39 Reacties

5 maanden geleden

Ik slik het zelf ook. Heeft geen nadelen voor je baby's hoor. Je moet wel stoppen voor 36 weken.

5 maanden geleden

Ik ga ook vanaf week 10 starten, het kan geen kwaad. 😊

5 maanden geleden

Volg! Na een week pre-eclampsie aan het einde van mijn vorige zwangerschap nu het advies gekregen te starten met ascal. Benieuwd naar ervaringen! Ik heb ooit gelezen dat je er hele grote baby’s van krijgt 🫣😅 is dat zo?

5 maanden geleden

Reactie op xxxmvdbsvjxxx

Volg! Na een week pre-eclampsie aan het einde van mijn vorige zwangerschap ...
Nee hoor mijn eerste woog 2100 m'n 2de kind woog 3100 met ascal eerste was zonder

5 maanden geleden

Reactie op Liefsvan

Ik ga ook vanaf week 10 starten, het kan geen kwaad. 😊
Ook omdat je in verwachting bent van een tweeling?

5 maanden geleden

Ik moet hier ook mee starten, omdat m'n vorige baby dysmatuur was en er uit placenta onderzoek na voren is gekomen dat deze geen goede doorbloeding had. Ik heb zelf gegoogld en lees nog geen nadelen. De verloskundige heeft nog een folder door gestuurd en die gaf aan dat je rond 36 weken weer moet stoppen.

5 maanden geleden

Bij al mijn zwangerschappen gebruikt ivm infarct waardoor mijn dochtertje is overleden, hierna 2 gezonde zoontjes op de wereld gezet. En nu wederom weer zwanger en ga weer een start ermee maken.. Het heeft geen nadelen voor de baby. Het enige nadeel is als je het gaat gebruiken sneller blauwe plekken en bijvoorbeeld bloedneuzen die langer aan blijven houden

5 maanden geleden

Ik ben wel benieuwd hoe het zit met kans op bloedingen. Ik ga afgelopen zondag bloedverlies. Gelukkig erna al 3x voor echo geweest en alles is oke en bloedverlies is weg maar ik ga bij 10wk starten met ascal... toch wel spannend nu ik er overna denk

5 maanden geleden

Reactie op Liefsvan

Ik ben wel benieuwd hoe het zit met kans op bloedingen. Ik ga afgelopen zon ...
Grotere kans op bloedingen

5 maanden geleden

Ik moet het ook gaan nemen vanaf 12 wk ivm kans op pre-eclampsie vind het ook wel spannend maar vertrouw erop dat het geen kwaad kan

5 maanden geleden

Bij mijn tweeling zwangerschap heb ik het ook genomen =). Zitten volgens mij geen nadelen aan hoor. Ik zal het deze zwangerschap ook weer voorgeschreven krijgen, ivm zwangerschapsvergiftiging bij de vorige zwangerschap.

5 maanden geleden

Ik ga het ook weer gebruiken nu. Ivm overgewicht door medicatie, chronisch ziek zijn en mijn leeftijd. Vorige zwangerschap werd een spoedkeizersnede bij 36 weken ik was toen nog niet gestopt maar heb geen extreem bloedverlies gehad erdoor. Het is voornamelijk om je bloed te verdunnen en trombose te voorkomen.

5 maanden geleden

Dit is ook mijn eerste zwangerschap na een miskraam, Ik moet dit ook binnenkort gaan innemen vanwege overgewicht, fijn om te lezen dat het geen nadelen heeft voor de baby!

5 maanden geleden

Wanneer nemen jullie de ascal staat bij mij niet in de bijsluiter, echter staat op het internet op ochtend nuchtere maag.

5 maanden geleden

Bij mij was het omdat m'n kinderen met 38 weken geboren worden en ze maar rond de 2300 wegen. Daarom slik ik ascal.

5 maanden geleden

Reactie op Jippie1995

Wanneer nemen jullie de ascal staat bij mij niet in de bijsluiter, echter s ...
De apotheek adviseerde mij smorgens. Maar weet niet of dit een harde richtlijn is

5 maanden geleden

Reactie op Jippie1995

Mij was verteld smorgens op een nuchtere maag 15-30 min voor het eten voor de beste werking. Ik krijg er wel maagbescherming bij omdat ik snel maagklachten heb.

5 maanden geleden

Hoi lieve allemaal! Ik kreeg gisteren het advies om ascal te nemen, omdat mijn moeder hoge bloeddruk en zwangerschapsvergiftiging kreeg tijdens haar zwangerschap van mij en dit m’n eerste kindje is. Heb wel een e-mail met wat informatie, maar hebben jullie websites of andere bronnen die ik kan lezen over bijvoorbeeld bijwerkingen?

5 maanden geleden

Vorige zwangerschap ook vanaf week 10 tot week 36 gebruikt. Ik heb een autoimmuunziekte hogere kans op vroeg geboorte en zwangerschapsvergiftiging. Onze dochter was kerngezond bijna 4 kilo.

5 maanden geleden

Reactie op Jippie1995

Op het doosje bij mij staat: voor de nacht. Ik neem het in de ochtend in na wat eten ivm maagklachten.