Hoi allemaal,
Misschien een beetje gek, maar ik ben hier al een paar keer tengenaan gelopen. Als mensen vragen hoe oud de baby is, vertellen jullie dan de gecorrigeerde leeftijd? Of daadwerkelijke tijd dat de baby geboren is. Als ik dat doe zijn mensen mega verbaasd omdat ze dan erg klein zou zijn voor dr leeftijd (7 weken te vroeg geboren). Wat doen andere mamas???
In het begin zeiden we er altijd bij hoeveel weken te vroeg ze geboren is. Maar inmiddels zeg ik tegen onbekenden die ernaar vragen op straat of in de winkel alleen de daadwerkelijke leeftijd. Ze lijkt namelijk totaal niet meer prematuur.
Ik deed de echte leeftijd en als er werd aangegeven wat klein dan zei ik te vroeg geboren. Gecorrigeerde leeftijd uitleggen was al ingewikkeld voor bekenden.
Moet zeggen omdat onze zoon 10 maanden een sonde had kwamen er sowieso vragen.
Wij zeggen de gecorrigeerde leeftijd als mensen ernaar vragen (onbekenden). En moet je eerlijk zeggen dat wij ivm ontwikkeling ook veel meer met gecorrigeerde leeftijd in ons hoofd zitten dan echte leeftijd馃槄
Weet ook niet wat ik moet zeggen Hahha soms ben ik in een winkel dan loopt er een oude vrouw naast mij lachend ohhh kijk is wat een klein schattige baby die is volgensmij een weekje oud dan lach ik mee en loop ik door terwijl ze bijv al 6 weken was ( me dochter is 6 weken te vroeg geboren ) nu is ze 15 weken best wel kort en weegt 5 kg