7 Reacties

vorige week

Ik ben met 27+4 bevallen. Bij mij was er al volledige ontsluiting. Weeenremmers deden niks meer. Ik ben die nacht nog bevallen. Ik heb dus geen ervaring met wachten. Ik heb wel de heke nicu periode meegemaakt en dat was soms heel spannend, maar vooral ook mooi hoe je dat kleine wezentje ziet groeien. Ze is nu een gezonde meid van alweer 3 jaar. Als je een pb wil sturen mag dat altijd.
Ik ben opgenomen geweest met 28 weken met bijna continue harde buiken (ze waren niet pijnlijk, dus geen echte weeën), maar mijn baarmoederhals was zeer kort en ik had funneling. Dus ze hadden wel effect op mijn baarmoederhals. Ook weeënremmers en longrijping gekregen. 4 weken in het ziekenhuis gelegen met strikte bedrust, mocht er enkel uit om naar de wc te gaan. Stabiel gebleven gedurende die 4 weken, dus nog even naar huis gemogen. Thuis strikte bedrust verder gezet en uiteindelijk spontaan bevallen op 34 weken

vorige week

Ik ben met 28+4 bevallen. Had een normale/ gezonde zwangerschap, dus heel onverwacht. Snachts wakker geworden met weeën en 4cm ontsluiting, gelijk naar het ziekenhuis en daar al 6cm ontsluiting. Ik heb 1 deel longrijpers gehad en weeremmers, dat werkte heel kort. Maar de bevalling zette door en ben 12 uur na aankomst in het ziekenhuis bevallen. Inmiddels 3 weken geleden. Ik heb dus niet lang in het ziekenhuis gelegen maar herken het gevoel van niet weten waar je aan toe bent. Ik vond het heel dubbel om te hopen dat ze zo lang mogelijk bleef zitten en tegelijk zo graag duidelijkheid te willen. Ik was op een gegeven moment ook helemaal klaar met alle polonaise aan mijn lijf. Onze dochter doet het heel goed, en hoewel het allemaal spannend en intensief is, groeit het vertrouwen dat ik heb met de dag.

Reactie op Baby-maart2026

Ik ben met 28+4 bevallen. Had een normale/ gezonde zwangerschap, dus heel o ...
Dankjewel dat je dit deelt. Wat je beschrijft: dat constante schakelen tussen hoop dat het nog even duurt en tegelijk zo’n behoefte aan duidelijkheid is echt zo herkenbaar. Dat gevoel van niet weten waar je aan toe bent is echt slopend. Fijn om te lezen dat jullie dochter het goed doet en dat jouw vertrouwen langzaam groeit!! Je bent een goede mama🩵

vorige week

Hoihoi, Ik kreeg met 27+3 weeën en met 27+5 is hij geboren. Inderdaad ook weeënremmers gehad en longrijpingsprikken maar hij kwam toch, lekker eigenwijs 😜 Als je even wil kletsen mag je me een berichtje sturen hoor :)

8 uur geleden

Ik ben inmiddels alweer bijna 7 maanden geleden bevallen met 27+1. Opgenomen met 26+5 toen spontaan mijn vliezen braken, verder geen weeën of ontsluiting gehad. Tegen ons werd ook gezegd dat in theorie de kleine nog kon blijven zitten tot 37 weken, maar dat we wel daar moesten blijven. Continu aan de ctg gelegen omdat de kleine sporadisch dips liet zien maar wel goed herstelde. Uiteindelijk koos de gynaecoloog toch om de kleine te halen, zodat alles gewoon in alle rust kon gebeuren ipv dat het spoed zou worden. Helaas dus niet zo lang bljjven zitten, maar achteraf heel blij dat het zo is gelopen. Alles heel bewust meegemaakt nu, heel goed geinformeerd over alles en dat heeft enorm geholpen bij de verwerking van de hele periode. Je mag me altijd een berichtje sturen mocht je er behoefte aan hebben. Hou vol daar en wat de uitkomst ook gaat zijn, het komt uiteindelijk allemaal goed😘

7 uur geleden

Geen ervaring met ontsluiting/weeën, wel met een ziekenhuis opname toen ik 30 weken zwanger was omdat onze zoon een groeiachterstand had en op dat moment al stil stond qua groei. Zijn ctg's werden steeds vlakker waardoor ze me in het ziekenhuis wilde monitoren. Mijn bloeddruk was toen ook veel te hoog. Ook longrijpingsprikken gehad. Uiteindelijk is hij middels keizersnede gehaald bij 35+5 weken en 1615 gram. De onzekerheid en niet weten waar je aan toe bent is verschrikkelijk. Wel is het zo dat hoe langer de baby kan blijven zitten, hoe beter de kans gaat zijn bij de start. Gelukkig zijn de kleinste de sterkste vechters! Heel veel sterkte ❤️