4 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik vind het niet raar om je dochter mee te nemen. Het is toch haar broertje of zusje. Ik ben nu zwanger maar heb m’n zoontje gecremeerd vorig jaar en mee naar huis genomen. Ik ga de baby straks vertellen dat hij/zij een broer heeft die er niet meer is. En laat ik de gedenk plek zien in huis. Als hij begrafen was zou ik de baby er mee naar toe nemen.

2 jaar geleden

Hoi Sousje, ikzelf had ook een paar maanden het grafje van mijn dochter niet bezocht na de geboorte van mijn zoon vanuit praktische redenen. Ik vond het fijn om er weer naartoe te kunnen en voor mij voelt het niet raar om mijn zoontje daarmee naartoe te nemen. Ik vertel dan inderdaad over zijn zus. De laatste keer dat ik er was, was mijn zoontje helemaal stil en luisterde naar het klingelgeluidje van de windorgel die er hangt, alsof hij ook voelde dat daar zijn zusje ligt. Het voelde heel bijzonder. Mocht het voor jou toch niet goed voelen om je dochter mee te nemen, kan je misschien een keer iemand vragen op haar te passen zodat je alleen kan of samen met je partner? Ik merk dat ik nu met mijn zoontje het grafje veel minder vaak bezoek dan voorheen. Dat geeft me soms een schuldgevoel, maar ik zeg maar tegen mezelf dat ik niet alleen aan haar denk als ik daar ben en er ook andere manieren zijn om bij haar stil te staan. Misschien helpt die gedachte jou ook?

2 jaar geleden

Ons meisje is inmiddels 11 weken en toen ze ik denk 2 weken was ging ze mee naar het grafje van haar zusje. Doordat ik voor de bevalling ziek was geworden en een keizersnede gehad heb was ik al een 4 weken niet op de begraafplaats geweest waar ik vaak wel meerdere keren in de week ben. Ik heb er zelf geen probleem mee om haar mee te nemen naar de begraafplaats ik wil haar er juist aan wennen, ook doen wij vrijwillig mee helpen met het onderhoud op de begraafplaats.

2 jaar geleden

Wij zijn in september 2020 ons dochtertje verloren (15 dagen oud geworden). Ons 2e dochtertje is vandaag 7 weken. Toen ze 3 dagen oud was kwamen allemaal emoties los van ons eerste dochtertje en zijn we als gezin bij haar langs geweest. Officieel mocht ze nog helemaal niet naar buiten maar dit heeft mij zo goed gedaan. Eerder kwam ik er om de dag, sinds de 2e geboren is ongeveer 2x in de week en dan gaat ze gewoon mee. Voel je totaal niet schuldig, het komt wanneer jij je er goed bij voelt!