33 Reacties

één maand geleden

Overleg = overdag

één maand geleden

Ik volg! Ik ben ook benieuwd. Momenteel kolf ik nog 2 keer per dag en overweeg ook om af te bouwen. Ik vind kolven veel intensiever en irritanter dan live voeden.

één maand geleden

Ik voed alleen nog live. Dat kolven was ik zo zat! Vond er maar niks aan.

één maand geleden

Ik kolf praktisch altijd ipv live te voeden. Voor mij iets handiger zo weet ik wat hij binnen heeft. Er zijn momenten wanneer ik niet veel productie heb en die kan ik dan samenvoegen zodat hij wel genoeg heeft. Maar ik moet niet zo vaak meer kolven als vorige maand al.

één maand geleden

Op basis van alles wat i gelezen heb zou ik niet te snel van 2 naar 1 naar niet gaan. Gevoelsmatig zou ik 2 werkweek wachten voor je die laatste laat vervallen. Maar ik ben ook nog niet zover.

één maand geleden

Mijn kindje is nog maar 8 maanden maar ik merk dat mijn kolfopbrengst sowieso echt minder wordt. Ik kolf nog maar genoeg voor twee voedingen en een beetje terwijl ik normaal genoeg had voor 3 en een extra zakje in de vriezer. Mijn borsten worden gewoon niet echt gefopt door een kolf, helemaal niet nu ze meer ‘on demand’ melk maken ipv van tevoren. Zal me niks verbazen als ik met 9 maanden bijna niks meer kolf. Als ik live voed is er nog steeds voldoende melk voor mijn meisje gelukkig. Dan maar een paar flesjes kunstvoeding doordeweeks.

één maand geleden

Reactie op KeepUpWithS

Ik voed alleen nog live. Dat kolven was ik zo zat! Vond er maar niks aan.
Ben je dan vaak/lang zonder je kindje tijdens de week? Mag ik daaruit afleiden dat het bij jou geen problemen geeft met de productie 😊?

één maand geleden

Reactie op fie12

Ik kolf praktisch altijd ipv live te voeden. Voor mij iets handiger zo weet ...
Amai, dat zou ik niet kunnen. Straf! Idd, met nu nog maar 1x/dag te kolven heb ik ook genoeg gekolfd voor de volgende dag op de crèche, maar ze is dan ook geen grote drinker en al helemaal geen fan van de fles 😅.

één maand geleden

Reactie op bonnbon

Mijn kindje is nog maar 8 maanden maar ik merk dat mijn kolfopbrengst sowie ...
Oh, ik kan me inbeelden dat het frustrerend is om de hoeveelheid te zien zakken. Ja, als ik niet meer kolf maken we hier ook eerst de voorraad in de vriezer leeg en dan kunstvoeding. Dat vind ik ook oké 😊. Ik wil enkel graag het gemak van de borst nog even hebben thuis. Hopelijk lukt dat nog een tijdje als ik overdag niet meer kolf wanneer ze in de crèche is.

één maand geleden

Reactie op Esther Oost

Ik volg! Ik ben ook benieuwd. Momenteel kolf ik nog 2 keer per dag en overw ...
Ik doe het ook niet graag 🫣. Heel blij dat het kan, dat het gelukt is en zeker ook al zo lang. Maar nu toch met veel hoop rustig het kolven aan het afbouwen.

één maand geleden

Ik werk twee tot drie dagen per week en kolf op zo’n dag twee keer. Ik durf nog niet naar een keer te gaan en gezien de opbrengst zou dat ook niet handig zijn, want dan is er veel minder melk dan mijn zoontje in mijn afwezigheid drinkt. Ook al heb ik een paar liter in de vriezer liggen. Bij mijn oudste ging ik rond 11-12 maanden over naar een keer per dag kolven en rond 13-14 stopte ik daarmee, mijn borsten lieten zich niet meer foppen. Overigens liet links zich al eerder niet meer foppen dan rechts.

één maand geleden

Reactie op Marianne123

Ik werk twee tot drie dagen per week en kolf op zo’n dag twee keer. Ik durf ...
Ben je dan rond 13/14 maanden ook gestopt met bv, of kon je wel nog doordoen wanneer je zoontje thuis was?

één maand geleden

Reactie op bonnbon

Mijn kindje is nog maar 8 maanden maar ik merk dat mijn kolfopbrengst sowie ...
Dat herken ik hier ook!

één maand geleden

Ik ben ook zoekende hierin! Mijn zoontje is ook 8,5 maand. Ik kolf ook nog twee keer per dag als ik aan het werk ben. Maar wil jij dan één kolfmoment eraf halen en dat jouw kindje dit vervangt door avondeten? Dus dat er ook echt voor hem een flesje afgaat?

één maand geleden

Mijn dochter is nu 9.5 mnd en ben vanaf 8.5 mnd de voedingen overdag gaan vervangen/dus ook niet meer kolven. Eerst mn kolfmoment van 10.30 eraf en dat verlengd naar 13.00 en daarna steeds n uurtje later. Nu dus n hele werkdag zonder kolven en dan drinkt ze als ik thuis ben, rond 22.30 en n keer snachts en dan de ochtend. Gaat echt prima. En als ze echt gefrustreerd is op n dag dat ik thuis ben met haar leg ik haar nog wel eens aan en zelfs dan komt er genoeg en zit ik niet meteen met overproductie ofzo.

één maand geleden

Je productie wordt idd stabiel naarmate je langer voed.. of dat goed gaat is daarnaast ook per persoon verschillend en zal misschien ook afhangen hoevaak de kleine nog live drinkt (bijv nog avond/nachtvoedingen of niet).

één maand geleden

Ik heb ook vanaf negen maanden afgebouwd met een voeding per twee weken en gaat nu ook prima met ochtend nacht en avond en af en toe overdag een keer als het uitkomt, heeeerlijk niet meer kolven

één maand geleden

Reactie op Ilse-M

Ben je dan rond 13/14 maanden ook gestopt met bv, of kon je wel nog doordoe ...
Mijn oudste drinkt nog steeds mee, dus ik ben nooit gestopt 😅. Rond een jaar is je productie stabiel genoeg om overdag niet te kolven. Bij mij ging dat goed.

één maand geleden

Reactie op Marianne123

Mijn oudste drinkt nog steeds mee, dus ik ben nooit gestopt 😅. Rond een ja ...
Wauw! Da's knap! Dankjewel om je succesverhaal te delen 🥰 dus nog even doordoen om zekerheid te hebben dan...

één maand geleden

Hier 8,5 maand en sinds een paar weken overgegaan op de fles overdag. Dus alleen nog live bv s morgens en s avonds. Gaat prima, zo fijn die rustige momentjes s morgens en s avonds 😊 en niet meer kolven geeft ook rust.