9 Reacties

één jaar geleden

Fijn topic! Hier hetzelfde. Was 7 mei uitgerekend , we wisten sowieso wel dat het april zou worden vanwegen de tweeling zwangerschap(zit dus ook in de mei geboorteclub). Maar het werd 23 maart bij 33+4 weken. Mijn vliezen braken spontaan. De weeën moesten even op gang komen maar toen dat eenmaal zo was waren ze er allebei binnen anderhalf uur. Met 7 minuten ertussen. Jens was 2410 gram. Heeft 2 dagen een klein beetje zuurstof gehad en een dag onder de blauwe lamp gelegen. Lotte was 1938 gram en deed het super goed. Geen zuurstof nodig. Wel 3 blauwe lampen maar kon ook na een dag gestopt. Na 2 weken mochten we ze mee naar huis nemen met sondevoeding. Maar na 3 dagen thuis bleek dit ook al niet meer nodig. Hier een foto van onze kleine boefjes

één jaar geleden

Ik ben op 3 maart (met 29.6) bevallen van onze zoon Jasper. Ik was uitgerekend op 13 mei en vind het leuk om ervaringen met je te delen

één jaar geleden

Hoe zit het bij jullie nu met het ritme? Hier is iedere dag anders en ik weet niet zo goed wat ik kan doen om haar in een ritme te krijgen. Soms denk ik dat we het te pakken hebben maar dan krijg ik haar niet wakker voor een fles of ze valt in slaap tijdens de fles en heeft ze na anderhalf uur weer trek. Ik merk dat ik het hierdoor lastig vind om iets voor mezelf te doen of de deur uit te gaan.

één jaar geleden

Reactie op Steffanie_

Hoe zit het bij jullie nu met het ritme? Hier is iedere dag anders en ik we ...
Uit nieuwsgierigheid heb ik je topic geopend. Ik ben zelf ook mama van een prematuur (27+2). Ik zou je adviseren gewoon zo door te gaan, want volgens mij doe je het prima. Een ritme staat niet perce gelijk aan eten/slapen op schema en/of vaste tijden. Ik heb onze zoon nooit wakker gemaakt voor een voeding. En als de fles niet in één keer op ging, dan kreeg hij als hij daar naar vroeg een klein flesje om wat 'in te halen'. Bij ons was geen dag hetzelfde en dat vond ik niet meer dan normaal. Uiteindelijk vond hij zijn eigen ritme (eerst elke drie uur en daarna elke vier uur) en wij gingen daarin met hem mee. Naast bovenstaande zou ik op de momenten thuis wat tijd voor jezelf pakken als ze lekker ligt te slapen. Met haar op pad gaan zal een kwestie zijn van wennen. Als je voldoende voeding meeneemt kan je altijd een fles klaarmaken. Een poedertoren vullen, thermosfles met water in de tas gooien en samen de omgeving ontdekken. Hartstikke leuk!

10 maanden geleden

Hoi allemaal, ik val officieel niet in de categorie ‘maart’, want ik was 22 juni uitgerekend en ben begin mei bevallen van onze zoon, nadat mijn vliezen óók gebroken waren met 33+2. We zijn net een paar dagen thuis (met sonde), na zo’n 2,5 week in ‘t ziekenhuis. Ik lees graag mee, ook al lopen wij dus niet helemaal gelijk!

10 maanden geleden

Hier 11-5 uitgerekend en 01-03 is Owen gehaald net spoed keizersnede wegens zware zwangerschap vergiftiging en hellp. Nu 16 weken en 6 gecorrigeerd.

9 maanden geleden

Hey! Onze zoon is 12-3 geboren met 32+3 ik was 4-5 uitgerekend. Op 11-3 spontaan mijn vliezen gebroken om 22.15. Volgende dag 19.20 geboren. Hij is geboren met IRDS en heeft daardoor 2 maanden in het ziekenhuis gelegen, onder andere aan de beademing. Helaas onderweg nog meer hobbels tegengekomen maar gelukkig is het nu een vrolijk ventje!

9 maanden geleden

ik was eigenlijk 31 maart uitgerekend en mijn kleine is 25 februari geboren , 5 weken te vroeg. erg matige start gehad maar ging na 10 dagen zo goed dat we naar huis mochten. leuk om jullie ervaringen en tips te lezen !

8 maanden geleden

Onze zoon Owen is op 1-3 geboren ( 29+5) omdat het kiezen was tussen zijn of mijn gezondheid. Ik had zware zwangerschap vergiftiging en hellp. Bloeddruk over de 200.. dus het was rennend richting de ok. Trauma van, binnenkort eerste gesprek met iemand van het ggz. Owen doet het overigens wel heel goed! Ruim 6kg al en zit al zowat op maatje 68/74