24 Reacties
2 jaar geleden
Hoi hoe gaat het met je?
Een tip die ik nav een ander topic bedacht. Ivm prematuur is de kans groot dat je kindjes relatief snel weg moeten naar de afdeling voor behandeling. Ik heb mijn dochter heel kort bij mij gehad, daarna werd ze in kamertje naast mij onderzocht en toen snel door naar afdeling voor infuusjes etc. Ik wilde graag dat mijn man met haar mee ging. Maar dat betekent dat ik een tijd alleen heb gelegen. Was erg gek, na de (medische) hectiek, je hebt net een kind gekregen en dan lig je daar alleen. Nadat ik was opgelapt (gehecht en moest verplicht wat eten en hebben gedoucht) werd ik naar de kamer gereden.
Ik had niemand bij de bevalling willen hebben. Maar misschien wel fijn iemand in de buurt (op de gang) te hebben die bij jou kan zijn als je man met de kindjes meegaat.
Geen idee wat in fijn had gevonden het liep nou eenmaal zo en ivm lockdown was het toch geen optie. Maar wel iets om over na te denken.
MOD
2 jaar geleden
Reactie op Roos-Roos
Hoi hoe gaat het met je?
Een tip die ik nav een ander topic bedacht. Ivm p ...
Dat was idd heel gek.. ik moest nog gehecht worden toen de arts werd weggeroepen ivm fluxus in de kamer naast mij. Lig je daar nog bezweet van de bevalling met je benen in de beugels, man weg met kind maar de Neo, in je eentje
2 jaar geleden
Reactie op Estrellas
Dat was idd heel gek.. ik moest nog gehecht worden toen de arts werd wegger ...
Ja heh, In ons geval was het tijdens de lockdown. Dus was in een jaar tijd niet met zoveel mensen in 1 ruimte geweest (5 voor mij en stonden 4 klaarvoor dochter en natuurlijk mij man). Ik was wel al gehecht maar toen zou een verpleegster komen om te helpen douchen enzo. Maar heeft een half uur geduurd, lag ik daar te liggen. En m'n telefoon lag ook net buiten handbereik. Logisch dat andere medische zaken meer prioriteit hadden maar wel gek zo alleen te liggen. Het eerste wat ik vroeg toen ik in de kamer aan kwam was of alles goed was (ondanks de infuusjes en snoertjes), dat was zo. Nou dan even verder niks en gewoon naar de kleine kijken. De volgende ochtend wel de uitleg gehoord hoe en wat er was.
Ik had zelf het idee dat het gewoon voor mijn gevoel eindeloos lang uurde. Maar uiteindelijk blijkt het wel bijna 3 uur te hebben geduurd voor ik bij haar op de afdeling was.
2 jaar geleden
Reactie op Roos-Roos
Hoi hoe gaat het met je?
Een tip die ik nav een ander topic bedacht. Ivm p ...
Is inderdaad een hele goede tip.
Het alleen zijn na de bevalling is echt raar. Eerste keer ook lang alleen gelegen en moeten wachten.
Tweede keer kreeg ik van de verpleegster m’n telefoon zodat ik even m’n moeder kon bellen.
Maar blijft gewoon heel gek. Bevallen, kort samenzijn met je kindje en dan alleen … vond het best een moeilijk moment.