6 Reacties

16 dagen geleden

Er zijn genoeg zwangeren die vanwege bepaalde redenen medisch wekelijks of tweewekelijks een echo hebben. Dit kan echt wel, anders doen ze het niet. Maar als het niet nodig is zou ik het niet wekelijks of tweewekelijks zelf doen

16 dagen geleden

Daar hoef je niet bang voor te zijn hoor, voor een echobeeld worden radiofrequente golven gebruikt. Er zijn tot op de dag van vandaag geen aanwijzingen dat dat een negatief effect heeft op de baby!

15 dagen geleden

Het doet niets met je baby zelf ik zelf moet om de 2 weken een echo en heb er pas geleden 3 x in 1 week gehad in het ziekenhuis heb gevraagt of het kwaad kon ze zeiden allemaal hetzelfde nee het is niet schadelijk voor de baby als het schadelijk zou zijn dan deden ze geen echo's

15 dagen geleden

Zou me niet al te veel zorgen maken. Zelf heb ik ook een hoog risico zwangerschap en heb ik al vanaf 8 weken elke week een echo. Ben nu 24 weken. Soms weegt het voordeel ook op tegen het nadeel.

11 dagen geleden

Ik krijg sinds dat ik zwanger ben iedere 2 weken een echo via de gynaecoloog ivm risico’s. Heb er nu 15 gehad incl. 2 pret echo’s. Zou me niet te druk maken als ik jou was. Als het schadelijk was hadden gynaecologen dat echt niet gedaan.

10 dagen geleden

Ik heb o.a vanwege problemen met mijn gezondheid ondertussen al 14 echo’s gehad en krijg nog 2 groei echo’s. Ik heb nooit gehoord dat het kwaad zou kunnen dus ik maak mij er geen zorgen over.