2513 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Heel begrijpelijk dat jij pas geruststeld bent wanneer je kindje bij wijze ...
We gaan nog regelmatig naar maatschappelijk werk, na de bevalling blijft hij ons ook begeleiden. Je weet inderdaad hoe kwetsbaar leven is. Neefje (17) van een vriendin van me is laatst overleden, puberaal in de avond even over de snelweg gefietst. Hoe oud ze ook zijn, het blijft een zorg. Ik denk dat we vooral de risico periode van wiegendood door moeten gaan, dat het dan wat minder wordt, maar het zal altijd blijven

één jaar geleden

Reactie op R-J-M-

Bij mij nog nooit voor de 20w het geslacht gezegt ondanks het wel te zien z ...
Thanks, gaan toch voor een wensecho dan tussendoor 😅

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Thanks, gaan toch voor een wensecho dan tussendoor 😅
Haha leuk joh een pretecho met geslachtsbepaling! Vaak zijn het ook hele gezellige/leuke mensen die dat doen. Leuke momenten!

één jaar geleden

Nog meer (zwangere) sterrenmamma's die keihard janken op de uitgerekende datum van hun sterrenkindje? Vandaag zou ik zijn uitgerekend van James, ik ben ook bijna even ver als toen. Heb James weer uit de kast gehaald (urn) en hem de babykamer laten zien, nu staat hij lekker in de woonkamer met zn knuffel en een kaarsje en ben ik door zijn boek aan het bladeren. Gek eigenlijk aangezien zo weinig baby's worden geboren op de uitgerekende datum dat ik hier zoveel waarde aan hecht. Oh en vandaag word waarschijnlijk een vriend van ons voor het eerst vader, ik roep al 9 maanden lang niet op 25 juni. En dan zul je altijd zien dat het vandaag word (gister ingeleid), echt balen.... Ik kan niet meepraten over hoe het voelt een baby te verliezen na een goede zwangerschap, maar ik denk er wel over na hulp te zoeken als het zover is, ben nu al bang dat haar iets overkomt.

één jaar geleden

Reactie op Floki

Nog meer (zwangere) sterrenmamma's die keihard janken op de uitgerekende da ...
Ik ben op de uitgerekende datum bevallen, dus spreek niet uit ervaring. Maar kan het me zo goed voorstellen, je kleintje kwam veel te vroeg. Dan is die uitgerekende datum toch wat speciaals, want dat is de datum dat hij ongeveer geboren had moeten worden

één jaar geleden

Reactie op Floki

Nog meer (zwangere) sterrenmamma's die keihard janken op de uitgerekende da ...
Lieve Floki, Wat ontzettend verdrietig…ik snap je goed. Ik ben (nog) niet zwanger. Volgende maand is mijn uitgerekende datum en ik kijk er niet naar uit. En ja het is waar: weinig moeders bevallen op de uitgerekende datum. Maar toch… Ik wens je heel veel sterkte. En dat ‘jouw’ datum misschien de verjaardag wordt van het kindje van jullie vriend voelt op z’n zachts gezegd niet fijn. Dat snap ik ook. Ik leef met je mee. Heel veel liefs❤️🙏🏽

één jaar geleden

Mooi topic. Ik hoop hier ook mee te mogen kletsen. Helaas ook een zwangerschapsonderbreking gehad op 30 weken en nu is de wens om zwanger te worden enkel vergroot. Wij zitten op het wachtbankje voor deze ronde. 🤞

MOD

één jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Ik wil even iets kwijt. Ik ben nu 15+2 zwanger van ons regenboogje, maar he ...
Ik snap je gevoel goed, jouw trauma ligt zo veel verder weg en is niet na een bepaalde echo minder. Waarschijnlijk 'begint' het pas echt bij de geboorte van jullie kindje. Zou het helpen in die tijd bijv extra hulp in huis te hebben, ook 'snachts? In de vorm van thuiszorg of een night nanny bijv. Dat zal niet alles oplossen maar misschien een fijn idee extra wakende ogen, ook al zullen alleen die van jou/partner echt vertrouwd voelen

één jaar geleden

Reactie op Eevx

Ik snap je gevoel goed, jouw trauma ligt zo veel verder weg en is niet na e ...
Ik snap wat je zegt met hulp in de nacht, maar we hebben een heel klein huis, woonkamer en 1 slaapkamer, ledikant staat op 30cm van ons bed, beide tegen de muren aan. Waar we wel naar kijken is zo’n luvion babysense, die registreert onregelmatige ademhaling. En waarschijnlijk gaan we wisselen van onze simpele babyfoon (Ikea) naar 1 met camera

MOD

één jaar geleden

Reactie op Floki

Nog meer (zwangere) sterrenmamma's die keihard janken op de uitgerekende da ...
Onze uitgerekende datum komt over 2,5 week, maar ik kijk er ook niet bepaald naar uit. Ik denk dat het ook het enige grijpbare wat je hebt van de vorige zwangerschap. Er zijn nooit nieuwe verhalen van je kindje, altijd de oude. Die datum is je gegeven vroeg in de zwangerschap en de dag dat hij had kunnen komen 💙 fijn dat je hem die dag even er goed bij hebt gepakt! Hoe is het met de vrienden van jullie afgelopen, zijn ze uiteindelijk op dezelfde dag bevallen?

MOD

één jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Ik snap wat je zegt met hulp in de nacht, maar we hebben een heel klein hui ...
Snap ik, dan is het huis ook snel vol. En tegen die tijd ook alle hormonen en emoties, misschien voelt het ook helemaal niet fijn een 'vreemde' in huis. Die babysense klinkt wel heel fijn, toch iets wat kan registreren/helpen

MOD

één jaar geleden

Reactie op CathyMaas

Mooi topic. Ik hoop hier ook mee te mogen kletsen. Helaas ook een zwangersc ...
Welkom Cathy! Ik kan me herinneren dat ik je verhaal op het grote forum heb gelezen, nogmaals gefeliciteerd met jullie Liam en sterkte met het verlies 💙 Hoe is het nu met je, en je herstel? Spannend van het wachtbankje! Wanneer is je NOD? Ik duim voor je mee voor een regenboogje 🌈🍀

één jaar geleden

Vandaag 24 weekjes zwanger! Voelt zo fijn om dat gehaald te hebben. Vorig jaar is m’n zoontje in m’n buik overleden ergens in week 21 en met bijna 23 weken bevallen. Ik vind het nog wel heel spannend allemaal, maar het ziet er goed uit tot nu toe!

één jaar geleden

Reactie op Eevx

Welkom Cathy! Ik kan me herinneren dat ik je verhaal op het grote forum heb ...
Lief dat je dat vraagt 🌹 En merci voor de sterkte wensen ❤️☺️ Hier gaat het redelijk. Ene moment heb ik er meer moeite mee en vind ik alles enorm oneerlijk.. andere moment gaat het redelijk en kan ik weer genieten van kleine dingen. Fysiek herstel gaat heel goed, daar heb ik gelukkig zeer weinig van geleden. Mentaal is het een stuk lastiger natuurlijk. Momenteel zit ik pas 1dpo dus nod is voor +/- 10 juli. Vorige cyclus was de eerste poging weer en mijn hart brak echt toen het niet gelukt was (ondanks dat die kans natuurlijk helemaal niet realistisch was) dus ik hoop dat ik me daar deze cyclus voor kan beschermen.

één jaar geleden

Wij zijn er vandaag achter gekomen dat we weer een dochter krijgen 🥰 onze lieve Yara krijgt een zusje!

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Wij zijn er vandaag achter gekomen dat we weer een dochter krijgen 🥰 onze ...
Van harte gefeliciteerd!! 😊

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Wij zijn er vandaag achter gekomen dat we weer een dochter krijgen 🥰 onze ...
Gefeliciteerd 🥰

één jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Ik wil even iets kwijt. Ik ben nu 15+2 zwanger van ons regenboogje, maar he ...
Pfff jeetje ja wat ongelooflijk moeilijk voor jullie! Waar ik me een beetje onbegrepen voel als mensen zeggen: 'geniet maar lekker van je zwangerschap', kan ik me zo goed voorstellen dat jij je niet goed begrepen voelt. Wat jullie hebben meegemaakt is gewoon verschrikkelijk. Geen idee of je erop zit te wachten, maar ik las je reactie over de luvion babyfoon. Een tijdje terug postte Caroline Mol (de vrouw van Jan Dulles, zij zijn hun dochtertje Donna plots verloren) iets wat voor jou misschien ook een 'oplossing' is. Geen idee hoe duur het is en wat het precies inhoudt maar zij had het over de Owlet cam met Owlet smart sock waarbij je ook het zuurstofgehalte van je kindje bij kan houden.

één jaar geleden

Pfff jeetje ja wat ongelooflijk moeilijk voor jullie! Waar ik me een beetje ...
Ja logisch dat je niet geniet! Ik ga eens kijken naar de opties die je stuurde. Ergens wil ik ook niet zo’n paniekmoeder worden, die 24/7 alleen met de ademhaling van haar kind bezig is, wil dus gewoon een beetje een tussenoplossing, misschien ook maar voor de eerste tijd tot de kleine kan draaien etc

MOD

één jaar geleden

Reactie op Saraya90

Vandaag 24 weekjes zwanger! Voelt zo fijn om dat gehaald te hebben. Vorig j ...
Wat een geweldige mijlpaal! Heel heftig van je zoontje, kan me voorstellen dat de afgelopen weken heel spannend waren dan.