5 Reacties
één jaar geleden
Lastig soms he!
Wij zijn rond die tijd om 23.00 het laatste flesje gaan geven. Wel verschonen en dan 180 fles. (Net als overdag, of zelf 50 cc mee dan overdag) en dan in de nacht geen voeding meer geven maar speentje geven als ze wakker werd. Dit vond ze prima en na een weekje is ze door gaan slapen na 23.00 tot ongeveer 07.00.
Dit werkte bij ons maar is natuurlijk per baby verschillend
één jaar geleden
Ik heb een tweeling van gecorrigeerd 3,5 maand ongeveer. Hebben een lange tijd om 2uur nog voeding gehad, dit was hun enige nacht voeding. Wij deden dan verschonen en fles geven en daarna verder slapen. Deze is er nu af en krijgen om 22.30 laatste fles en dan om 5.00 weer. We geven bij de fles van 22.30 5ml meer omde nacht door te komen. Als wij niet verschonen vallen ze in slaap en drinken ze nauwelijks dus wij verschonen altijd voor de fles
één jaar geleden
Hi, mijn dochter is ook prematuur geboren en bij ons werd juist aangeraden om eerst te verschonen zodat ze goed wakker werd, en dan pas te voeden zodat ze ook goed dronk. Nu is ze 5 maanden en slaapt ze over het algemeen door.
Ik zou sowieso bij 3 nacht voedingen je kindje verschonen. Ik denk dat ze dan beter drinkt, maar wellicht ook gewoon fijner voor haar? Mijn dochter slaapt sowieso niet met een paar plasjes in de luier, laat staan als ze gepoept heeft.
één jaar geleden
Mijn zoontje is gecorrigeerd 3 maanden en komt vaak in de nacht ook nog meerdere keren. Wij verschonen bijna nooit in de nacht, maar hij heeft bv dus kan niet echt zeggen of die minder drinkt dan overdag. Heb paar keer fles geprobeerd voor het slapen in de hoop dat die langer doorsliep maar dat was niet zo. Nu wordt die steeds rond 2 uur wakker terwijl die rond 12 pas slaapt na ze voeding. Maar daarna komt die pas rond 7 weer. Eerst sliep die vaak juist door tot 3/4.
Geen tips maar denk dat je toch nog moet proberen te accepteren en zoveel mogelijk slapen in de middag als dit mogelijk is