7 Reacties

vorige week

Ik ben met 27+4 bevallen. Bij mij was er al volledige ontsluiting. Weeenremmers deden niks meer. Ik ben die nacht nog bevallen. Ik heb dus geen ervaring met wachten. Ik heb wel de heke nicu periode meegemaakt en dat was soms heel spannend, maar vooral ook mooi hoe je dat kleine wezentje ziet groeien. Ze is nu een gezonde meid van alweer 3 jaar. Als je een pb wil sturen mag dat altijd.
Ik ben opgenomen geweest met 28 weken met bijna continue harde buiken (ze waren niet pijnlijk, dus geen echte weeën), maar mijn baarmoederhals was zeer kort en ik had funneling. Dus ze hadden wel effect op mijn baarmoederhals. Ook weeënremmers en longrijping gekregen. 4 weken in het ziekenhuis gelegen met strikte bedrust, mocht er enkel uit om naar de wc te gaan. Stabiel gebleven gedurende die 4 weken, dus nog even naar huis gemogen. Thuis strikte bedrust verder gezet en uiteindelijk spontaan bevallen op 34 weken

vorige week

Ik ben met 28+4 bevallen. Had een normale/ gezonde zwangerschap, dus heel onverwacht. Snachts wakker geworden met weeën en 4cm ontsluiting, gelijk naar het ziekenhuis en daar al 6cm ontsluiting. Ik heb 1 deel longrijpers gehad en weeremmers, dat werkte heel kort. Maar de bevalling zette door en ben 12 uur na aankomst in het ziekenhuis bevallen. Inmiddels 3 weken geleden. Ik heb dus niet lang in het ziekenhuis gelegen maar herken het gevoel van niet weten waar je aan toe bent. Ik vond het heel dubbel om te hopen dat ze zo lang mogelijk bleef zitten en tegelijk zo graag duidelijkheid te willen. Ik was op een gegeven moment ook helemaal klaar met alle polonaise aan mijn lijf. Onze dochter doet het heel goed, en hoewel het allemaal spannend en intensief is, groeit het vertrouwen dat ik heb met de dag.

Reactie op Baby-maart2026

Ik ben met 28+4 bevallen. Had een normale/ gezonde zwangerschap, dus heel o ...