14 Reacties

5 maanden geleden

Wat leuk zeg, ik denk dat je vooral naar jezelf moet kijken of het in je leven past. Ik zelf zou het niet doen meer omdat je met een studie vaak ook eigen tijd nog moet inleveren aan het uitwerken van opdrachten etc ik zou daar geen puf voor hebben. Succes met het maken van de keuze :)

5 maanden geleden

Ik ga hetzelfde doen! Mijn overwegingen: Deze opleiding geeft veel meer kansen op de arbeidsmarkt als ik ooit weg wil bij de huidige werkgever en ik kan na deze opleiding meer groeien in salaris. En het belangrijkste, ik heb zin om weer te leren en om wat meer verantwoordelijkheid te krijgen na deze opleiding. Daarnaast gaat het goed op de opvang en gaat ze in ons geval van 1 naar 2 dagen (en dan nog een dag oma, een dag papa en een dag ik) Ik vindt het wel spannend hoe ik het allemaal voor elkaar ga krijgen, want thuis is ook nog tijd nodig voor studeren. Maar ik heb er wel zin in! Maak voor jezelf een lijstje met voors en tegens, wil je deze opleiding graag doen, wil je hem nu doen of liever later en kan dat? Heb je een wens voor meer kinderen waardoor misschien nu juist meer ruimte is voor een opleiding dan later? Gaat het goed op de opvang? Enz.

5 maanden geleden

Ik zou het zelf meteen doen, maar ik werk nu vier dagen. De kinderen gaan 3 dagen in de week naar de opvang, ik vind dat juist fijn, dat past bij me zo te zeggen. Veel thuis zitten met de kinderen en geen carrière hebben maakt mij geen beter mens en dus geen leukere moeder. Maar doe vooral wat bij jou past en voor jou goed voelt. Er is ook niks mis met nu even dat deel van je leven (carrière) pauzeren voor nu als dat voor jou beter is.

5 maanden geleden

Ik doe naast mijn 36 urige werkweek nog een deeltijd studie. Mijn kinderen 2 jaar en 2 maanden en andere 9 maanden gaan allebei 4 dagen naar de creche. Zodat mijn vriend en ik samen op vrijdag zaterdag zondag thuis zijn met ze. Ik moet zeggen dat ze het fantastisch vinden op de creche. Soms wel een beetje vermoeid op donderdag maar goed dat kan ook als ze een dag minder zouden gaan. Ik vind het nu echt een uitkomst zodat ik ook nog doordeweeks wat voor studie kan doen. Voor mezelf vond ik het wel een illusie om savonds of alleen in het weekend nog voor studie te zitten dus hebben we het zo geregeld. Kosten zijn torenhoog maar hebben het er nu voor over. Zodra ik klaar ben gaan ze 3 dagen naar de creche en heb ik een eigen dag met ze en mijn vriend ook.

5 maanden geleden

Oja en verder. Ik begon deze 4 jarige studie toen ik nog geen kids had. Dus was een andere situatie. Het is soms heel pittig en met vermoeidheid is concentratie wel ver te zoeken soms maar aan de andere kant motiveert het ook enorm. En het is leuk en interessant om iets ernaast te doen, vooral voor jezelf zegmaar. Ik zou het zeker doen en aanraden. Ook omdat je weet dat het voor 2 jaar is. Redelijk te overzien.

5 maanden geleden

3 dagen opvang is prima voor kinderen. En ze zullen niet altijd 3 dagen gaan. Denk wel ff aan het financiële plaatje.. Jij gaat minder werken vermoed ik, maar opvang is wel duurder. Ik werk zelf op een kdv. 2 dagen of 3 dagen is prima voor het kind. 4 of 5 dagen vind ik. Tja daar vind ik wel wat van ja.

5 maanden geleden

Hey! Ik ben in sept 2022 gestart met een deeltijd studie van 4 jaar naast mijn baan. Vorig jaar bevallen van mn dochtertje, ja het is zeker even schakelen maar ik zou het zeker aanraden. Aan het einde van de rit ben je super trots op jezelf denk ik.

5 maanden geleden

Doen! Deze kans krijg je nu en is ook een investering in de toekomst van je kindje uiteindelijk. 3 dagen opvang is niet perse gek hoor. Kijk vooral ook hoe je kindje het vindt. Onze oudste, inmiddels 2, gaat 3 dagen en hij vindt het een feest! Eigenlijk altijd goede dagen daar. Mocht je kindje het niks vinden, kun je altijd nog andere opties overwegen

5 maanden geleden

Ja, zeker doen. Niks mis mee hoor, 3 dagen opvang!

5 maanden geleden

Ons zoontje gaat standaard 3 dagen. Is echt prima. Als je daar energie van krijgt (en ervoor over hebt 😂) zeker doen! Jij bent er ook nog 😊. Ik vind mijn eigen carrière ook belangrijk, krijg ik veel energie van. Hier gaat dat prima 😊

5 maanden geleden

3 dagen opvang is opzich prima toch, wat al eerder word genoemd is dat in mijn ogen ook wel de max 🫣 je krijgt die kans, pakken zou ik zeggen.

5 maanden geleden

Wauw, dank voor jullie lieve reacties! Ik merk dat ik het lastig vindt. Aan de ene kant heel enthousiast om het te gaan doen, aan de andere kant is er een stemmetje die zegt dat het egoïstisch is. Maar als ik lees dat 3 dagen opvang de max is, ongeveer dan moet het kunnen! Nog even een nachtje (of 6) over slapen… Dankjulliewel! ♥️

5 maanden geleden

Reactie op MamaSanne2020

Wauw, dank voor jullie lieve reacties! Ik merk dat ik het lastig vindt. Aa ...
Ik werk 3 dagen papa 5.. De kids gaan 2 dagen naar de opvang en 1 dag naar oma.. Wel weg maar toch niet echt weg.. Miss is er nog een oplossing op die manier? Dat je wat later de 3e dag kan inzetten?

5 maanden geleden

Wat ik niet begrijp is dat mensen hier benoemen dat 4 dagen teveel is. Want iedere situatie is anders en ieder kind ook. Mijn kinderen vinden het geweldig en ja soms zijn ze een beetje moe maar van een lang weekend met activiteiten zijn ze ook vermoeid. Ze ontwikkelen zich mega snel en leren veel van andere kinderen. En de leidsters zijn geweldig. Wij voelen ons daar nu prettig bij. En ja het is heel erg duur maar als je het er voor over hebt is dat toch prima? Bij ons zijn er kinderen op de creche die 5 dagen per week gaan. In heel veel landen om ons heen is dat heel normaal en wordt er niet gekeken (vaak naar de moeder) alsof dat erg is en diegene minder moet werken. Dus nee, maak je ajb niet druk over 2/3/4 dagen. Als je het kunt betalen en als je je er prettig bij voelt, lekker doen. Ongeacht wat anderen ervan vinden.