29 Reacties
6 maanden geleden
Ik krijg mijn dochter (9 dagen) soms gewoon niet in haar bedje ‘s nachts. Overdag gaat het beter. Maar zodra ik haar wegleg begint ze onrustig te kreunen, krampjes, boertjes, huilen. Dan haal ik haar er weer uit en vaak wil ze dan een toetje waarna t liedje weer opnieuw begint. We hebben ook nog een Cocoonababy die soms werkt (ligt ze schuin in met haar hoofd hoger) maar vannacht ben ik van ellende en vermoeidheid met haar in m’n armen in slaap gevallen.
5 maanden geleden
Wiegje tegen ons bed (cosleeper maar bed is te hoog)
Hij slaapt meestal snel in na de voeding
Slaapzak met een lakentje voor wat geboren gevoel. En een zijliggingskussen op advies van de osteopaat
Ik slaap als een blok tussen de voedingen. Hij maakt wel veel lawaai en soms word ik wakker omdat ik denk dat hij wakker is, maar dat is hij dan niet. Dan lig ik wel wakker op hem te letten de hele tijd. En ik ben vaak warrig in de nacht en dan denk ik bijvoorbeeld dat ik hem in bed heb laten vallen oid. Dar gaat de afgelopen weken wel beter nu ik hem voed in zijn eigen kamer ipv in bed (hij is een maand oud). Ik check hem niet, want hij wordt uit zichzelf vaak genoeg wakker s nachts.
Er is nog niet echt routine. Hij wil meestal zo'n 3 keer per nacht gevoed worden. En na de laatste voeding (rond 5 a 6 uur) is hij erg wakker en slaapt hij alleen nog op ons. Nog best wel slechte nachten dus helaas...
5 maanden geleden
Eigen bedje een co sleeper,
Slaapt in met een voeding en als ze wakker is slaapt ze vanzelf de laatste tijd.
Over dag om de 3 uur soms iets langer soms iets korter. Ik voed op verzoek. In de nacht komt ze 1 keer om half 5.
Zelf heb ik dus ook goede nachten. Overdag ga ik nog wel even zitten tussen de middag en dan slaapt de kleine op mijn schoot 🥰
5 maanden geleden
Onze zoon is aanstaande vrijdag 3 weken. Slaapt sinds geboorte in een wiegje bij ons op de kamer. Slaapt onder een dekentje op zijn zij. Leggen een kruik tegen zijn buik, zodat hij niet kan doorrollen.
Hij wordt zelf wakker voor de voedingen, dit zijn er meestal 2 per nacht. Na de voeding slaapt hij vrijwel direct verder. Soms wat last van krampjes of de hik, geven hem dan een speentje.
Zelf slaap ik ook direct weer in en wordt wakker als hij zich meldt. Of ik wordt wakker doordat hij moet niezen, dan kijk ik even hoe het gaat met hem. Verder check ik niet.
Hebben verder nog geen routine.
5 maanden geleden
Reactie op Annieke18
Vindt hij fijn liggen kwamen we achter. Op z’n rug was hij heel beweeglijk ...
Onze dochter vindt dit ook heel fijn en slaapt veel langer door op haar zij!