. En het belangrijkste, durf hulp te vragen en te accepteren van mensen in je omgeving.

2 jaar geleden

Reactie op Beardeddaddy1976

Dat ligt helemaal aan hoe je relatie nu is. Onze relatie is sterk en kon da ...
Deze tips doen me erg goed. Wij wonen op ons zelf en hebben voor derest bijna geen mensen om ons heen. Dus alles komt op ons neer. Ben zelf ook opgevoed waarbij het huishouden echt op mij gericht is. Gelukkig bij haar ook. Dus dat is wel mooi. Onze relatie daarin tegen is ook heel sterk. Zou mooi zijn als het natuurlijk nog sterker opbloeit. Is alles voor u in de tussen tijd wel goedgekomen ?