5 Reacties

één maand geleden

Toen ik met 26 weken werd opgenomen met vroegtijdige weeën kreeg ik om medische redenen alle afdelingen van het ziekenhuis te zien. Soms met de rolstoel maar net zo goed als wandelend. Heb op eigen initiatief toen heeeel rustig aangedaan. Met het naar huis gaan zei men me. Bewegen is goed enkel bij harde buiken luisteren naar lichaam. Ik had de ene harde buik na de andere dus kwam op bedrukt neer ... Met 27 weken in plaatselijk ziekenhuis opgenomen en daar kreeg ik wel de raad om zo min mogelijk te doen enkel douche en naar toilet gaan. Uiteindelijk met 33 weken bevallen. Ik geloof had ik met 26 weken het gewoon rustig aan gedaan zoals men zei dan dat ik het niet zolang getrokken had.

één maand geleden

Bij mij braken de vliezen plots met 32 weken. Met spoed naar het ziekenhuis. Daar opgenomen. Niet het advies gekregen rustig aan te doen. Dus al ijsberend van onrust de kamer door gelopen. 3 dagen later beviel ik.

één maand geleden

Bij mij zijn met 28 weken de vliezen gebroken. In het ziekenhuis moest ik wel bedrust houden, mocht ook niet eens in een rolstoel de gang op. Na 1,5 week mocht ik naar huis onder dagelijkse thuismonitoring en mocht ik gewoon bewegen, maar rustig aan doen. Niet teveel trappen lopen werd gezegd. Ik ben nu de 33 weken voorbij en ze zit nog in de buik. Heb geen harde buiken of weeën gehad, maar ik doe ook echt heel rustig aan. Zodra ik even 'actief' ben geweest meteen weer zitten. Mijn man doet veel voor me en doet het hele huishouden. Een wandeling buiten is max 2km en de grote stukken of in de supermarkt duwt mijn man mij in een rolstoel. Dus geen bedrust, maar wel rustig aan.

één maand geleden

Bij mij braken mijn vliezen bij 29 weken en werd ook opgenomen in het ziekenhuis. De eerste 72 uur volledige bedrust ivm de longrijping en daarna mocht ik in de kamer en over de gang lopen. De afdeling af mocht, maar wel in een rolstoel. Uiteindelijk heb ik 2 weken en 3 dagen in het ziekenhuis gelegen voor onze kleine man met een spoedkeizersnede gekomen is. Vraag me dus af of het veel uit maakt… want heel actief was ik echt niet in het ziekenhuis 😅

één maand geleden

Hoi! Ik heb dit weekend hetzelfde gehad alleen was ik toen 34 weken zwanger. Ik ben inmiddels thuis en heb ook niet het advies van bedrust gekregen, wel rustig aan en als ik het zelfs nog zag zitten dan mocht ik gaan werken. Dat heb ik maar niet gedaan 🙈 en heb sinds dit weekend verlof. Ook om me mentaal voor te bereiden mocht ze inderdaad eerder gaan komen. Heb jij uiteindelijk rust gehouden? Begon 3 weken later de bevalling spontaan/gebroken vliezen? Ik merk dat ik onrustig ben en mijn buik ook.